Frontális balesetek? Mitől bizonyulnak halálosnak?
hellóka mindenki .
Milyen okból kifolyólag pusztul el ennyi ember frontális ütközésben?
Mire van a bekötőöv? Ugyanis elég szép bírságot lehet fizetni ha lefüttyentenek a fakabátok öv nélkül....
1)Tehát mi történik az emberi testtel egy ütközés során
2) melyik a rosszabb, ha be van kötve, vagy ha nem?Elöl ülő két személy.
3) van e különbség a magasabb pocakú illetve alacsony kocsik között ütközés terén?
4) újabb vagy régebbi kocsik bizonyosulnak jobbaknak ezekbe?
5) ha felveszünk egy motoros sisakot, túlélhetünk bármilyen frontális ütközést?
1) Iszonyat gyorsulás (lassulás) éri. Ez általában frontális ütközésnél a legdurvább, mert ott megáll a kocsi mint a szög. Egy féloldalas ütközésnél vagy borulásnál "kigurulja" a kocsi a mozgási energia egy részét.
2) melyik a rosszabb, ha be van kötve, vagy ha nem?Elöl ülő két személy.
Mindig bekötve biztonságosabb. Ha kirepülsz a kocsiból, akkor szinte garantált a halál.
3) Ha extrém alacsony sportkocsi, akkor előfordulhat, hogy felszalad rá a szembejövő, akár át is ugratja :)
Inkább a tömegviszonyok számítanak. Ha szemből 100-al jön a kamion, te is 100-al mész, az gyakorlatilag olyan mintha 200-al mennél a falnak. A kamion nem fog lassulni az ütközéstől, tized másodperc alatt irányt váltasz 100-al tolatásba :)
4) Újabbak jobbak.
5) A fejedet megfogja a légzsák frontális ütközésnél. A gond a tested egyéb részeinél lesz. Mondjuk leszakad a léped vagy a májad a gyorsulástól.
1: hogy mi törtènik? Ugyan, semmi, csak a fizika törvényeire bízza magát. A testre olyan erők hatnak, aminek a túléléséhez rohadt nagy szerencse kell. Mindjárt ott van a hirtelen nullára csökkenő sebesség okán fellépő fizikai erő, amitől a fejed előre és hátra csapódik. Ha az agy nem is sérül, a gerinc garantáltan. Kvázi kitörik a nyakad.
2: mit tippelsz, mi történik, ha nincs rögzítve a test? Jól mondod, elszabadul. Kizuhan a kocsiból, gyakorlatilag azzal a sebességgel, amivel a kocsi ment. A zuhanas vége pedig egy becsapódás. Falba, útba, fába, szalagkorlátba, másik kocsiba. Pèppè zúzza a belső szerveket. Nem ritkán a külsőt is. Megjegyzem, ha két jármű frontális ütközéséről beszèlünk, ott még a sebesség is összeadódik. Fizika, általános iskola. Tehát a kérdés nem kèrdés. Övvel megnő az esélyed a túlèlésre. Felejtsd is el azt a baromságot, amikor valaki azzal áll elő, hogy ismer olyat, aki hallott már olyanról, akinek mesélte valaki, aki már látott olyat, aki hallotta valahonnan, hogy valaki nem volt bekötve és ezért élt túl egy balesetet.
3: az autó felépítése sokadlagos. Frontális ütközésnél az az autó a biztonságosabb, amelyik az ütközés energiáit hatékonyabban nyeli el és az utastér a lehető legkisebb mértékben sérül. Csodákra azonban a legdrágább autók sem képesek.
4: elvileg az újabb autók, de az autógyärtók sem csodatevők és egy bizonyos sebesség felett mindegy, miben halsz meg.
5: legfeljebb a fejed alapján könnyebben leszel azonosítható.
" Frontális ütközésnél az az autó a biztonságosabb, amelyik az ütközés energiáit hatékonyabban nyeli el és az utastér a lehető legkisebb mértékben sérül. "
Annyit még hozzátennék, hogy baleseteknél jellemzően azért IS a luxusautóból szállnak ki jobb állapotban az emberek, mert azok jellemzően sokkal nehezebbek. Ha egy kis 900 kg-os autó, meg egy 2 tonnás BMW csapódik, akkor ugye lehet tippelni, hogy melyik autóban lesz nagyobb az ütközés miatti lassulás. A kicsiben, a nagy gyakorlatilag eltolja.
Ha két dögnehéz autó találkozik, akkor elvész ez az előny.
Ennyire nem akartam aprólékosan belemászni, ezért zártam azzal, hogy csodákra egy autó sem képes.
Sokakban kelt hamis biztonságérzetet a dögnagy prémium kategóriás autója. De a fizika törvényeinek ezek se tudnak ellentmondani. És van az a sebesség, ami felett mindegy, miben ülsz. És arra a sebességre jellemzően ezek az autóknképesek.
Ja hát persze, 200-nál már tök mindegy, de nem is kell eddig elmenni, 150-et is tud majdnem mindegyik autó (sík terepen) és itt se nagyok már az esélyek. Csak hát ugye egy kis kocsiban érzi az ember, hogy hangos a motor, remeg a kocsi és nem fogja olyan nyugodtan eddig tolni, a nagy hombár német luxusautókban pedig elvész a sebességérzet, ahogy mondtad.
A frontális ütközést azért hoztam fel, mert ugye ez a téma.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!