Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Erre mit mond a sok e-autó...

Erre mit mond a sok e-autó fán? Úgy gondolom laikus "szakemberként" pont az ilyen ember szavát nem kellene felülírni, mint aki a videóban beszél. A videó lent.

Figyelt kérdés

[link]


Meg lehet nézni a 1990es évjáratú dízel Kadett kipufogóját, illetve az euro 5ös A4esét.... de tudom, aki annyira fanatikus az úgyis azt mondja ,hogy vagy új kipufogódob/ vég van rajta,vagy kimosták.az ilyen válasz felett bocsi,de elsiklok. :)



#Hdsggs
2019. márc. 29. 11:25
1 2 3
 1/25 anonim ***** válasza:
94%
Nem kattintottam rá, de gondolom, a "becsületes" nepperről van szó, aki autókereskedőkön szeretne segíteni, hogy azok eladhassák a rajtuk rohadt dízel kocsikat. Felhívnám figyelmed a videó elején látható "szponzorált" szóra. Ha vélményekre vagy kíváncsi, a videó alatt meglehetősen sokat találsz.
2019. márc. 29. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/25 anonim ***** válasza:
58%

Erre azt mondja egy e-autó fan, hogy a bácsi nem igazán tudja miről beszél. Ez nem az ő hibája, ő egy elmúlóban lévő világ gyereke, de emiatt nem kell adni a szavára.


Egyrészt teljesen értelmetlen ezt a dízelautókra kihegyezni, azok csak a VW dízelbotránya miatt kerültek előtérbe. Az elektromos autó nem a dízellel áll szemben, hanem a belsőégésű motorokkal úgy általában, tehát a benzinessel is.


Másrészt hogy hosszútávon (~30 éves távlatban) be fogják tiltani a dízel ÉS benzin autókat is, az egy eldöntött kérdés. Nem lehet másképp, mert a kőolaj elfogy, és a globális klímaváltozás meg megöl mindenkit. Ez abszolút egy kényszerpálya. Ez a tiltás valószínűleg északon és nyugaton fog indulni, és először a nagyobb városok belvárosaiban, de szép lassan végig fog terjedni mindenhol.


Hangsúlyozom: ez egy kényszerpálya. Az emberiség CO2 kibocsátását vagy csökkentjük, vagy nemhogy az unokáink, de már mi magunk sem éljük meg az öregkorunkat békében ezen a bolygón. Szóval vagy kitalálunk egy olyan autózási formát, ami kevésbé szennyez, vagy nem autózunk egyáltalán, más út nincs. És a fosszilis üzemanyagok elégetését egészen biztosan abba kell hagynunk, szóval marad az elektromos autó.

2019. márc. 29. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/25 anonim ***** válasza:
89%

"Erre mit mond a sok e-autó fán?"

" ilyen válasz felett bocsi,de elsiklok"


Magyarul minden neked nem tetsző válasz nem válasz, és alapból lekezelően indítasz egy kérdést, innentől sok értelme nincsen válaszolni rá...

2019. márc. 29. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/25 anonim ***** válasza:
100%

Ha annyira hiszel a kipufogóknak, menj ki egy tesco parkolóba csúcsidőben. Bízom benne vagy annyira értelmes, hogy meg tudsz különböztetni egy 1-2 éves autót egy 10 évestől.

Tapogatsd meg a kipufogójukat. Meg fogsz lepődni.

(Vigyél magaddal ultradermet is. Kelleni fog)

2019. márc. 29. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/25 anonim ***** válasza:
4%
Nem rég olvastam egy "forgatókönyvet": felesleges vitázni, dízel, benzines, elektromos autókról, hogy mi a jövő, mert nagyjából a jelenlegi világunk még 30-40 évig fog tartani. Sajnos olyan mértékű a környezet-károsítás, hogy ez már nem visszafordítható, elkéstünk vele. Utána olyan időszak jön, amelyben a közlekedés századrangú szerephez jut csupán, a túlélés lesz az elsődleges. Szóval szép-szép ez a "vita", csak sajnos már kései, lemaradtunk vele vagy 20 évet.
2019. márc. 29. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/25 anonim ***** válasza:
100%

2-re:

Azzal teljesen egyetértek, hogy az elektromos autó nem a dízellel, hanem általában a belsőégésű motorral (benzinessel, dízelessel, sőt gázüzeműekkel) áll szemben.


Azzal viszont egyáltalán nem értek egyet, hogy a belső égésű motorok betiltása 30 éves távlatban elkerülhetetlen, mert a kőolaj elfogy, és a globális klímaváltozás meg megöl mindenkit.

Először is, hogy a kőolaj elfogy, ezt az 1970-es évek eleje óta mondják. Azóta eltelt 45-50 év. Az elfogyás első markáns jele pedig az lenne, hogy megállíthatatlanul emelkednek az üzemanyag árak. Ehhez képest én azt látom, hogy 4-5 forintokat emelkedik-csökken, néha van egy hosszabb távú emelkedés, máskor pedig csökkenés. Gyakorlatilag a gazdasági fellendülés ill. recesszió befolyásolja az árakat, ill. a közel-keleti térség politikai helyzete. Egy elfogyó természeti kincsnél egészen másképp lenne mindez. Jelenleg rengeteg olyan kőolaj-készletről tudunk, amit csak két okból nem aknáznak ki: egyrészt környezetvédelmi okokból, másrészt, mert túl drága lenne kitermelni. Pl. tengerek mélyén vagy az Antarktisz jégpáncélja alatt. Mivel ezek kitermelése még csak föl se merül, ez nyilvánvaló bizonyítéka annak, hogy bőven van még készlet az eddig megszokott, olcsóbban kitermelhető helyeken.


Ami a globális klímaváltozást illeti, abban igazad van, hogy ez realitás. Hogy ez kit, mire kényszerít, abban már szkeptikusabb vagyok. USA és Kína, a két fő felelős, most is minden kiskaput megkeres, hogy gazdasági érdekeiket ne veszélyeztessék holmi klímavédelmi intézkedések. És csöppet sem zavarja az ottani vezetőket (tehát eszerint az amerikai szavazópolgárt sem), hogy gyerekeikre-unokáikra milyen környezetet, milyen éghajlatot fognak hagyni.


Arról nem is beszélve, hogy tessék mondani, miből állítják elő ezt az elektromos áramot, amit az e-autókba töltenek? Ha pl. egy szén-, olaj-, vagy gáztüzelésű erőműből, akkor adtunk a klímavédelemnek egy hatalmas pofont. :DDD Netán atomerőműben? Nosza rajta, környezetvédők, győzzétek meg a német, osztrák lakosságot, milyen jó lenne atomerőműveket építeni! Vízierőműben? Nosza rajta, építsük meg a nagymarosi duzzasztógátat, hadd örüljön 30 év múltán Maróthy László egykori környezetvédelmi és vízgazdálkodási miniszter! És hadd mérgelődjön az a sok tízezer ember, akik annak idején ellene tüntettek! :DDD

Szóval, ha nem napelemmel vagy szélerőművel termeljük meg ezt az áramot, akkor az e-autó üzemanyagának előállítása is éppoly környezetromboló, klíma-rontó hatású.

Az akkumulátorok előállításáról meg vitát sem érdemes nyitni. Ha valami, hát az valóban tömény természetrombolás. És ha a jelenlegi (magyaroszági vagy nyugati) autóállományt le akarjuk cserélni e-autókra, akkor iszonyatos mennyiségben kell akkumulátort gyártani (majd a tönkrementeket elhelyezni).


Az e-autók kapcsán szerintem csak egy másik iparág lobbi tevékenységéről van szó, amelyik ellentétes érdekű az olajlobbival.

A közlekedés környezeti hatásait sokkal egyszerűbben lehetne mérsékelni: egy buszra simán fölfér 35-40 ember, egy csuklós buszra 80-100 is. Reggel, munkába menet 100 ember 80-90 autóban foglal helyet. Ennek a károsanyag kibocsátását kéne összevetni egy csuklós buszéval, és máris adódna a következtetés: népszerűsíteni a tömegközlekedést az autózás ellenében. Érdekes, erről beszélnek a legkevesebbet, sőt, inkább a "büdös, zajos" buszok ellen szokás tiltakozni. Pedig úgy mellékesen, aránytalanul kevesebb aszfaltutat is kéne építeni, márpedig az aszfalt szintén kőolajszármazék. Tehát a közlekedéshez akkor is kell majd kőolaj, ha e-autók járnak. Arról ne is beszéljünk, hogy ha kevesebb lenne a leaszfaltozott felület, pláne, ha fák lennének a helyükön, akkor a föld is hűvösebb maradna, tehát ez önmagában a klímaváltozás ellen hatna.

De érdekes módon a klímavédelmi intézkedések között az sosem merül föl, hogy az aszfaltozott felületeket csökkenteni kéne, és hogy 100 db e-autónak pontosan ugyanakkora útfelület kell, mint 100 db benzines/dízeles/gázüzemű autónak.

Szóval az előbbiek miatt én meg vagyok győződve arról, hogy az e-autók népszerűsítése mögött elsősorban egy másik iparág lobbi érdekei vannak, amivel ügyesen megvezetik a politikusokat és a népet (mindkettő kellően buta is hozzá).

2019. márc. 29. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/25 anonim ***** válasza:
51%

Nem adtok a szavára, de aki a totalcaron hallgatja az égésteret, a tavaly többször is volt szó erről, Winkler a nepperrel beszélgetett, aki már akkor mondta, hogy az egész dízelbotrány egy lufi. És igaza lett, jelenleg ott tartunk, hogy Németországban szinte sehol nincs kitiltva egyetlen autó sem, és Németországban a dízelek is masszívan tartják az árukat. Ezeket figyelembe véve, adni kéne a szavára.

Amúgy meg: DPF euro 5-ös CRTDI VW kipufogója is ilyen, hófehér, a zsebkendő, ha kihúzom a kipufogóból. Én sem hittem addig.

2019. márc. 29. 13:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/25 A kérdező kommentje:
Értem én hogy itt mindenki autószerelőnek képzeli magát. Csak egy euro 6 es motor károsanyag kibocsátása, meg sem közelíti egy euro 1esét. Sőt... EGR,DPF , minden marhaság van már egy euro 5 ös 6 os motorú kocsiban. 1 es sara diesel? Ez a szar diesel chip minden tuning nélkül 1100 kmt elmegy egy teli tankkal. Míg a te távirányítós autód,nyáron maximum 300 kmt, télen a fűtöd az autót jó ha 150 kilométert elmegy. Addig meg amíg, valamilyen erőmű állítja elő az elektromos autó hajtáshoz szükséges áramot. Nem nagyon van miről beszélni szerintem. :) Abba meg szerintem senki nem gondolt be ha ötből négy autó elektromos lenne, milyen mennyiségű pl napelem, lenne szükséges. Kb az egész országot befedhetnéd vele. Na ennyit a szar dieselről
2019. márc. 29. 13:31
 9/25 A kérdező kommentje:
De semmi gond kedves egyeske. A magadfajta ember ideális a fogyasztóitársadalomnak mert az ilyen embereknek mindent be lehet adni. :)
2019. márc. 29. 13:31
 10/25 Koplárovics Béci ***** válasza:
90%
Há' de hogy lesz így a Golfból Smókencsár?
2019. márc. 29. 13:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!