Kis köbcentis benzinest hogy gazdaságos vezetni?
1.4es benzines 2003as Fiestáról van szó.
Pár hónapja vezetek csak. Egyik nap beült anyám, és beleszólt kb mindenbe.
Szerinte olyan 1500-as fordulat körül el kéne váltanom, hogy ne egyen sokat az autó. Illetve ha magasabb fordulaton közlekedek szerinte károsítja a motort.
Viszont ha 1500 körül elváltok nagyon durván lomha lesz az autó.
3000nél szoktam kb elváltani, úgy azért tudok vele közlekedni. Tényleg árt a motornak ha magasabb fordulaton közlekedik az ember?
Ha be van melegedve, van normális olaj a motorban, akkor aboszlút semmi baja nem lesz attól, hogy pörgeted.
Többet ártanál neki, ha 1500 körül erőlködnél vele.
Benzines amúgy sem kis fordulaton adja le a nyomatékot, szóval ellentmondásos lenne, ha ártana neki.
Régen volt 1.4 golfom, hasonló motorkarakterisztikákkal. 2500 alatt sosem váltottam.
Pont hogy a túl alacsony fordulattól megy tönkre a motor. Ha kicsi a fordulat de adod neki a gázt hogy gyorsulj is akkor a dugattyúk nekifeszülnek a hengerfalnak és oválisra koptatják a hengert, előbb utóbb kicsi lesz a kompresszió, valamint kis fordulaton elég kicsi még az olajnyomás is.
Legyen megfelelően leszervizelve az autó, és 2000-4000 között kell használni. Fogyasztásról meg annyit hogy attól nem fog nagyon keveset enni hogy kicsi a fordulat, mert kis fordulaton erőlködik a motor, így sok üzemanyagot kér hogy tudjon gyorsulni. Jó persze kevesebbre fog kijönni a fogyasztás mintha folyamatosan 4 ezren váltasz. De magasabb fordulaton van normális olajzás, nem károsodik tőle a motor.
Alacsony fordulatszám, nagy gázpedál-állás a legrosszabb párosítás.
Ilyenkor túldúsítja a keveréket, ömlik a benzin a hengerekbe, de a kevés levegő miatt rossz hatékonysággal ég el. Tehát a fogyasztásod is magasabb lesz és több lesz a káros anyag kibocsájtás is. Emellett a kokszosodás és a fokozottabb hengerkopás is probléma.
Nem hülyék tervezték a motort, ha 1500 felett károsodna, akkor 1500-nál tiltana és nem 6500-nál...
Nekem is ez a bajom, istenért sem értik meg a szülők, hogy 2500 alatt egy bármilyen motornak döglődés az élet, hiba törik el 2 autóba is a dugattyú, mert 1200 körül már elváltanak, 50-nék már 5-be mennek, ha dízel ha benzines, hiába mondja a szerelő, hogy a gyertya is koszos, vagy a turbót hagyják élni, NEM! És ha én meg hagyom élni a kocsit én vagyok a gyilkos aki szétpörgeti a kocsit meg majd "huha mi lesz"
Én a 1.3 Fiestát (mk4) hajtom mint állat, 2-be 40 km/h(nincs fordulatszámmérő) 3. 50 körül, 4. 75 felett fogyasztás 7 liter városba, országúton 5 lötyi Swift meg városba 8 l országúton 6 lötty.
Nem ezektől romlik el egy motor.
Sok okos tulaj agybeteg módon félti a vackait, de elviszi az xyz szervízbe, ahol bsznak cserélni olajat az autójában, betartva a 30 ezres periódust, ha meg cserél, beleraknak valami 0-30-ast, hogy jókennyen.
Illetve olyan hülye, hogy nem veszi észre, ha eldurrant egy vízcső, vagy terhelésen már szólnak a hajtókarcsapágyak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!