Letezik olyan gps, ami meg tudja, hogy melyik savba alljunk
be pl egy 4 savos korforgalom elott?
Ahogy előttem írták (nem is értem miért a lepontozás), Fel kell nézni a GSP-ről és olvasni a táblákat. Az ilyenek elég jól elő vannak jelezve.
Inkább azon gondolkoznék el, hogy el merjek-e indulni (a saját és a többi közlekedő testi épsége érdeklében is), ha ennyire bizonytalanul vezetek...
Egyébként pedig körforgalmú csomópont Magyarországon is van 4-5 sávval pl. Győrben is.
2019. febr. 5. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
Te gyakorlatilag robotpilótát akarsz, nem (csak) GPS-t. Azért ha kinézel a fejedből akkor a táblák mutatják hogy hová kell besorolnod. A GPS meg jó előre megmondja hogy hanyadik kijáraton kell elhagynod a körforgalmat. Sajnos a modern technika egyre inkább leszoktat a gondolkodásról.
2019. febr. 5. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
Rengeteg dologban egyetértel az előttem válaszolókkal. Friss jogsival wc-re is gps-szel mentem bármennyire is ismertem az utat, valamiért fontosnak tartottam hogy lássam a várható érkezést. Apám mondta hogy nem egészséges, elbutít és igaza volt. Elraktam a gps-t a kesztyűtartóba és felfedeztem hogy fémlapok vannak az út mellé kirakva mindenféle rajzokkal és írásokkal melyekről utólag kiderült hogy az utakat jelzik.
A körforgalmak előtt is megtalálhatóak ezek, jelzik hogy melyik útra hol kell kimenni, ez alapján kell megválasztani a sávot. Ha valaki nem tanul meg ezek alapján tájékozódni, akkor a bolondbiztos turbókörforgalmakkal is meggyűlik a baja, sajnos sok autóst láttam akiknek problémát okoznak.
2019. febr. 5. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
Győrben van egy szép soksávos körforgalom. Én úgy szoktam, hogy ahányadik kijáraton megyek ki, annyiadik sávba sorolok. Ha az elsőn, akkor a külső sávba, ha a másodikon, akkor eggyel beljebb, stb. Ennél jobb módszer igazából nincs. Lehet átsorolni másik sávba, már ahol nincs záróvonal, de vigyázni kell.
2019. febr. 5. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
Google maps, ami az utóbbi évek legkirályabb találmánya a közlekedésben szerény véleményem szerint. De sose csak a GPS-re hagyatkozz, a táblákat nézd! Egyébként ilyeneknél úgy illik, hogy a legkülső sávba akkor mész, ha az első kijáraton elhagyod a körforgalmat, a két középső sávot akkor használod, ha egyenesen haladsz tovább (mármint a második kijárat), a legbelső sávból pedig balra illik menni, a legutolsó kijáraton. Egyes körforgalmaknál szokott lenni más rend is, például hogy bizonyos sávokból nem lehet menni, csak előre. Ezek rendszerint nagyon jól láthatóan fel vannak festve az aszfaltra is ilyen nagy körforgalmaknál. Ja és ilyen soksávos körforgalmaknál a tükröt nagyon figyeld, mert mindig van valaki, aki levágja a kanyart, vagy a legkülső sávban akarja megkerülni a körforgalmat, ezzel mindenki elé bevágva.
2019. febr. 5. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
16/17 A kérdező kommentje:
Koszonom a valaszokat!!! Sajnos tapasztalathianyban szenvedek, nagyvarosban meg sosem vezettem. Most pedig muszaly lesz.Ha sosem merem megprobalni,sosem lesz tapasztalatom. Eleg felos sofor vagyok, inkabb el sem indulok, ha olyan helyre kell menni ahova bonyolult eljutni. Pl...Budapest belvaros. Be fogok szerezni a mar emlitett gps egyiket. Gondolom a google map- ot azt telefonra kell erteni.
17/17 A kérdező kommentje:
Azzal nincs bajom amugy, ha egy vagy 2 sav megy a korforgalomba, es van mondjuk 4 kijarat.Akkor van bajom,attol felek nagyon, mikor tobb sav megy be, tobb savon lehet elhagyni is a kijaratot ami mindjart egy masik korforgoba csatlakozik. Plusz a savtartastol is felek,sokszor azt se tudom melyik vonal hova tartozik, arrol ne is beszeljunk, mikor lampak is vannak elhelyezve a korforgon belul.Ennyi mindenre egyszeruen nem birok figyelni. Ha tobbszor probalkozok ilyen korforgalmakkal, idovel jobb lesz,batrabb leszek talan?
Kapcsolódó kérdések: