Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudnátok mondani autókímélő...

Tudnátok mondani autókímélő vezetési szokásokat/technikákat?

Figyelt kérdés
Tegnap vettem meg az első autómat,igaz már több mint 1 éve van jogsim de eddig a szüleimét használtam.Egy 2004/10 hónapi Seat Leonról van szó.Eddig a fogyasztásra és az autó kímélésre nem igazán figyeltem oda.Tudnátok tanácsokat,tippeket adni,hogy mivel tudnám leginkább megkímélni az autót gondolok itt kuplung,mikor és hogyan váltsak és hasonló dolgok,valamint,hogy vezessek,hogy az a leggazdaságosabb legyen.Előre is köszönöm a válaszokat.

#autó #benzin #motor #Seat #kuplung #autóvásárlás #Leon #16V #helyes vezetés #gazdaságos vezetés
2018. ápr. 22. 11:09
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
16%

"kuplung"

Igen. Használd!


"mikor és hogyan váltsak"

Kizárólag kedden délelőtt. Lehetőleg finoman, óvatosan. Kuplunggal!


"és hasonló dolgok"

Hát a váltáshoz nincs más hasonló. De azért az óvatosság nem árt máskor sem!


"valamint,hogy vezessek,hogy az a leggazdaságosabb legyen."

Sehogy. Az a leggazdaságosabb.


"Előre is köszönöm a válaszokat."

Nincs mit. Mondjuk kétlem, hogy utólag is meg fogod.

2018. ápr. 22. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
39%
aranybogárkám te mit csináltál jogsi közben? hokiztál?
2018. ápr. 22. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
93%

Azt hiszem másik kérdésben neked válaszoltam párszor.


Amit én tudok javasolni:

-Amikor a kulcsot elfordítod, kettes állásnál várj egy keveset, míg a segédberendezések összeszedik magukat (lehet hallani ahogy az üzemanyagszivattyú is megszívja magát), aztán indítózz

-Indítás után tökmindegy milyen hideg/meleg van, mindig várd meg, hogy körbeérjen az olaj. Az olaj a szelepfedélre ér el utoljára, 5W-s olaj esetén ez 8-10 másodperc, 10W-snél 20-30 talán, nem vagyok benne biztos, de egyébként is 5W-s hidegoldali viszkozitásút használj, meleg oldaliból asszem ennek a motornak 30-as a gyárija, de 40-es is jó bele. Márkát nem írok mert abból mindig vita van, tedd azt amit a szerelőd ajánl bele.

-Miután az olaj körbeért 2-3 ezer fordulat közt használd az autót, túl korán elváltani azért rossz mert nincs megfelelő olajnyomás, sokkal jobban kopik a motor. A motor kb 10-20km után melegszik át teljesen, az vízhőfök visszajelzője nem magát a blokknak a hőmérsékletét mutatja! Utána nyugodtan pörgetheted, ez egy tévhit hogy nem szabad forgatni, dehogynem szabad, magasabb fordulaton van a jobb kenése neki. Persze ne szabályzáson utazz, de előzésnél stb lehet pörgetni nyugodtan.

-Próbálj előre tervezni vezetés közben és használd a motorféket, kicsit segít a fogyasztáson és addig se a fékeket koptatod.

-Váltásnál ne ugorj le a kuplungról, kb ennyi

-Télen ne felejtsd felhúzva a kéziféket mert befagyhat

-Fagyott szélvédőt le ne borítsd forróvízzel mert bepukkan


Ja és egy nagyon fontos dolog! Üreg és alvázvédelemre vidd el amint tudod! Kb 30 ezerből megvan, de sok fejfájást megspórol ha nem kezd el 1-2 éven belül rohadni az autó.


Hirtelen ennyi, majd még kiegészítenek mások, vagy kérdezz még konkrétat


Balesetmentest!

2018. ápr. 22. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:
100%

A kuplungot ne nyomd feleslegesen.

A lábadat ne tartsd a kuplungon.

A fordulatszámot tartsd a megfelelő tartományban, se túl alacsonyan, se túl magasan.

Ne gyorsíts feleslegesen, ha pl. látod, hogy áll a sor, akkor ne adj gázt, csak motorfékkel gurulj a sor végére.

Emelkedőn való megálláskor ne a kuplunggal tartsd meg az autót, hanem a fékkel.

Lejtőn lefelé használd a motorféket.

Álló helyzetben ne tekerd a kormányt.


Ha már nagyon megy a vezetés, akkor váltáskor egyeztesd a motor és a váltó fordulatszámát, ezzel a kuplungot és a szinkrongyűrűket kíméled.

2018. ápr. 22. 11:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
100%

Pl kerüld az idiótákat a forgalomban(olyanok kb, mint az 1-es, 2-es válaszoló) és akkor nem az autón töltöd ki az ideget.

Arra figyelj, hogy ne pörgesd nagyon, és legyen meg mindig a megfelelő víz/ olajszint. Ha csak ezeket betartod, jó sokáig megmarad a motor egyben.

Meg lehetőleg kerüld a reketyefalvi kráteres útszakaszt.

2018. ápr. 22. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 Tubarózsa ***** válasza:
51%

Off: 1es te nem degec-en születtél?????

Még 1x bocs az offért........

2018. ápr. 22. 17:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:
9%
Ha Te azt kérdezed, hogy "hogyan váltsak és hasonló dolgok", akkor én csak arra lennék kíváncsi, hogy mit tanultál a tanfolyamon, hogyan szereztél jogosítványt, illetve milyen módon vezettél az elmúlt 1 évben? :(
2018. ápr. 22. 18:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
0%
De bizony, tősgyökeres degeczi vagyok.
2018. ápr. 22. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
0%

3.-nak. Mi az,h nem szabad túl korán

"elváltani" mert nincs olajnyomás? Olajnyomás onnantól van,h jár a motor.Tudod, megy az olajpumpa.. 😁 Meg az "elváltani". Maximum felkapcsolsz egy nagyobb, vagy vissza v le egy kisebb sebességbe, de semmiképpen nem "elváltasz"😂

2018. ápr. 23. 04:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Persze, meg nem hajtókar hanem hajtórúd. Kb ilyen szintű a vitád, de azt hiszem érthetően fogalmaztam. Egyébként nagy tévedés, túl alacsony fordulaton nincs jó kenése a motornak. Nem beszélve arról hogy mi történik a hengerfalon amikor valaki alacsony fordulatnál padlóz, a motor meg csak erőlködik, aztán csodálkozunk hogy szétkopik minden, meg zabálja az olajat, elhajlik a HAJTÓRÚD stb stb. Amikor valaki kiméletesség cimszó alatt 2 ezernél FELKAPCSOL A KÖVETKEZŐ FOKOZATRA sokkal több kárt csinál mint hasznot. Aztán persze 1500-nél padlózza, az autó erőlködik a tulaj meg bosszankodik hogy mekkora lusta sz*r ez az autó :) Ne pörgesd ne pörgesd Istenem... ezért csinálják ezeket a kis alacsony fordulaton töltő turbómotorokat, mert a sofőrök 90%-a azt hiszi mindjárt kikönyököl a HAJTÓRÚD mer 3 ezer felé mertem "pörgetni" a motort (ami 6-7 ezer körül szabályoz), közben meg ott van normális olajzás a motorban. Röhej
2018. ápr. 23. 08:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!