Lejtőn/emelkedőn parkoláskor elvileg 1-esbe vagy hátramenetbe kell tenni a kocsit. De ez nem függ attól, hogy "fölfelé" vagy "lefelé" áll a kocsi?
#10
De miért? Valóban kicsit vegyes az információ, ami online található, de több megbízható forrástól is így hallottam (1-esben, ha előre, rükverc, ha visszefele akarna amúgy gurulni).
Miért nem igaz ez? Főtengely ne visszafele forogjon, ha esetleg a kompresszió nem elég, és átfordul.
12: Ha 1-esben van, akkor előre tudod tolni. Pl. szokták is ezt, ha valaki rossz helyen áll és arrébb akarják tenni. (És nincs behúzva a kézifék) Vagyis pont rásegítesz az előre gurulásra azzal, hogy egyesben van.
Hátrafelé meg fordítva.
Ma, itt láttam először, hogy a gurulás irányának megfelelő sebességbe rakja valaki.
Én fordítva hallottam eddig mindenkitől, és így is tanultam. De a józan ész, logika is ezt mondja.
Szerintem abszolút nem segítesz rá, nem fogod tudni előretolni az autót, ami 1-esben van, hacsak nem vagy egy 200 kilós erőember. Meg számomra az tűnik logikusnak "józan ész" alapján, hogy a főtengely ne visszafele forogjon, ha esetleg túl nagy a lejtő, vagy meglöki valami az autót. Illetve szerelőtől is így tudpm. Egy autót normál emberként csak akkor tudsz arrébb tolni, ha üresben van. Ha bármilyen sebességben van, nem fog menni, még akkor se, ha 5-ösben van.
Te kitől tanultad, hogy fordítva kell? Nagyon nem tűnik logikusnak számomra. Ugyanakkora eséllyel fordul át a főtengely szerintem mindkét esetben, csak az iránya lesz más, és valahogy nem tűnik egészségesnek, ha visszafele megforog.
Fellazul az ékszíj, összeakad a vezérlés, eltolod az autót 1-esben....
GYIK én így szeretlek :DDDDD
Akkor írok egy konkrét esetet:
Tavaly egyik este ugyanúgy megálltam kint a ház előtt, ahogy mindig szoktam tenni, 1-es fokozatban hagyva, közepes emelkedőn, kézifék nélkül. Úgy 10 óra fele egy terepjárós föntről nekicsúszott az autómnak, ami ezáltal úgy 5-6 métert gurult hátra. Nem lett nagy baja, lökhárító, motorháztető, lámpa és sárvédő sérült rajta. Első látásra. Mikor reggel indítanám be, alig akart megindulni, majd utána szörnyű hangon csattogva járt. Leállít, kivontat szerelő ismerőshöz: át van ugorva egy foggal a vezérlés. Előtte biztos hogy nem volt. Annyit mondott rá, hogy a hidraulikus láncfeszítő csak akkor feszít ha kap olajat, ami alap esetben már az első főtengelyfordulatnál megtörténik. Viszont ha másik irányba fordul a főtengely akkor az olajpumpa is másik irányba pörög, tehát nem tud a nyomás kialakulni, elméletileg át tud ugrani ekkor a vezérlés. Ilyet még előtte ő se látott, de mással tényleg nem nagyon magyarázható az, hogy egy kisebb ütközéstől miért történne ilyen. De ha ez más miatt volt, akkor várom rá a megfejtést :)
18-as
Persze, valós probléma, hogy átugrik a vezérlés, ha fordítva kezd forogni a motor ilyen egyesben hátratolásoktól. Én is hallottam már ilyen esetről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!