Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kis köbcentis benzinest hogy...

Kis köbcentis benzinest hogy gazdaságos vezetni?

Figyelt kérdés

1.4es benzines 2003as Fiestáról van szó.

Pár hónapja vezetek csak. Egyik nap beült anyám, és beleszólt kb mindenbe.

Szerinte olyan 1500-as fordulat körül el kéne váltanom, hogy ne egyen sokat az autó. Illetve ha magasabb fordulaton közlekedek szerinte károsítja a motort.

Viszont ha 1500 körül elváltok nagyon durván lomha lesz az autó.

3000nél szoktam kb elváltani, úgy azért tudok vele közlekedni. Tényleg árt a motornak ha magasabb fordulaton közlekedik az ember?



2019. márc. 3. 19:48
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%
Semmi baja nem lesz ha jobban kipörgeted. Ne hallgass anyádra! Ha alacsonyan pötyög akkor kokszosodhat is.
2019. márc. 3. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Ha be van melegedve, van normális olaj a motorban, akkor aboszlút semmi baja nem lesz attól, hogy pörgeted.

Többet ártanál neki, ha 1500 körül erőlködnél vele.

Benzines amúgy sem kis fordulaton adja le a nyomatékot, szóval ellentmondásos lenne, ha ártana neki.

Régen volt 1.4 golfom, hasonló motorkarakterisztikákkal. 2500 alatt sosem váltottam.

2019. márc. 3. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
100%

Pont hogy a túl alacsony fordulattól megy tönkre a motor. Ha kicsi a fordulat de adod neki a gázt hogy gyorsulj is akkor a dugattyúk nekifeszülnek a hengerfalnak és oválisra koptatják a hengert, előbb utóbb kicsi lesz a kompresszió, valamint kis fordulaton elég kicsi még az olajnyomás is.


Legyen megfelelően leszervizelve az autó, és 2000-4000 között kell használni. Fogyasztásról meg annyit hogy attól nem fog nagyon keveset enni hogy kicsi a fordulat, mert kis fordulaton erőlködik a motor, így sok üzemanyagot kér hogy tudjon gyorsulni. Jó persze kevesebbre fog kijönni a fogyasztás mintha folyamatosan 4 ezren váltasz. De magasabb fordulaton van normális olajzás, nem károsodik tőle a motor.

2019. márc. 3. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
Hallgass az ösztöneidre, nem csaltak. A benzinesnek akkor jó, ha pörög, nem véletlenül magasabb fordulaton van elemében, ahogy te is érezted. Alacsony fordulaton nem optimális a kenés az alacsony olajnyomás miatt, ilyenkor fokozottan kopnak az alkatrészek. Ez az 1.4-es motor 5700-as fordulaton adja le a 80 lóerőt, és 3500-on a 124Nm-es max. nyomatékot, tehát dinamikusan érdemes 2500-4500 között használni, de mondjuk kényelmes tempóban is 2000-3500 között. Úgy kell váltani, hogy a következő fokozat 2000rpm fölött legyen, kitapasztalod majd. Sőt, nem árt ha megismered az autót és néha elpörgeted a kettest meg a hármast 6000-ig. Csak hogy tudd milyen erőtartalékaid vannak, akár egy vészhelyzet esetére, amikor nem a fék lenne a megoldás.
2019. márc. 3. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Igen,ha 1500 körül váltasz kevesebbet fog enni szóval spórolsz az üzemanyagon,de később annak a többszörösösét fogod rákölteni. Mert ahogy írtál és sok helyen olvasható az alacsony fordulat "gyilkol".
2019. márc. 3. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Alacsony fordulatszám, nagy gázpedál-állás a legrosszabb párosítás.

Ilyenkor túldúsítja a keveréket, ömlik a benzin a hengerekbe, de a kevés levegő miatt rossz hatékonysággal ég el. Tehát a fogyasztásod is magasabb lesz és több lesz a káros anyag kibocsájtás is. Emellett a kokszosodás és a fokozottabb hengerkopás is probléma.

Nem hülyék tervezték a motort, ha 1500 felett károsodna, akkor 1500-nál tiltana és nem 6500-nál...

2019. márc. 3. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
Kis benzines autóm IS van jelenleg is, amivel még Németországot is megjártam az autobahnon, szóval elég jól ismerem (1.2 16v). 2000 fordulat alá SOSEM szabad engedni, nemhogy 1500-nál elváltani. És gyorsításnál 3000-ig ki kell húzatni, másképp halott a motor. De mehet a 4-5000 is előzésnél. Ha spórolni akarsz az üzemanyagon, akkor a gázpedállal lehet rengeteget spórolni. Ha félgáztól nem nagyon mész lejebb a jobb lábaddal, akkor egy litert is meg lehet spórolni 100 km-en, tudom, mert próbáltam. Persze akkor nem is lehet vehemensen gyorsulni. De félgázon is ki lehet, sőt, ki kell pörgetni 2800-3000 fordulatig a kis benzines motort, és hidd el, így lesz a legjobb a fogyasztás. Ha 1500 fordulatnál elváltasz, akkor szétcseszed a motort rövid távon, és a kevés lóerőből még kevesebb lesz, mert ellustul a motor.
2019. márc. 3. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Nekem is ez a bajom, istenért sem értik meg a szülők, hogy 2500 alatt egy bármilyen motornak döglődés az élet, hiba törik el 2 autóba is a dugattyú, mert 1200 körül már elváltanak, 50-nék már 5-be mennek, ha dízel ha benzines, hiába mondja a szerelő, hogy a gyertya is koszos, vagy a turbót hagyják élni, NEM! És ha én meg hagyom élni a kocsit én vagyok a gyilkos aki szétpörgeti a kocsit meg majd "huha mi lesz"


Én a 1.3 Fiestát (mk4) hajtom mint állat, 2-be 40 km/h(nincs fordulatszámmérő) 3. 50 körül, 4. 75 felett fogyasztás 7 liter városba, országúton 5 lötyi Swift meg városba 8 l országúton 6 lötty.

2019. márc. 3. 22:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:

Nem ezektől romlik el egy motor.

Sok okos tulaj agybeteg módon félti a vackait, de elviszi az xyz szervízbe, ahol bsznak cserélni olajat az autójában, betartva a 30 ezres periódust, ha meg cserél, beleraknak valami 0-30-ast, hogy jókennyen.

Illetve olyan hülye, hogy nem veszi észre, ha eldurrant egy vízcső, vagy terhelésen már szólnak a hajtókarcsapágyak.

2019. márc. 4. 02:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
520i hajtok. 4000 felett váltok ált. Sztem ez igy normális
2019. márc. 4. 05:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!