Van olyan szerelő az országban aki villanyautóvá alakít normális autót?
Olvastam valahol, hogy tőlünk nyugatabbra már vállalják, hogy benzines autókba a nem hajtott kerekek tengelyére építenek egy kicsi villanymotort, a pótkeréktartályba meg akkukat raknak, amivel 30-50km-t lehet elektromosan autózni, ha meg kifogy mész tovább a normál hajtással.
Lehet én is belevágnék egy ilyenbe, mert 90%-ban csak városban használom a kocsit, és ha egy ilyen rendszert bele tudnék rakatni, akkor kb 1 évben 3x kéne tankolnom.
Van olyan ember Mo-n aki vállal ilyen beépítést?
A nem hajtott tengelyen a kihajtás sincs megoldva, nincs difi, nincsenek féltengelyek. Csak fék van a kerekeken, ettől kezdve nem tudom mit hajtana az a villanymotor, amit a tengelyre építenek. Gyakorlatban ez egy komplett új hátsó hidat jelentene, féltengelyekkel, féltengelycsuklóval, satöbbivel. Ha kerékagymotorban gondolkozol, akkor meg a féket kéne nem kicsit áttervezni.
Akkor lehet ilyet barkácsolni, ha esetleg létezik a típusnak négykerékhajtású változata is, és annak a hátsó hídját összehozni egy elektromos hajtással. Egy dolog lenne megépíteni, a másik pedig levizsgáztatni, az utóbbi tovább tartana és többe kerülne.
Fogalmatlanka, ha egy egyszerű szöveget nem tudsz értelmezni, akkor nem próbálj válaszolni rá, mert akkor kicsit vicces lesz a végeredmény.
Senki nem beszélt az elektromos hajtás mikéntjéről, egyen, vagy váltóáramú motor, stb.
Csak leírtam, hogy mechanikusan lenne nehéz kivitelezni, mivel a nem hajtott tengelyen nincs megoldva a kihajtás.
Ha egyszer az autószerelő bácsik beengednek egy csápos emelő alá, majd nézz kicsi egy tetszőleges elsőkerékhajtású autó alá, nézd meg a hátsó hidat, és majd ha némi segítséggel rájöttél, hogy mi micsoda, és mennyi szabad hely van a kocsi alatt, akkor gyere vissza okoskodni.
A jövő pedig az elektromos autóé.
A dízel meg fog maradni a vasúti (csak ahol nincs villamosítva), és vízi szállítás céljára, és a közúti teherfuvarozásban.
Azért mert pár szakártó blogot összeolvastál, ne gondold hogy értesz hozzá.
Kedves fogalmatlanka!
olyanról nem hallótál hogy tervezés? újratervezik az egész kasznit hogy minden elférjen! ennyi a titok ;)
nem semmi mi?
Elég régi kérdés, de azért gondoltam írok ide.
Egyik tanárom Szegeden csinált magának egy kis Citroenből, vagyis épített a két háltsókerékre villanymotort. De hogy bevállt e neki, azt nem tudom, mert volt egy idő mikor le volt neki szerelve.
Elolvastam innen néhány hozzászólást, és az történt amire számítottam. Mindenki ultra okos.
Mikor már a kérdést olvastam, ami egész korrekt és értelemszerű volt, rögtön felötlött bennem hogy majd egyből jönnek az okoskodók ogy ezt meg azt így kéne meg ú,gylehetcsak, nem lehet papíroztatni, stb. Mindent lehet, csak akarni kell.
Rengeteg alternatíva van a benzin ésdízel helyett. Pl fagázos autók, amelyek a 2. VH alatt lettek népszerűek, egy feltaláló fejlesztése által a 30as években. A biodízel is jó alternatíva. Valamitn az elektromossálg, vagya sűrített levegő meghajtás, vagya durranógáz.
Azt gondolom laikusként ha a nem túl távoli jövőbe kéne nézni, akkor azt mondanám A Skandináv országok példáját követve az autóipar, főként a személyautók közel teljes villamosításon fognak átesni. A nehézgépek, traktorok, teherautók, markolók, mezőgzdasálg, építőipar biodízelt fog használni. És az sincs kizárva hogy aszokálsos benzin és dízel választék helyett, elektromoz és biodízel választékot fogunk kapni a személygépkocsikból.
És folytatódni fognak a kísérletek, és a reformok a durranógálzt és a sűrített levegős fejlesztések kapcsán.
Nagy és közeli dolognak tatom az elektromos autózást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!