Mi volt a legnagyobb kiadás amit egyszerre költöttėl az autódra?
A legdrágább egy fényszóró csere volt. Az állítómotor mechanikája akadozva működött. Nem szétszedhető, nem javítható, kanyarkövető xenon. Az üres búra állítómotorokkal xenon elektronika nélkül közel 200.000Ft volt 2012-ben az akkori Astrámhoz. Ennél többet még nem költöttem egyszerre autóra.
2. helezett, ha a gumicserét nem számítjuk: a fojtószelep megadta magát. Utángyártott nincs, a bontott lutri, az új 110.000Ft.
Nem semmi hogy műszaki meghibásodásokra egyesek mennyit képesek kifizetni. A #10-est megértem abban az esetben ha valami ritka sportos autó, esetleg veterán vagy a család régi autója amihez kötődik, de a többiek hogy egy lámpáért képes kiadni 200-at, otthagyni a szervízben 600at, #4-es a csillagászati összegeivel... ott gyújtanám fel ahol van.
Nekem is beadta a kulcsot egy Audi, ha kész lenne a garázs, akkor már darabokban figyelne a polcon és eladnám az alkatrészeket, biztos nem csináltatom meg (100-200e lenne). Mivel még nincs garázs elviszi valaki alkatrésznek vagy megy a bontóba, biztosan nem teszek bele egy zsák pénzt.
# 13, te mit csinálsz ha a 6 éves autódnak tönkremegy a lámpája vagy bármi hasonló apróság, amiből utángyártott nincs, bontott meg olyan ritka, hogy hónapokig kell vadászni rá, de nincs időd keresgélni, mert jön a műszaki vizsga?!
Fényszóró hibával ugyanis az autó nem megy át, hiába működik tökéletesen, ha a műszeregységen elektronikai hibát jelez. Akkor nálad az ilyen más hibával egyébként nem rendelkező autó megy egyből a bontóba?
Vagy kivonatod a forgalomból és addig dísz a kert végében és buszozol?
Komolyan érdekel, hogy ilyen helyzetben szerinted mi a megfelelő megoldás, ha nem az hogy megveszed a hozzá való alkatrészt. A kérdésre válaszoltam, nem panaszkodásnak szántam. Mivel volt pénzem majomra, természetesen volt banánra is.
#16
15 év körüli autókat veszek, esélytelen hogy ilyen problémáim legyenek. Vásárlás előtt körbenézek és megbízható típusokat veszek amikkel jó eséllyel nem fogok szívni. A fent említett mellényúlás egyetlen oka, hogy a párom kijelentette "nekem nagyon tetszik, olyan szép és olyan kell", én pedig gondoltam hogy tanulópénznek belefér egy kisebb bukta.
Lámpát, motort, váltót, stb kompletten gombokért lehet vásárolni az autóinkhoz, olcsóbb mint neked az az egy lámpád.
Félreértés ne essék, nem azt mondom hogy minden fillért megfogok az autókon és lelakom őket, egyszerűen nem vagyok hajlandó műszaki meghibásodásokra ennyit kifizetni, inkább megduplázom az autó értékét egy szett felnivel, belerakok egy olyan zenét hogy sosem akarjak kiszállni az autóból, stb.
"15 év körüli autókat veszek, esélytelen hogy ilyen problémáim legyenek. Vásárlás előtt körbenézek és megbízható típusokat veszek amikkel jó eséllyel nem fogok szívni."
A fenti autó, amiről szó volt, időközben 13 éves. Így nem igazán világos, hogy a 15 év körüli kor önmagában mért garancia bármire is.
Tehát a körbenézésed a garantálja, hogy a 15 év körüli autódban soha semmi nem romlik el. Így mindent értek...
#18
Mint írtam, amivel jó esetben nem fogok szívni. Nincs garancia, mindenben elromolhat valami, de lehetőleg a megbízhatóbbakból/olcsóbban fenntarthatóakból választok.
A kanyarkövető xenon nem ad annyit hogy érdemes legyen ennyit kifizetni érte, nem veszek ilyen autót (mert bizony létezik nem egy enélkül szerelt).
A kor magában nem old meg semmit, de:
-létezik olyan 20 éves amihez aranyárban vannak alkatrészek, de nem ilyet veszek.
-amikor 6 éves volt az autód, akkor 200ért vettél bele ilyen lámpát, most 50-60ért veszel egy bontottat, tehát valamilyen szinten mégis számít a kor.
Nekem még nem volt komolyabb meghibásodásom, főleg csak kopó dolgok, Most lett 16 éves. Én is a megbízható olcsón fenntartható típusokat keresem, de így is 100-200000 közötti összeg megy rá évente. 2018-ba 350000 volt a fenntartása.
2018:
használt 17"-es feni 88000
goodyear nyári gumi 92000
Első tárcsa+ betét ATE 36000
futómű javítás 8000
Olajcsere+ összes szűrő klíma tisztítás 18000
klíma javítás 20000
turbó geometria takarítás + nyomócső csere 50000
vizsga 21000
NEO chip tuning 30000
leadtam a régi gumikat -25000
meg néhány apróság amire nem emlékszem
Szóval semmi komoly meghibásodás, csak a kopó dolgok. Kivéve a chip, de azt meg a használt gumikkal szinte fedeztem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!