Honnan van ennyi pénzük az embereknek, miközben panaszkodnak és külföldre mennek dolgozni?
Azt látom, mindenhol annyi autó van, hogy alig van hely parkolni. Például ha egy tömbházat nézünk, durván minden 3. lakáshoz tartozik egy autó. Az autó viszont sokba kerül, a fenntartási költsége, szervizelése, stb. sem kicsi. Hogyan engedhetik meg az emberek maguknak ezt? Ugyanakkor általános az elégedetlenség, hogy milyen kevés a pénz, bezzeg nyugaton sokkal jobb.
De nyilván lehet, pont nem azok elégedetlenkednek, akiknek autójuk van.
Nyilván van céges autó is, a cég fizeti minden költségét, de akkor is ahhoz képest, amennyire sír mindenki, hogy milyen rossz, furcsa ez az autómennyiség kicsit. Az autó nem egy nélkülözhetetlen eszköz, tehát ha valaki anyagilag rosszul áll, nem feltétlen kellene autót tartania.
Én azt tapasztalom, hogy jövedelemtől függően mindenki panaszkodik. Akinek kacsalábon forgó palotája van és prémium autókkal jár, az is. Csak nem a párizsi ára miatt, hanem más luxuscikkek miatt hogy milyen drága.
Minden relatív.
Egyik kollégám pl folyton panaszkodik, hogy milyen keveset keres. Miközben mivel ezer éve a cégnél van, majdnem a dupláját megkapja mint én, pedig kb ugyan azt a munkát végezzük. Én sosem szoktam neki panaszkodni, kijövök a kevésből is, hát még ha annyit kapnék, mint ő.
A másik, hogy a sok autó ne tévesszen meg! 20-30 éve, tényleg kellett egyfajta jobb mód, hogy valakinek autója legyen. Manapság, egy olcsóbb használt de még használható autót szinte minden suttyó pár hónap alatt meg tud szerezni. Egy relatív régebbi kisautó fenntartása se olyan gatyaszaggatóan drága. A panaszkodás meg így is, úgy is megy.
A panaszkodók alá még a média is adja a lovat. Mikor beharangozzák, hogy milyen hatalmas mértékben nőnek a bérek és mennyi az állítólagos átlagkereset. Csak éppen a medián (leggyakoribb keresetek) bőven ez alatt van és sok helyen évek óta semmilyen emelés nem volt. Na az is a panaszkodást gerjeszti.
Köszönöm az eddigi válaszokat. Én arra gondoltam, hogy sokan külföldre mennek dolgozni, mert hazánkban annyira rossz a fizetés. Ezzel tartom nehezen összeegyeztethetőnek, hogy közben meg tele vannak a parkolók, sokszor nem is tudnak már hova parkolni.
Egy 16 éves autó fenntartási költsége sem elhanyagolandó azért, benzin sem ingyen van, adókat is kell fizetni nem keveset. Szóval azzal, hogy valaki megveszi az autót, nincs vége a kiadásoknak. Ha a fenntartási költséget meg tudná valaki spórolni, már több jutna másra, nem kellene panaszkodnia. Azért szerintem nincs meg 20ezerből átlag egy fenntartási költség havonta, bár én nem tudom. És ha már 20ezret másra tudna költeni valaki az autó fenntartása helyett, már előbbre lenne.
Értem azt is, hogy egyeseknek messze a munkahelyük, át kell szállni többször, várni kell a csatlakozásra, de mi olyan nagyon hasznosat tudnak tenni abban a felszabaduló időben, ha autóval teszik meg azt a távot? A csatlakozásra várakozás közbeni időt is igen hasznosan lehet tölteni, vagy ha tömegközelekdésen tanul, olvas az ember, képzi magát, ezt autóban nem lehet. Igaz, ez a kérdés már túlmutat az eredeti kérdésen.
9: "de mi olyan nagyon hasznosat tudnak tenni abban a felszabaduló időben, ha autóval teszik meg azt a távot?"
Hát nézd, azért nem mindegy, hogy 50 perc alatt érek haza délután/este, vagy másfél óra alatt. Főleg egy óvodás korú gyerekkel, aki otthon még játszani, mesét nézni meg vacsorázni akar, meg akit időben kell fürödni zavarni és szintén időben ágyba tessékelni. Ugyanígy nem mindegy, ha este edzés után megyek haza, hogy 20 perc alatt otthon vagyok, vagy egy teljes óra, mire hazaérek. Mert a gyerek bizony megvár a lefekvéssel, jóéjt kell neki kívánni. Vagy ha hazafelé be akarunk vásárolni, akkor pont elég rá ez a felszabaduló idő, ellenben tömegközlekedéssel hatványozottan tud nőni az utazással töltött idő, hiszen egyre csökken a járatsűrűség, minél későbbi az időpont. Autóval viszont annál gyorsabban hazajutsz, mert se dugó, se komolyabb forgalom nincs már estefelé. És pl. reggel autóval - meg néhány megállónyi buszozással - kb. 1 óra beérni az oviba (és télen nem is kell fagyoskodnunk a megállókban), végig tömegközlekedve meg másfél óra, miközben a gyerek sokszor kapaszkodni sem tud, mert annyi helyet sem hagynak neki, többször fellökik, hiába fogom a kezét, hiába próbálok mögé/mellé állni, télen a fűtött járműveken leizzadunk, utána leszállunk a hidegbe stb-stb. Csináltuk már ezt eleget, nem véletlen, hogy mostanra boldogan költök az amúgy nem túl sok pénzemből benzinre meg minden másra, amit az autózásunk megkíván. Sokkal nyugodtabbak a napjaim, nem egy nagy rohanás az egész. Ha bevásárolok, nem azt kell mérlegelnem, hogy mennyit bírok hazacipelni, hanem egyszerre megvehetek mindent, ami kell. Ha spontán valami extra programot szervezünk a gyerekkel, akkor nem az esti menetrendeket kell lesnem a telefonon, hogy vállalható időben érjünk haza.
Szóval, amit az autóra költök, azért a pénzért valójában nyugalmat és nagyobb mozgásszabadságot kapok, amire már nagyon szükségünk volt. Ettől még kevés a pénzem, de minek szívassam magam továbbra is azért a kevésért, amit autó nélkül még félre tudnék tenni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!