Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Meddig lehet még kapni újonnan...

Meddig lehet még kapni újonnan sima szívóbenzines autókat?

Figyelt kérdés
Manapság már minden autóba kizárólag alul méretezett de a végletekig kihegyezett turbómotorokat pakolnak. A régi jó szívó benzinek kezdenek kikopni a kínálatból. Én ennek egyáltalán nem örülök, mert sokkal olcsóbb a javításuk mint az új turbós motoroknak valamint a meghibásodási lehetőség is jóval kevesebb. Nekem nem versenyautó kell csak egy új és sokáig használható verda, de attól félek mire pár év múlva vennék magamnak egy új kocsit már nem lesz kapható semmi pl egy sima 1,6-os szívóbenzin motorral...
2019. febr. 5. 20:02
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:

Sajnos így van, az agyatlan emissziós normák miatt. (A kéttonnás turbódízel SUV-val viszont szabad naponta 60 km-ről ingázni, az biztos kevesebbet árt...)


Azért még van egy pár gyártó, aki tartja magát. A Mazda elkötelezett a szívómotorok mellett. De nagy örömömre a héten bemutatott Renault Clio V-höz is lesz szívómotor! Az aktuális, kifutó modellekben még a VW, Hyundai, Kia, Ford, Toyota is ad szívókat, kérdés, hogy modellváltás után hányan tartják benne a kínálatban. Szerintem hosszú távra új autót keresők számára is érdemes szívóbenzinest venni, mert ahogy írod, olcsó a fenntartása, és mivel egyre ritkább, 10-15 év múlva nagy kincs lesz egy ilyen autó a használtautó-piacon.

2019. febr. 5. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
100%

Arról nem tudom, hogy hallottál-e, hogy tömegtermelés, tömeggyártás. Csak arra akarok célozni, hogy minél nagyobb darabszámban gyártanak le egy alkatrészt, annál olcsóbban hozzáférhető lesz idővel.

Így lesz ez a mostani turbós-benzines autók alkatrészeivel is, magával a turbóval is. Ha egy adott alkatrész többszázezres darabszámban kerül legyártásra, akkor 5-10 év múlva nem lesz egy nagy érvágás a megvásárlása.

2019. febr. 5. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:

Még egy pár évig biztos lehet majd kapni. Szerintem nem fog eltűnni a palettáról.

Egyébként ugyanolyan használat mellett, tehát ha ugyan olyan dinamikusan gyorsítasz egy 1.6-os 180 Lovas turbóssal is mint a 110 Lovas szívóval, akkor élettartambeli különbség nem lesz. Kivéve ez alól a turbót, ami mondjuk 300 ezer kilométerenként 200-300 ezer Forintos kiadással jár. Minden más alkatrész ugyan addig fogja bírni a turbósban is, sőt lehet hogy tovább mert azt alapvetően nagyobb erőhatásokra tervezik. Ha újonnan szeretnél autót venni, akkor nem kell tartani a turbóstól, normál használat mellett 150-200 ezer kilométerig biztos hogy ugyan annyi lesz karbantartási költsége. Az ilyen 1 literes turbós motorokat viszont tényleg érdemes kerülni, mert az tény hogy azoknak rövidebb az élettartama mint egy hasonló teljesítménnyel rendelkező (kb. 1.6-os) szívónak, mert folyton taposni kell nekik hogy menjenek. Viszont az 1.6-os vagy afeletti turbós motorok már bőven jók.

2019. febr. 5. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 A kérdező kommentje:
Rövid távú használatra biztosan rosszabb egy turbós úgy tudom.. Nyilván egyik motornak sem tesz jó, de a legjobban még mindig egy szívóbenzin tolerálja.
2019. febr. 5. 20:26
 5/24 anonim ***** válasza:
55%
Mondok valamit neked, amin meg fogsz lepődni: a turbó egy nagyon jó dolog, a régi szívódízeleket sem siratja senki, mostmár a benzineseknek is eljött az idejük. A műszaki hibák nem a turbó miatt szoktak jelentkezni a modern benzineseknél, legtöbbször egyéb konstrukciós hibák miatt fordulnak elő.
2019. febr. 5. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 A kérdező kommentje:

Igazából az engem nem érdekel hogy mi miatt megy tönkre ha tönkremegy. És gusztustalan tud lenni hogy míg az egyik autót amiben ez nincsen megcsinálnak egy motorgenerált 60-80 ezerből a másikba pedig vehettem új turbót 100 ért és kettőstömegű lendkereket 200 ért..


Nem szeretnék, ezért vennék inkább olyan autót amikben ez nincsen. Csakhogy ez már nem sokáig lesz elérhető választás.

2019. febr. 6. 07:55
 7/24 anonim ***** válasza:
Az elektromos autók nem érdekelnek?
2019. febr. 6. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
200-300E kmként ha csak azt a 200-300E forintot kell rákölteni egy autóra, amibe a turbó meg a kettőstömegű kerül, nekem belefér
2019. febr. 6. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 A kérdező kommentje:
Nekem nem
2019. febr. 6. 14:09
 10/24 anonim ***** válasza:
Az a baj, hogy rosszak az infóid. Egy átlagos turbó-benzines motor kibír 300 ezer kilómétert is egy turbóval, normális használat mellett. A kettőstömegű lendkerék pedig nem kopik úgy a benzineseken, mint a dízeleken, az egyenletesebb járás miatt, ezért nagyon ritkán kell cserélni kettőstömegűt.
2019. febr. 6. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!