A S&S autóknál nem rontja el a motort a folyamatos leállás?
Dehogynem, még akkor is képes leállítani az autót, hogy ha autópályán megállsz egy pihenőnél, akkor a meleg motornak biztos jót tesz.
Az enyémben is lesz, az lesz az első dolgom, hogy megjegyeztetem az autóval a kikapcsolt állapotot, hogy ne kelljen minden indításnál megcsinálni.
Első tulajnak nemigen lesz vele baja, a többi pedig már nem érdekli az "eladót".
Az tény hogy sok autóban van utólagos vízkeringetés, a még forgó turbót meg majd anyukám kenegeti olajjal...
"Jobb, ha nem állítjuk le az autót, ha a belső hőmérséklet és a klímaberendezéssel beállított célhőmérséklet között nagy az eltérés. Akkor sem érdemes leállítani, ha az akku feszültsége névleges szint alá csökken. Esetleg a motorolaj hőmérséklete extrém magas, hiszen pont most másztunk meg egy nagy dombot lakókocsival, talán még a turbó is izzik. Ezekre a körülményekre elektronikus figyelőrendszert kellett kiépíteni, amely a vezérlőbe a CAN buszon keresztül jutó jelekből állapítja meg, leállhat-e a motor vagy sem. Ha úgy dönt, hogy igen, a fogyasztókat részben vagy egészben rajta hagyva, a motort megálllítja a rendszer, és ezt a vezetőnek jelzi, például egy piktogrammal."
Ebből azt szűröm le, hogy ezt így általánosságban tudniuk kell a S&S autóknak. Hogy mi igaz ebből, csak a jó Isten tudja biztosan :)
Egyébként 30-40 másodperc elég alapjáraton egy turbó visszahűtéséhez, szóval húzós kocsikázás után se azt várja senki, hogy majd 4-5 percig fog járni a motor alapjáraton. Az a fél perc meg akár megtéveszthetően rövidnek tűnhet a gyakorlatban.
Persze ezek túl kevés ideje élő dolgok, szóval majd az idő és a rengeteg kilóméter megmondja hogy ezekből mi igaz és mi nem. Bár higyjétek el, a turbókat hamarabb ki fogják nyírni a városi felhasználók akik hidegen tapossák, mint egy S&S rendszer...
"Bár higyjétek el, a turbókat hamarabb ki fogják nyírni a városi felhasználók akik hidegen tapossák, mint egy S&S rendszer..."
A kettő együttesen, hogy tuti legyen a szívás a következő tulajnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!