Tudnátok mondani autókímélő vezetési szokásokat/technikákat?
"kuplung"
Igen. Használd!
"mikor és hogyan váltsak"
Kizárólag kedden délelőtt. Lehetőleg finoman, óvatosan. Kuplunggal!
"és hasonló dolgok"
Hát a váltáshoz nincs más hasonló. De azért az óvatosság nem árt máskor sem!
"valamint,hogy vezessek,hogy az a leggazdaságosabb legyen."
Sehogy. Az a leggazdaságosabb.
"Előre is köszönöm a válaszokat."
Nincs mit. Mondjuk kétlem, hogy utólag is meg fogod.
Azt hiszem másik kérdésben neked válaszoltam párszor.
Amit én tudok javasolni:
-Amikor a kulcsot elfordítod, kettes állásnál várj egy keveset, míg a segédberendezések összeszedik magukat (lehet hallani ahogy az üzemanyagszivattyú is megszívja magát), aztán indítózz
-Indítás után tökmindegy milyen hideg/meleg van, mindig várd meg, hogy körbeérjen az olaj. Az olaj a szelepfedélre ér el utoljára, 5W-s olaj esetén ez 8-10 másodperc, 10W-snél 20-30 talán, nem vagyok benne biztos, de egyébként is 5W-s hidegoldali viszkozitásút használj, meleg oldaliból asszem ennek a motornak 30-as a gyárija, de 40-es is jó bele. Márkát nem írok mert abból mindig vita van, tedd azt amit a szerelőd ajánl bele.
-Miután az olaj körbeért 2-3 ezer fordulat közt használd az autót, túl korán elváltani azért rossz mert nincs megfelelő olajnyomás, sokkal jobban kopik a motor. A motor kb 10-20km után melegszik át teljesen, az vízhőfök visszajelzője nem magát a blokknak a hőmérsékletét mutatja! Utána nyugodtan pörgetheted, ez egy tévhit hogy nem szabad forgatni, dehogynem szabad, magasabb fordulaton van a jobb kenése neki. Persze ne szabályzáson utazz, de előzésnél stb lehet pörgetni nyugodtan.
-Próbálj előre tervezni vezetés közben és használd a motorféket, kicsit segít a fogyasztáson és addig se a fékeket koptatod.
-Váltásnál ne ugorj le a kuplungról, kb ennyi
-Télen ne felejtsd felhúzva a kéziféket mert befagyhat
-Fagyott szélvédőt le ne borítsd forróvízzel mert bepukkan
Ja és egy nagyon fontos dolog! Üreg és alvázvédelemre vidd el amint tudod! Kb 30 ezerből megvan, de sok fejfájást megspórol ha nem kezd el 1-2 éven belül rohadni az autó.
Hirtelen ennyi, majd még kiegészítenek mások, vagy kérdezz még konkrétat
Balesetmentest!
A kuplungot ne nyomd feleslegesen.
A lábadat ne tartsd a kuplungon.
A fordulatszámot tartsd a megfelelő tartományban, se túl alacsonyan, se túl magasan.
Ne gyorsíts feleslegesen, ha pl. látod, hogy áll a sor, akkor ne adj gázt, csak motorfékkel gurulj a sor végére.
Emelkedőn való megálláskor ne a kuplunggal tartsd meg az autót, hanem a fékkel.
Lejtőn lefelé használd a motorféket.
Álló helyzetben ne tekerd a kormányt.
Ha már nagyon megy a vezetés, akkor váltáskor egyeztesd a motor és a váltó fordulatszámát, ezzel a kuplungot és a szinkrongyűrűket kíméled.
Pl kerüld az idiótákat a forgalomban(olyanok kb, mint az 1-es, 2-es válaszoló) és akkor nem az autón töltöd ki az ideget.
Arra figyelj, hogy ne pörgesd nagyon, és legyen meg mindig a megfelelő víz/ olajszint. Ha csak ezeket betartod, jó sokáig megmarad a motor egyben.
Meg lehetőleg kerüld a reketyefalvi kráteres útszakaszt.
Off: 1es te nem degec-en születtél?????
Még 1x bocs az offért........
3.-nak. Mi az,h nem szabad túl korán
"elváltani" mert nincs olajnyomás? Olajnyomás onnantól van,h jár a motor.Tudod, megy az olajpumpa.. 😁 Meg az "elváltani". Maximum felkapcsolsz egy nagyobb, vagy vissza v le egy kisebb sebességbe, de semmiképpen nem "elváltasz"😂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!