Hogy állsz az elektromos autókhoz? Cikk, foly lent.
Előállítása nem kicsit környezetszennyező... Mi lesz ha behal az akksi? Megy a földalá,mint a nukreálishulladék? Euro 5-6os dízeleknek minimális a károsanyag kibocsátásuk. Tényleg ennyire meglehet etetni az emberekkel bármit? Ennyire naivak?...
Mi lesz az aksikkal? Ugyanaz, mint a mostani mobilod, tableted, laptopod vagy akkus szerszámgéped akksijával, hiszen az is lítium-ionos? :)
Egy ordas nagy kamu, hogy a lítium-ion akkumulátor környezetszennyező volna vagy ne lehetne újrahasznosítani, s vissza lehet vezetni azon gyártókhoz, akik 2010 környékén még nem rendelkeztek ilyen autóval (érdekes mód ma már a VW vagy Volvo is önti magából az elektromos járgányokat).
Tömegarányosan a hagyományos ólom-savas indítóakkumulátor a lítium-ion akksihoz képest kb. 50-100x szennyezőbb. A li-ionban nincs semmi kémiailag reaktív anyag, a legrosszabb tulajdonsága, hogy néha hajlamos felrobbanni (hello Samsung Galaxy tulajok), de megfelelő hűtéssel és akkumulátor-menedzsmenttel ez is kiküszöbölhető.
Az újrahasznosítás ugyanúgy történik, mint a korábban leírt elektronikai eszközöknél: szortírozzák, ledarálják, (újra szortírozzák), majd megy az olvasztókemencébe, ahol kinyerik az alapfémet. A problémás részt még mindig nem az ipari kivitelezhetőség jelenti, hanem az, hogy az állampolgártól begyűjtsék a szemetet, s ne dobálják ki az árokpartra úgy, mint az autógumit (de mint fentebb írtam is: ha kidobnak egy li-ion akksit a természetbe abból nem fog semmi toxikus anyag szivárogni, mint mondjuk egy ólom-savas társából).
Az, hogy honnan származik az elektromos autóba való áram szintén részletkérdés. Ha széntüzelésű hőerőműben termelt áramról töltesz fel egy Teslát az még attól ugyanúgy legyorsulja a Ferrarikat és Porschékat - pont ugyanolyan lesz, mint ha környezetbarát napelemes árammal töltenéd, nem lassabbak a fosszilis energiából származó elektronok.
Az elektromos technológia még nincs azon a szinten, hogy teljes értékűen kiváltsa a belső égésű motorral szerelt autókat. Városba, agglomerizációba jó. De aki több száz, több ezer km-t ingázik, az ma még gyakorlatilag megoldhatatlan elektromos autóval.
A másik dolog a környezetvédelem: Az szép és jó, hogy megújuló energiával töltsük az elektromos autókat. De amíg a hálózatból jövő áram döntő része nem megújuló forrásból származik, addig ez csak egy szép lelkiismeret megnyugtató illúzió.
Bevallom és is egy Euro6-os dízellel járok, 98%-ban hosszú távon autópályán, nem városban kínzom. És azt is tudom, hogy egyesek szerint emiatt mélységesen szégyellnem kellene magam, hiszen állítólag az emberiség történetében nem volt akkora mértékű környezetkárosítás mint amit az én autóm okoz. Ehhez képest Csernobil vagy az óceánokban úszó szemétszigetek csak aprócska lepkefingok.
#14
Kérlek olvasd el a #9-es hozzászólásom, és értelmezd, ott kitértem erre is. Senki nem mondta, hogy az autók jobban szennyezik a környezetet, mint az ipar, vagy hogy az ipar szennyezése elhanyagolható. Ugyanakkor nem lehet ezzel elhessegetni azt a valid állítást, hogy a gépjárművek igenis szennyezik a környezetet.
Idióta barom a kérdező.
Nem megy az akku a föld alá, hanem újrahasznosítják. Bár az USA-ban már volt Tesla taxi, ami ment félmillió mérföldet, és az akkuja még kösz, jól van 70%-os...
Az elektromos autóra mindent ráhúz, minden környezetszennyezést, a fosszilis üzemanyagú autónál pedig feltételezi, hogy minden adott volt az előállításhoz, az acéllemez a raktárban nő magától (nem kell szenet és vasércet bányászni), a kőolaj a fán terem, nem kell hozzá fúrótornyokat és tankhajókat építeni, nem kell finomítókat építeni, és a finomításba energiát ölni.
Na kapaszkodj meg: a benzin és gázolaj előállításához annyi energiát használnak el (és nem beszéltünk a finomító egyéb működési és építési költségéről), amennyi energiával ugyanannyi elektromos jármű ugyanannyit közlekedne, mint amennyit a kőolajlepárlók termékeivel közlekedő belső égésű motoros autók.
Szóval ha nem kéne energiával etetni a kőolajfeldolgozó ipart, simán lehetne akár az összes jármű azonnal elektromos...
De azért nagyon örülök, hogy meg fog enni a fene, amikor látod, hogy szépen eltűnnek a füstös szarjaid, és csak elektromos autó lesz 25 éven belül mindenhol.
ma 10:39
A magad fajta zöldek,meg ha már annyira jajj a környezet,stb... Költözzön ki az őserdőbe a gorillák közé. Az értelmi szint kb azonosító lenne ... ;) Dehát inkább vagyok egy fekete bárány,mint beálljak a birkák közé. Pont a magad fajtának lehet mindent eladni. Ideális marha vagy a fogyasztói társadalomnak. :) Nagy fiú.... ;)
"értelmi szint kb azonosító lenne"
Azonosító? Biztos ezt a szót kerested?
Már ne is haragudj, de amíg nem bírsz egy mondatot különféle nyelvtani hibák tömkelege nélkül leírni, addig szerintem ne írj ilyeneket, mert hiteltelen.
Hagyjátok! Privátban már k__vaanyázni is jött a barma, le is tiltottam.
Mindig akadtak primitív, embernek látszó életformák, akik mindenféle haladásnak, technikai fejlődésnek az ellenségei voltak, ez is csak egy ilyen. Szar lesz neki, max három évtized, és az utolsó, történeti-, sport- vagy muzeális értékkel nem rendelkező robbanómotoros közúti jármű is már a kohókban lesz újrafeldolgozás céljából.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!