Erre mit mond a sok e-autó fán? Úgy gondolom laikus "szakemberként" pont az ilyen ember szavát nem kellene felülírni, mint aki a videóban beszél. A videó lent.
Meg lehet nézni a 1990es évjáratú dízel Kadett kipufogóját, illetve az euro 5ös A4esét.... de tudom, aki annyira fanatikus az úgyis azt mondja ,hogy vagy új kipufogódob/ vég van rajta,vagy kimosták.az ilyen válasz felett bocsi,de elsiklok. :)
egy újabb, rendszeresen egy seggel 1200 km-t vezető embert hallottunk...:D
lassan eltelt 2-3 év, hogy elkezdtek terjedni az elektromos autók az országban. hogy-hogy nem adták még el tömegesen 1-2 hónap használat után ezeket, ha ennyire használhatatlanok? :D
jó, tudom, ezt nem tudod megmagyarázni, mert bár lenézel bizonyos embercsoportokat, de azt nem tűröd, ha valaki téged néz le :D
"Csak egy euro 6 es motor károsanyag kibocsátása, meg sem közelíti egy euro 1esét. Sőt... EGR,DPF , minden marhaság van már egy euro 5 ös 6 os motorú kocsiban."
Akármilyen jó is a károsanyag kibocsátásuk, az alapvető problémát soha nem lehet megoldani velük: hogy fosszilis üzemanyagot égetnek el, ami végeredményben CO2-t termel. Annak a CO2-nek valahova mennie kell, és mivel nem tudod visszadugni a föld alá, ez a hely bizony az atmoszféra lesz.
"Míg a te távirányítós autód,nyáron maximum 300 kmt, télen a fűtöd az autót jó ha 150 kilométert elmegy. "
A hatótáv valóban egy szűk keresztmetszet jelenleg, de évről évre radikális a javulás ezen a téren, mint ahogy a töltési sebességen is. Már ma kapni olyan autókat, ami a felhasználási szituációk 90%-ának teljesen megfelel. Cserébe az elektromos autók úgy húznak álló helyzetből, hogy a fejedet is leviszi.
"Addig meg amíg, valamilyen erőmű állítja elő az elektromos autó hajtáshoz szükséges áramot. Nem nagyon van miről beszélni szerintem."
De, van miről beszélni. Magyarországon van kb. 15 erőmű, ami az energia legnagyobb részét megtermeli, és ebből a legnagyobb Paks, ami alapból nem termel CO2-t. Szerinted mi az egyszerűbb: a kormány által amúgy is kedvelt gigaberuházások keretében lecserélni ezt a pár erőművet, vagy meggyőzni 3 millió autóst, hogy váltson elektromos autóra, és kiépíteni az egész országban az infrastruktúrát hozzá? Hát szerintem az utóbbi. Szóval ezt a feladatot érdemes előbb elkezdeni.
"Abba meg szerintem senki nem gondolt be ha ötből négy autó elektromos lenne, milyen mennyiségű pl napelem, lenne szükséges. Kb az egész országot befedhetnéd vele."
Ez bőven nem igaz, de már csak azért sem érdekes, mert számos egyéb CO2-mentes energiaforrás van, pl. az atomenergia.
ma 13:30
Mondhatod nekik...de aki megeszi azt amit a médiában hall,és az a szent,és jó azt úgy sem tudod meggyőzni. Tipikus fogyasztó... Nem baj jó lesz neki az elektromos. Majd töltheti 2 naponta 3-5 órán keresztül. :)
ma 13:36
Ki beszélt itt a smoke & charmról,mikor euro 5-6os motorokról van szó, amikből nincs kiszedve se a DPF ,se az EGR? Szép nem vagy hülye ne legyél....
ma 14:07
Milyen érdekes ezekről mindenki hallgat. De szerinted egy e-golfal feltudnál télen menni Győrbe Pestről meg vissza egy töltéssel? Ne legyél naivan,vagy ha szerinted igen ennyire butuska. :) Mikor köztudott,hogy az e golf hatótávja 300 km... Ez pedig 20-40 celzus fokban értendő.:) Nem télen 0-(-10)fokban amikor fűtöd az autót. Vagy szerinted akkor is elmegy 300 kmt? Butuska.:) De jó lesz neked az... Van aki sosem nő fel. Távirányítós autó felnőtteknek. ;)
14. még az a szerencse, hogy nem csak otthon lehet tölteni, de tudom, neked nincs negyed órád, hogy megállj egy kicsit rátölteni, ha véletlenül kevés lenne a hatótáv, igaz? :D
egy hónapban hányszor jársz 200-400 km-eket? vagy minden nap bp-győr között ingázol, és minden perc számít? :D
szubjektív érvekkel dobálózól, ami ráadásul nem is betonstabil, csak felfogás és szervezés kérdése lenne...ami ugye inkább nem megy, ezért kell egy hagyományos autó, amit elég csak a 3. hosszabb út után megtankolni...senki nem akar meggyőzni téged, hogy az elektromos autó jó mindenkinek, ellenben te mindenkinél okosabb akarsz lenni azzal, hogy az egy f_szság, és a dízel az sokkal jobb...na ehhez kéne ész, nem a butuskázáshoz :D
Osztod az észt, de nem realizálod hogy te is hiányában vagy.
Régen hallani sem akartam az elektromos autókról (hova megy a sportkipufogó??), de változott az értékrendem és szeretnék 2-t is.
Rövid a hatótávja: igen, de amíg értelmes távolságról ingázol (és nem területi képviselő, pizzafutár vagy) addig nem mindegy? Az emberek nagyon nagy részének bőven elég arra amire használja. Nekünk 3 autónk van, amíg ennyire problémásak a hosszabb utazások, semmi bajom nem lenne 2 elektromos és 1 ritkábban használt belsőégésű motorú autóval.
Sok idő míg tölt: otthonról lehet, de nem ráér míg alszol? A benzineseket sem használom míg alszom.
Semmit nem ér ha erőművekből van az áram: bármilyen erőművet nézel, sokkal jobb a hatásfokuk mint egy autó motorja, tehát kevesebb szenet juttatsz a levegőbe még így is. Nem mellékes, hogy fokozatosan több áramot állítanak elő megújuló energiaforrásokból.
Csak gondolj bele, hogy a háztetődre felpattintasz annyi napelemet ami elég a háztartásra és az elektromos autódra is.
ma 15:22
"egy hónapban hányszor jársz 200-400 km-eket? vagy minden nap bp-győr között ingázol, és minden perc számít? :D"
Tényleg ilyen hülye vagy,hogy nem érted a mondandóm lényegét? :( Teljesen mindegy,hogy havi 20szor vagy 1szer teszel meg egy ilyen távot. A lényeg,hogy Mira a-ból b-be érsz lemerül télen. :) Aztán töltheted órákat.Gondolhatod ha 300 kma hatótávja,ami télen 150 akkor ha alapjáraton 3-4 óráig töltesz egy ilyen kocsit akkor a negyed óra az mennyit ér,vagy akár az egy óra... A negyed óra jobb esetben kb 20-30 km. :)
"csak felfogás és szervezés kérdése lenne..."
Persze... Jelen állapotában a pályák mellett majd a magadfajtáknak 10 kmenként építenek töltőállomásokat... :D Veled tényleg most fejeztem be,mert akkora marha vagy,hogy tenyészteni kellene.. :D
ma 15:33
A másik szakember... Örülök,hogy ekkora raj csávó vagy,hogy 3 autód van(kit érdekel? :)) de az átlag magyar csak egyet engedhet meg magának...
Oké a bezinest sem használod amíg áll... Mennétek az asszonnyal,meg a gyerekekkel horvátba,ami 800-1000 kmre van. Megállok 300 kmenként tölteni 3-4-5 órát? :) Mókás lesz... Én meg nem hallottam,hogy az e-autok végett a MOL napelemeket telepített volna,hogy abból töltse azokat... Hidd el nekik sem biznisz ez.a bevétel meg mindig a gázolajból,és a benzinből van. :) Vagy azt gondoltad,hogy majd ha eljön az ideje a pályák mellett napelempanelek lesznek? Szép látvány lenne,meg kicsit morbid.
"tehát kevesebb szenet juttatsz a levegőbe még így is. "
Szerinted egy DPFess, EGR szeleppes,adblue-s euro6os motornak mekkora a károsanyag kibocsátása? Elenyésző... Egy 10-15 éves benzines jobban szennyezi a levegőt megsúgom....
#18
Így van, az átlag magyar nem engedhet meg magának 3 autót, de nem is arról volt szó hogy holnap mindenki cserélje le a kocsiját elektromosra, hanem arról hogy környezetkímélőbb-e mint a belsőégésű társai. Igen, környezetkímélőbb, de tudjuk a hátrányait, AKI megteheti hogy azzal jár, az tesz a környezetéért.
Horvátországba utazás sem lenne probléma. Évi 20ezret munkábajárnánk az elektromossal, hosszabb útra pedig lehet a benzinessel menni. Megspórolnánk 20ezer benzines km-t.
Nem, nem a MOL telepít napelemeket, de ha néha kimennél a putris faludból, akkor láthatnád hogy léteznek napelemfarmok (igen, az a szerinted morbid látvány) és szélerőművek. Azért mert a MOL szállítja az üzemanyagot, miért gondolod hogy az elektromos autók áramellátását is az kell megoldja?
Egyszerű a gondolkodásod mint egy faék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!