Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ti hanyas fordulatszámon...

Ti hanyas fordulatszámon szoktatok váltani?

Figyelt kérdés
Nekem oktatóm úgy tanította, hogy 2000-res fordulaton kell váltani. Benzines autó volt. Bántja az autót, ha annál magasabb fordulat számon váltok? És dieseleknél hol kéne váltani?

2019. febr. 6. 16:31
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
Alacson fordulaton erőlködés nem jó semminek. Se a benzinesnek, se a dízelnek, ami sokak szerint nyomatékből elmegy alapjáraton blablabla. Én a turbódízelt is elforgatom legalább 2200-ig, de sokszor 2500-nál váltok. jobban kedveli a kettőstömegű, a turbó, a fogyasztás meg ugyan annyi.
2019. febr. 6. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
57%

pörgesd jobban a motort, mert így hamar "belustul" és rejtélyes bajok jönnek elő a lerakódások miatt.

Teljesen helyzetfüggő mikor váltok. Nem a fordulatszámot kell nézni, hanem a pillanatnyi igényt. Ha lejtőn gurulok akkor hamarabb felkapcsolgatok.

Intenzív gyorsításkor 4000-ig legalább elpörgetem, de mondjuk előzéskor, meg autópálya felhajtónál belenyal a 6000-be is néha. Alapvetően törekszem arra, hogy 2000 alatt ne legyen tartósan a fordulatszám.

Tévképzet, hogy 3000-es fordulaton többet eszik, mint 2000-en. Talán egy decivel.

A dieselt sem kell 1000-es fordulaton nyektetni. 3000-ig még a szívódízelt is el kell forgatni. A turbóst meg tovább is.

2019. febr. 6. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:

2000-es fordulat körül váltok fel, 1300-1400 körül vissza.

De ha gyorsítok, pl autópálya felhajtónál, akár 2500-2800-is ig kihúzatom.

Biturbós dízel.

Benzinesnél biztos hogy nem ilyen alacsony fordulatnál váltogatnék.

2019. febr. 8. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
50%
2000 nel kinyirod a motort is valtot is, amit meg megsporolsz az üzemanyagon abbol nem javíttatod meg. a motor azert van, hogy pörögjön,anno a dieselest addig huzatam ameddig el nem fogyott persze üzemmeleg motornal, a benzinest 2800 ha hideg ha meleg akkor 3000-3500 ill. 4000 rpm-nel, meg uj befuttatos ugyh 4000 felé majd ha több km lesz rajta akkor megyek.
2019. febr. 8. 22:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Az oktatód azért tanította úgy, hogy ne fogyasszon sokat a kocsi, mert nincsenek normálisan megfizetve. Illetve a váltót is kíméled, ha nem 6000-nél váltasz, főleg egy kezdő, gyakorlat nélküli sofőr esetén. A való életben, ha van már tapasztalatod, nincs kőbe vésve, hogy hol kell váltani. Ha (benzines esetén) esetleg kevés a lóerő, és előzni akarsz, akkor 3-asban 100-ig simán el fogsz menni, hogy megelőzz valakit, majd csak 5000 fordulat felett váltasz úgy, hogy közben a váltónak sem ártasz. Érzésre kell váltani, nem fordulatszám alapján. Dízeleseknél alacsonyabb a maximális fordulatszám, ezért nem érdemes úgy váltani, hogy 6000 fordulat köré kerüljön a fordulatszám (ha lefele váltasz), mert dobhatod ki. Illetve nagyobb a nyomaték, alacsonyabb fordulatszámnál is jobban fog gyorsulni, mint egy azonos benzines.


A váltás helye vezetési helyzettől, körülményektől, céltól fog függeni. Ha nem sietsz sehova, válthatsz 2000 körül, de ha padlózod, ne 2000-nél válts fel, mert nem tesz jót a motornak. Akkor se alacsony fordulaton válts fel, ha pl egy 15 fokos emelkedőn mész felfele.

2019. febr. 9. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
56%

Én is régi swiften tanultam meg vezetni első autóm volt fordulatszámmérő nélkül érzésre vezettem, de utánna egy fordulatszámmérős példányom volt, abban viszont figyeltem hol váltok, mert nem akartam se kis se tul nagy fordulaton. Mostani dízelem 2.0 adagolósturbós 130+ lóerő, és amíg hideg addig lágy, lassú gázadással 2000 ig majd ott váltok, ha bemelegedett akkor pedig kb 2200-2500 közt váltok el normál( nem csigás, de nem is verseny tempóba, hanem átlag de viszonylag lendületesbe) ha domb van és mondjuk kanyar után akkor 3000-3500 ig is kihuzatom, mire felváltok, és 4 be megyek fel 90 el nem rakom 5 be amíg fel nem érek. Ha lendületbe megyek 90 el és úgy jön a domb akkor van, hogy felmegyek 100 al 5 be az kb 2200 fordulat, ha nem akkor 80-90 körül 4 be kb 2500 fordulaton. Ha előzök akkor 3000-3500 ig is néha ellövöm, vagy ha kicsit sietősebbre fogom a dolgot akkor is inkább 2500-3000.

Végül tömörítve a lényeg: 1000-1500 közt ne válts fel, és ne adj hirtelen nagy gázt kb 1750 alatt. De túl se pörgesd (4000+) 1750-3750 ig kb mindent meglehet oldani.

2020. jan. 2. 00:13
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!