Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Most tanulok vezetni es nem...

Most tanulok vezetni es nem igazan ertem hogy mikor is kell sebesseget valtani? Vagy hogy miert van ra szukseg? Bizonyos sebesseg felett kell? Vagy fordulatszamnal?

Figyelt kérdés

2019. febr. 2. 18:30
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Inkább bizonyos fordulatszámnál. 1-esben ha csak simán elkezdenél gyorsítani úgy 50-60 km/h-s sebességnél nem gyorsulna tovább az autó, elérné a motor a maximális fordulatszámát. Ekkor értelemszerűen feljebb kell váltani, hogy tovább lehessen gyorsítani. Valóságban tiltásig általában nem forgatjuk el az autókat (neked meg tanulás alatt egyáltalán nem is lesz rá szükséged), már alacsonyabb fordulatszámon elváltjuk, ügyelve arra hogy a lehető legoptimálisabb tartományban maradjon a fordulatszám. Hogy ez pontosan mekkora fordulatot jelent, az épp használattól függ. Tegyük fel mész városban 50 km/h-val 4. fokozatban, a motor fordulatszáma pl. 2800. Ez elég sok már, simán fel lehet kapcsolni 5. fokozatba, így még nem csökken vészesen le a fordulatszám, de még mindig marad ereje az autónak a sebességtartáshoz. Viszont városból kijövet ahol az cél hogy dinamikusan gyorsítva elérjük az utazó sebességet, értelmetlen felkapcsolni 50 km/h-nál 5-be, mert onnan már nehezen fog gyorsulni az autó. Tehát gyorsításkor magasabb fordulatszám-tartományban használjuk az autót, mint sebességtartáskor.
2019. febr. 2. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Értem, koszonom.

Meg annyit szeretnek kerdezni hogy a lefulladast mi idezi elo?

Most tartok a 16. Oranal es 1x mar lefullasztottam az autot ez mikor van?

2019. febr. 2. 18:58
 3/5 anonim ***** válasza:
Az, ha nagyon lecsökken a fordulatszám. Az alapjárat olyan 900-as fordulatszám körül szokott lenni, ha induláskor túl kis gázt adsz és/vagy túlságosan gyorsan engeded a kuplungot akkor a motor fordulatszáma elkezd csökken és úgy 400-500 körül lefullad. (Köszönhetően a környezetvédelmi normáknak, a régebbi autók sokkal erősebbek voltak alapjárat körül mint a mostaniak, azokat nehezebb volt lefullasztani.)
2019. febr. 2. 19:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Koszonom szepen! :)
2019. febr. 2. 19:04
 5/5 anonim ***** válasza:

Nagyon leegyszerűsítve:

Magas fordulatszámon erős a motor, de sokat fogyaszt. Ez akkor kell, ha kell teljesítmény pl. erős gyorsítás, előzés, hegymenet.

Alacsony fordulatszámon gyenge a motor, de takarékos. Ez meg minden más esetben, pl. ha csak tartod a sebességet, vagy finoman gyorsítasz.

Persze a túl magas (6000 feletti) vagy túl alacsony (1000 alatti) fordulatszám kerülendő, mert értelmetlen és csak károsítja a motort.

Általában annyi a feladatod, hogy olyan 1500 és 2000 között tartsd a fordulatszámot. Tehát gyorsításnál 2000 felett felváltasz, lassításnál 1500 alatt leváltasz egyet. Persze ha szükséges, (előzés, hegymenet, stb.) akkor értelemszerűen tovább kell pörgetni 2000-nél.


ui: Ezek a fordulatszámok benzines autóra vonatkoznak, a dieselnél valamivel alacsonyabb értékekkel számolhatsz.


A lefulladás akkor következik be, amikor túl nagy a terhelés a motoron és emiatt túlságosan lecsökken a fordulatszám. Ez leggyakrabban akkor fordul elő, amikor indulásnál túl gyorsan engeded fel a kuplungot, vagy amikor megálláskor sebességben hagyod az váltót.

2019. febr. 2. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!