Miért csalnak Magyarországon az autókereskedők és a nepperek?
Azért csinálják, mert a vásárlók zöme nem hajlandó megvenni az autót, ha 200ezer km fölötti értéket mutat a kijelző, no és a vissza tekerés egyszerű, olcsó csalás, a haszon meg sok...
Nem magyar sajátosság, nyugaton is tekerik az órákat, a különbség annyi, hogy ott talán kevesebben, de az oka is megvan: jön a keleti nepper, elviszi, majd tekeri ő.
Erre nem feltétlenül lesz megoldás a nyilvános adatbázis, legfeljebb nem a kereskedésekben tekergetnek, hanem az arra hajlanos tulajdonosok a műszaki vizsgák előtt, ahogy ezt is csinálják, csak erről kevesebb szó esik.
Fut az autó 40ezret, műszaki előtt vissza tekerik 15ezerre, és máris fényképpel igazolható, keveset futott... és ezt két évente el lehet játszani, gondolva arra, hogy 8-10 évesen eladó lesz az autó.
Azért van erre szükség mert a sok madár másképp nem veszi meg az autót. Megnézik az évjáratot, a km óra állást, aztán akár fénykép nélkül is eldöntik hogy kell az autó vagy nem.
Nemrég volt itt fent egy kérdés egy 410ezres Suzukiról, a többség határozottan sokallta és kevesebbet mutatót ajánlott a kérdezőnek. Ennyi km-rel (szinte) eladhatatlan egy autó, tehát vissza kell tekerni, pedig ha minden autó valósat mutatna, akkor nem is lenne olyan rossz az a 410ezer.
Ha lúzer vagy és spórolás reményében becsukod a szemed, tehát nem veszel tudomást az óratekerésről és nem cserélsz vezérműszíjat, akkor előfordulhatnak kellemetlen meglepetések, de ez nem csak a kereskedő, hanem a vásárló hibája is. Alapszabály hogy vásárlás után egyből csere, hiszen ismeretlen az autó előélete.
"A helyes gindolkodás az, hogy elítélem ha kell feljelentem ezerszer is és arra törekszem, hogy legyen változás egy jobb irányba. "
Valóban ez a helyes gondolkodás, de egyben a legnaívabb is.
Elmehetünk mi a kereslet dumával a sunyiba, de a piacot a piacon jelenlévő szereplők érdekei, igényei és magatartása határozza meg. Mondhatjuk, hogy ez hülyeség, de ezzel egyúttal ignoráljuk is a valóságot.
A valóság az, hogy a Magyarországon a vásárlóerő gyenge. Az embereknek nincs pénzük új autókra, nincs pénzük újabb, kevesebbet futott autókra. Arra sincs pénzük, hogy egy márkakereskedő prémium használtautó ajánlataiból válogasson, inkább meg vesz valami hasonló szemetet 30%-kal olcsóbban.
Megnézed a gyakorit és az autós csoportokat, nagyon szembeötlő hogy normális karbantartásra sincs pénz.
Olcsón meg csak hulladék van, de a reális óraállását senki nem szeretné látni egy 20 éves dízelnek, mert az fájna. Legálisan a piac nem tud olyan olcsó járműveket kínálni, amik nem voltak törve és alacsony a futásuk. Marad a javított és a tekert órás autó.
Mondhatjuk mi, hogy ez genyaság és mi ezt elítéljük, de attól még a potenciális E46 vásárlók nem fognak 100 000km alatti futású E46-ot behozni Svájcból 4,5 millióért, a realitás az hogy megveszik a tekert órás pusztulatot 800 000-ért és örülnek hogy ezt megtudták venni.
Üdv a jobban teljesítő magyar valóságban..
A hozzászólásokat olvasva kiderül, hogy 5 évestől 90 évesig, szinte mindenki tisztában van a visszatekerés valamennyi trükkjével, és azok következményeivel. Mégis, az érdeklődők jelentős százaléka azzal a kérdéssel indít, hogy "mennyit km. van benne"?
Vagyis úgy tűnik, a kedves vásárlójelölt csak azért adja föl az első magas labdát, hogy aztán tudjon mire lecsapni.
Ez egy jó kis szabadidős szórakozásnak tűnik, csak semmi értelme. :(
Ha megnézek és kipróbálok egy autót, el tudom dönteni, hogy
azért a pénzért megveszem, vagy sem.
Ehhez képest egy teljesen közömbös infó, hogy a műszerfal 232-t vagy 323-t mutat.
Szerintem..........
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!