Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóknál mit jelent hogy...

Autóknál mit jelent hogy melegen ne állítsuk le a motort?

Figyelt kérdés
2019. jan. 11. 17:22
 1/9 anonim ***** válasza:
56%
Semmit.
2019. jan. 11. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
89%

Ezt meg honnan veszed?

Hogyan lehetne egy motort leállítani ha nem melegen?

2019. jan. 11. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%
Nem azt szeretnéd kérdezni, hogy miért ne állítsuk le túlmelegedve a motort? Azaz pl hosszú hegymenet után érdemes néhány percet állva járatni, hogy a hűtőventillátor lehűtse? Szerintem ez mondjuk a modernebb autóknál kevésbé fontos, sokkal szabályozottabb, mint 20-30 éve.
2019. jan. 11. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Azt szokták mondani az okosok, hogy amíg túl meleg a motor, megy a hűtő ventillátor, addig ne állítsuk le. De jártam olyan autóval, amelynél a motor leállítása nem tiltotta le a ventit, utána is ment, amíg le nem hűlt az adott hőfok alá.
2019. jan. 11. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
45%

Úgy hogyha megy a ventillátor akkor hagyjuk járni egy kicsit amíg a ventillátor visszahűti a rendszert.

Itt 3:00-nál el is mondja.

[link]

Vagy ha hosszabb ideig meg volt hajtva vagy autópályán félreálunk egy parkolóba akkor egyből Ne állítsuk le a motort hanem várjunk 2-3 percet alapjáraton még visszahűl.

Ez azért fontos, mert ha hírtelen leállítanánk egy motrot amibe épp 98 fokos víz van az biztos álló motornál megforrna (100 fok felé menne) a rendszerbe. Plusz amelyikbe van turbó ott sem árt a turbó tengelyének ha nem egyből állítják le melegen.

2019. jan. 11. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Ezt turbó motorok esetén szokott előírva lenni, mert nagy terhelés után még túf forró lehet a turbó és ha megszűnuk az olaj áramlása akkor kokszosodik, így tönkre megy a turbó.
2019. jan. 11. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
Nagy terhelés után egyből leállítani nem tanácsos, mert a túlhevült alkatrészekre ráég az olaj, amikor megszűnik a mozgás és az olajáramlás. Különösen turbótengely érzékeny ilyenekre. Szóval ha kimész egy Hungaroring nyílt napra, ne a boxutca végén egyből állítsd le, hanem gurulj le a parkolóba és várj 1-2 percet. Kb. ennyi jelentősége van
2019. jan. 11. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Megállás után alapjáraton járatod 1-2 percig. De erre csak akkor van szükség, ha nagy terhelésnek volt kitéve a motor (pl. autópálya, hosszú hegymenet, stb.), ha pl. a dugóban döcögés után állsz meg, akkor nincs erre szükség.


"ha hírtelen leállítanánk egy motrot amibe épp 98 fokos víz van az biztos álló motornál megforrna (100 fok felé menne) a rendszerbe."

Nem sima víz van a hűtőrendszerben (jó esetben), hanem víz és etilén-glikol keveréke, aminek kb. 110 fok a forráspontja. Ehhez még hozzájön az is, hogy a hűtőrendszer nyomás alatt van. Tehát a valóságban nem 100 fokon fog "megforrni" a hűtőfolyadék, hanem inkább olyan 120-130 között.

2019. jan. 11. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

#4

Nem a ventilátor mükődése a fontos. A venti a radiátort hűti, ha viszont nem pörög a motor akkor nem megy a víz pompa és a lehütött víz a radiátorban marad..

2019. jan. 13. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!