Használható meg egy 7 éves téligumi?
Azért a michelin sem jó 7 évig.
A márka választással azt választod meg, hogy kb. meddig tudod használni a gumit, mennyi idő után keményedik.
A prémium kb. 5-6 évig jó, a himi-humi meg kunyhó kategória meg 1 év után felkeményedik!
Nem hiába 14 000 ft a Hankook, ugyanebben a méretben a pirelli meg 30 000 ft.
Ja, aztán a Hankook tesztgyőztes a Pirelli előtt. LOL.
Apám, egy 1970-es Pannoniát toltam ki egy fészerből, korabeli USSR gumikkal 2001-ben. Fel volt keményedve szépen. Mentem vele fel s alá pár kört az utcában vétel előtt. Az a gép 3-4 kör szivatózás után indult friss keverékkel, és a gumijai nem csúszkáltak semerre, nem is voltak kilyukadva, csak felpumpáltuk és 50-ig húzatva semmi vészt nem mutattak, fékezéskor sem. Nyilván azonnal csere volt, de 30 éves szarról beszélünk!!
Ti meg arról, hogy jó-e jelenesetben egy 2013-as prémium márkájú, megfelelő mélységű autógumi, ami már nem pakurából készül teljesen, hanem gumit is látott. Szerintetek?
Teszteken elvéreznek, mert 70km/h-ról nem 66, hanem 70 méteren állnak meg. Na igen, csak a valóságban ha ilyet felrakok egy sportos, Brembos szettes gépjárműre és taposok egyet, míg a mögöttem haladó, hátul dobfékes gépcsoda meg telefonbasztatás miatt egy másodperccel később nyomja le a fékpedált a 2 éves gumijával, követési távolságot alig betartva…
A pilóta, az rohadt sokat számít. Normálisan és autót ismerve, jó tapasztalattal kell vezetni. Öreg rossz gumival is lehet, de szépen lassan.
Emlékszem, amikor oldtimerrel jártam, én mindig maximálisan igyekeztem betartani a féktávolságot, hogy legyen dobfékes autóval/motorral terem megállni, vagy időm egy dombra lendületből felfutni. De mit érek én ezzel a tudással, ha egyszerűen a féktáv felét elvéve egy turbószuzukis beugrik elém, miközben rosszul felmért előzése miatt be KELL vágnia, vagy esetleg a mavi azt mondja neki, hogy fordulj balra és azért viszi el majdnem az autóm orrát, engem egy vészfékezésre kényszerítve. Lehet akkor neked 1 éves zsír új gumid is.
Ezért kell kamera. Azon ne spóroljatok. Igazi szláv/balkán ország lett ez. Nem annak indult.
Egy szó mint száz, ha szemrevételezve jó a gumi, és van 5+mm profilja, akkor óvatosan letesztelném, és ha normálisan viselkedik, használnám. Ja mondjuk én boomer generáció kisöccse vagyok, nem a marketing neveltje.
#16: azért azt ne felejtsd el, hogy a szovjet korabeli gumik azért tartósabbak, mert újkorukban is keményebbek voltak.
Az újkorában tapadt úgy, mint most egy megkeményedett kirepedezett 10 éves.
Csak már letolnak ha nedves úton 70-el mész, ami anno egy Trabantban gyors élménybek számított, meg a Ladának sem toltad tovább, nehogy sokat fogyasszon a drága benzinből.
Pont azért öregednek ilyen gyorsan az uj gumik,.mert ugyanolyan irreális értelmetlen verseny alakult ki a tapadástesztekkel, mint az emissziónormákkal a motorok esetében.
Ujkorában tapad mintha villamossal mennél a kanyarban, aztán szepen megöregszik pár év alatt és ugxanugy csúszkálsz vele, mint egy "gagyi" gumival.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!