Meddig lehet még kapni újonnan sima szívóbenzines autókat?
Sajnos így van, az agyatlan emissziós normák miatt. (A kéttonnás turbódízel SUV-val viszont szabad naponta 60 km-ről ingázni, az biztos kevesebbet árt...)
Azért még van egy pár gyártó, aki tartja magát. A Mazda elkötelezett a szívómotorok mellett. De nagy örömömre a héten bemutatott Renault Clio V-höz is lesz szívómotor! Az aktuális, kifutó modellekben még a VW, Hyundai, Kia, Ford, Toyota is ad szívókat, kérdés, hogy modellváltás után hányan tartják benne a kínálatban. Szerintem hosszú távra új autót keresők számára is érdemes szívóbenzinest venni, mert ahogy írod, olcsó a fenntartása, és mivel egyre ritkább, 10-15 év múlva nagy kincs lesz egy ilyen autó a használtautó-piacon.
Arról nem tudom, hogy hallottál-e, hogy tömegtermelés, tömeggyártás. Csak arra akarok célozni, hogy minél nagyobb darabszámban gyártanak le egy alkatrészt, annál olcsóbban hozzáférhető lesz idővel.
Így lesz ez a mostani turbós-benzines autók alkatrészeivel is, magával a turbóval is. Ha egy adott alkatrész többszázezres darabszámban kerül legyártásra, akkor 5-10 év múlva nem lesz egy nagy érvágás a megvásárlása.
Még egy pár évig biztos lehet majd kapni. Szerintem nem fog eltűnni a palettáról.
Egyébként ugyanolyan használat mellett, tehát ha ugyan olyan dinamikusan gyorsítasz egy 1.6-os 180 Lovas turbóssal is mint a 110 Lovas szívóval, akkor élettartambeli különbség nem lesz. Kivéve ez alól a turbót, ami mondjuk 300 ezer kilométerenként 200-300 ezer Forintos kiadással jár. Minden más alkatrész ugyan addig fogja bírni a turbósban is, sőt lehet hogy tovább mert azt alapvetően nagyobb erőhatásokra tervezik. Ha újonnan szeretnél autót venni, akkor nem kell tartani a turbóstól, normál használat mellett 150-200 ezer kilométerig biztos hogy ugyan annyi lesz karbantartási költsége. Az ilyen 1 literes turbós motorokat viszont tényleg érdemes kerülni, mert az tény hogy azoknak rövidebb az élettartama mint egy hasonló teljesítménnyel rendelkező (kb. 1.6-os) szívónak, mert folyton taposni kell nekik hogy menjenek. Viszont az 1.6-os vagy afeletti turbós motorok már bőven jók.
Igazából az engem nem érdekel hogy mi miatt megy tönkre ha tönkremegy. És gusztustalan tud lenni hogy míg az egyik autót amiben ez nincsen megcsinálnak egy motorgenerált 60-80 ezerből a másikba pedig vehettem új turbót 100 ért és kettőstömegű lendkereket 200 ért..
Nem szeretnék, ezért vennék inkább olyan autót amikben ez nincsen. Csakhogy ez már nem sokáig lesz elérhető választás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!