Hogy állsz az elektromos autókhoz? Cikk, foly lent.
Előállítása nem kicsit környezetszennyező... Mi lesz ha behal az akksi? Megy a földalá,mint a nukreálishulladék? Euro 5-6os dízeleknek minimális a károsanyag kibocsátásuk. Tényleg ennyire meglehet etetni az emberekkel bármit? Ennyire naivak?...
"Aki egy kicsit is utána olvasnak az tudná,hogy a környezet szennyezést se nem a benzines,se nem a dízel autó okozza,hanem az ipar elsősorban."
Már nem kárba veszett erőfeszítés a munkánk! Végre egy értelmes ember! Sokszor lenyilatkozzunk, akár látogatócsoportoknak, akár a médiának, hogy az embereknek valamiért az a sztereotípia van a fejében, hogy a légszennyezés hallatán azonnal elsősorban az autóközlekedésre asszociálnak. Mérési adatokkal igazolható, hogy a kisméretű részecske szennyezés (PM10, PM2.5, stb.) ~90%-ban nem közlekedési eredetű! Ennek ellenére mégis a modern részecskeszűrős autók ellen folyik a hadjárat. Az ipar is hozzájárul, bár nálunk nincs is olyan intenzív nehézipar, hogy az lenne a fő gond. Legnagyobb hozzájárulást a lakossági fűtés okozza. Ezen belül is amikor a gumicsizmától kezdve a kábelről lenyúzott műanyagig, minden szemetet bedobnak a kályhákba, kazánokba. Csak erre általában senki nem gondol.
Itt egy korábbi témába vágó cikk a kollégáimtól: [link]
Ez pedig a kormányzat évek óta tartó kampánya a témához kapcsolódóan, ha valakit érdekel: [link]
#23 Szalmabábérvelést tolsz, de olyan hülye vagy, hogy szerintem véletlenül.
90 fokban beszélsz el mellettünk.
Értsd már meg, hogy senki sem azt mondja, hogy az ipar kevésbé szennyez, mint az autók (habár a kettő összefügg). Ha a jelenlegi világnak "jó" értékelést adunk ebből a szempontból, akkor annak a világnak, ahol csak megújuló forrásból tölthető elektromos autók közlekednek, "még jobb" értékelést kéne adni. Ez nem egy 5 éves projekt, hosszú folyamat, de a cél ez, valahol el kell indulni. Igen, néhány elektromos autó kigyulladt az utóbbi pár évben, de ez nem teszi semmissé a célt. Ez csak annyit jelent, hogy bőven van min javítani. Viszont ha mindenki úgy gondolkozna, mint te, akkor nem lett volna gőzgép sem, mert veszélyes, drága, kiforratlan. Az se 5 év alatt terjedt el. Nem lennének autók, repülők, hajók, tengeralattjárók végképp nem. Ezt próbáld meg a fejecskédben összerakni, kérünk téged.
"Ezért tart itt ez az ország is, ahol..."
Vicces hogy ezt mindenre rá lehet mondani ész nélkül.
A cikk is és az érveléseid is annyi helyen hibáznak, hogy nem térek ki minden részletre, elkopik a telefonom kijelzője mire mindent lepötyögnék.
Ne menjünk bele hogy mennyire rossz a belsőégésű motor hatásfoka és mennyivel jobb erőműben előállítani az áramot amit majd közlekedésre használunk, hiszen folyamatosan egyre nagyobb a megújuló energia aránya, tehát idővek az erőművekre sem lesz szükség. Nem ma, nem holnap, de folyamatos a fejlődés, magánemberek házára is gombamód nőnek a napelemek. Ezután verhetetlen lesz.
Lehetséges hogy nem az autók a legszennyezőbbek, de azért mert sok szemetet elfúj a szél, én nem fogom az enyémet eldobálni. Remélem érted a párhuzamot.
Az akkumulátor alapanyagának a bányászása... Ez nem az elektromos autók hibája, nem értem hogy miért kerül a hátrányok közé.
Korlátozott a hatótáv és sok idő a töltés: igen, de az elektromos autózás gyerekcipőben jár, majd fejlődik ne aggódj. Az első belsőégésű autóknak sem volt nagy hatótávjuk, benzinkút rendszer sem volt kiépítve, láthatod hogy megoldódott. Másrészt munkában egy 44t max össztömegű járművel dolgozom, és? Oké, sokat lehet bele pakolni mégsem ilyennel járom a várost. Ezzel arra célzok, hogy nem mindenkinek és nem mindenre jó (még) az elektromos autó, hiába hozod fel hogy szr mert 200 km a max hatótáv ha ez a 200 km a lakosság 70%-ának bőven elég. A Scania kamion, a Yamaha Jet-Ski és a Tesla is nagyon jó csak mindegyik másban, ne egy tulajdonság alapján hasonlítsuk őket össze.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!