Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meddig lehet még kapni újonnan...

Meddig lehet még kapni újonnan sima szívóbenzines autókat?

Figyelt kérdés
Manapság már minden autóba kizárólag alul méretezett de a végletekig kihegyezett turbómotorokat pakolnak. A régi jó szívó benzinek kezdenek kikopni a kínálatból. Én ennek egyáltalán nem örülök, mert sokkal olcsóbb a javításuk mint az új turbós motoroknak valamint a meghibásodási lehetőség is jóval kevesebb. Nekem nem versenyautó kell csak egy új és sokáig használható verda, de attól félek mire pár év múlva vennék magamnak egy új kocsit már nem lesz kapható semmi pl egy sima 1,6-os szívóbenzin motorral...
2019. febr. 5. 20:02
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:

Csak én nem 300 ezerre akarok autót venni.

És attól hogy azt állítod kibírja ez nem biztos ami tönkremehet az tönkre is fog.

Egy szó mint száz. Egyre bonyolultabb egy motor felépítése egyre többminden hibásodhat meg. És nem szeretnék 100 vagy 200 de 300 ezer km után sem egyből több kilót rákölteni a kocsira.. Régen voltak olyan autók amik 600-800 ezret is elmentek anélkül hogy a motort meg kellett volna bontani. Ilyen már nincs, pedig tudnának csinálni ha akarnának.

2019. febr. 6. 21:07
 12/24 anonim ***** válasza:
100%
Ilyen hosszú távra tervezni egyik mai autóval sem érdemes. Turbótól függetlenül szinte biztos hogy meg kell majd 300 ezerig bontani a motorját, ha elmenne akár csak 1 autó is 800 ezret az már anyagi veszteség lenne az autógyártónak, mert ez azt jelenti hogy valahonnan el tudtak volna egy kis anyagot spórolni. Ha mindenféleképpen azt szeretnéd hogy több százezret elmenjen javítás nélkül, akkor érdemesebb például venni egy W123-ast és teljesen felújítani, minőségi alkatrészekkel. Anyagilag jobban megérné, mint egy akármilyen mai autó.
2019. febr. 7. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:
50%
Aham, mész 300 ezer kilómétert egy autóval (kétlem), és sajnálsz rá 200 ezer forintot ennyi km után (turbó költsége). Ez elég durva.
2019. febr. 7. 00:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 A kérdező kommentje:
Igen, sajnálom rá, még ha ki is tudnám fizetni. Egyáltalán nem tetszik ez a "fejlődési" irány. Arra mennek rá hogy inkább vegyek új kocsit mint hogy a meglévőt használjam.
2019. febr. 7. 05:58
 15/24 A kérdező kommentje:
Egyébként ez most tényleg olyan luxus amit szeretnék? Most én vagyok a szemétláda emiatt? Szerintem rajtam kívül sokan gondolják ezt még így.
2019. febr. 7. 05:59
 16/24 A kérdező kommentje:
Alapvetően nem vagyok a fejlődés ellen de az ellen igen hogy a tartósságot és elnyűhetetlenséget feláldozzuk a technika oltárán.
2019. febr. 7. 06:00
 17/24 anonim ***** válasza:
Ha rövid idő alatt mész sokat, akkor dízel kell, bőven vissza hozza fogyasztásban az árát a turbónak, meg a kettőstömegűnek, ha meg nem sokat mész, akkor 300-400 km úgy is 20 év alatt megy bele, onnantól meg kuka az autó, nem értem a bajod, 40 évre akarsz kocsit venni? Na azt felejtsd el.
2019. febr. 7. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:

"Szerintem rajtam kívül sokan gondolják ezt még így."

Nem igazán. Ez a mentalitás már szinte csak a szegényebb országokban van meg, és ott is csak a használt autót vásárló embereknél. Múltkor néztem hogy csináltak egy ilyen felmérést, hogy a nemrégiben vagy a hamarosan új autót vásárlók körében mik az első számú prioritások. A hosszú élettartam nincs közötte. Az emberek 80 pár százaléka saját bevallása szerint 5 éven belül el fogja adni az autót, nem szükséges hogy elmenjen még 200 ezer kilométert se. Ehhez alkalmazkodtak a gyártók is, nem éri meg nekik 400-500 ezer kilométerre autót gyártani.

2019. febr. 7. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

"Igen, sajnálom rá, még ha ki is tudnám fizetni. Egyáltalán nem tetszik ez a "fejlődési" irány. Arra mennek rá hogy inkább vegyek új kocsit mint hogy a meglévőt használjam."


Embeeer, 200 ezer forintért teszel rá egy új turbót, és megy tovább még 300 ezer kilómétert. Szerintem te életedben összesen nem vezettél 50 ezer kilómétert, ha abban a hitben élsz, hogy egy bármilyen autó kibír úgy 300+ ezer kilómétert, hogy egy fillért se költs rá... A MÁV való neked és a BKV, már bocs.

2019. febr. 7. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 A kérdező kommentje:

"Embeeer, 200 ezer forintért teszel rá egy új turbót, és megy tovább még 300 ezer kilómétert. Szerintem te életedben összesen nem vezettél 50 ezer kilómétert, ha abban a hitben élsz, hogy egy bármilyen autó kibír úgy 300+ ezer kilómétert, hogy egy fillért se költs rá... A MÁV való neked és a BKV, már bocs."


Meglepődnél mennyi km-t vezettem már :) Azt nem állítottam hogy egy fillért sem költök és költenék egy autóra, de ne kelljen már extra költségeket kiadni a motor széthullásakor a javításért azért mert van pár plusz lóerő a kocsiban és alulról is jaj de nagyon nyomatékos. Meg azt is egy nagy böszmeségnek tartom hogy az autógyártók kb úgy határozzák meg akár csak a kötelező szervizek idejét a garancia idő alatt hogy azt kibírja a kocsi...az hogy utána mi van vele már senkit nem érdekel csak míg egy egyszerűbb felépítésű motornál ha véres is a torka sokkal olcsóbban meg lehet javítani.


Igazából tudom hogy ahol ezeket az autókat gyártják erre van igény. Mindegy is a kérdésemre választ kaptam.

2019. febr. 7. 17:41
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!