Mi az az évjárat, amit még maximum meg mernétek venni? Tehát a legidősebb autó, ami még használható? Például ilyen 94-es Vw Golfot még megvennétek napi használatra?
96os punto napi használtba nálunk 2 éve
Napi 70km (munkahely oda vissza +bolt stb ....) kifogástalan állapotban.
Egy aksicsere volt most hogy beállt a hideg és kicsit lusta de tökéletes motor
Állapot függő, és pénz kérdése.
Nem is lehet így közelíteni a kérdéshez, mert az autó vásárlóknál általában pont nem az a szempont, hogy öreg legyen a verda, nem veterán autót akarnak, az egy másik világ, a napi használatra vásárolt autoknál az a lényeg, hogy a pénzünkért milyen lehetöségek közül választhatunk valamit.
A többség inkább megveszi a kisebb "presztízsű", de fiatalabb autót, amire talán kevesebbet kell költeni.
A használt autó vásárlók többsége nálunk a 10-15 év közötti autókból válogat, nem igazán szempont a 20 év fölötti járgány, 10 év alattira neg sokaknak nincs pénze.
Természetesen van egy szűk réteg, akik egy bicikli árából akarnak autót, na ők már kevésbé foglalkoznak azzal, hogy mióta van forgalomban az autó, de náluk meg azért nem szempont, hogy mikor gyártották - mindegy, csak működjön.
Másfél éve adtam el a '98-as Golf IV-met. Ennél a szériánál öregebb autót nem szívesen vállalnék be.
Ott elég erős a minőségi ugrás.
Bár apám pl. nagyon jól
Most 8 éves autóm van, szívem szerint ennél csak fiatalabb lenne
Ilyen öreg gépeknek a kaszniját nézd, és lehetőleg minél többet nézz meg.
Parkolókban pl.
És ne csak kívülről, az alját! nézd meg elsősorban.
Remek példa erre a golf 3, kívülről csillog villog, de az alja szét van rohadva.
Lakatost már nem nagyon találsz, eleve olcsó, öreg autóknak neki se állnak.
Nem éri meg.
Mindig a kovetkezoket kell atgondolni:
-mennyi az auto varhato ertekvesztese (ez nyilvan ujabb, dragabb autok eseten tobb)
-mennyibol jon ki az eves szervizkoltsege (persze ezt megint csak tippelni lehet elore)
-egyeb koltsegek: ide jon a fogyasztas, adok es igy tovabb
-Mennyire vagy tolerans a meghibasodasokkal: pl ha van egy autom, amit csak varosban hasznalok, akkor azt mondom, hogy nem gaz, ha kethavonta elromlik valami aprosag, hazafele beugrok a szerelohoz, azt jol van. De ha rendszeresen hosszu utakra jarok vele, akkor azert elvarom, hogy a leheto legritkabban hibasodjon meg.
Na es akkor ezek alapjan tudod kivalasztani, hogy mi valo neked.
En emiatt es a korabbi hasznalt autokkal torteno rossz tapasztalatok miatt jutottam arra, hogy veszek egy ujat hitelre. Osszessegeben kicsit tobbre jon ki eves szinten, bar nem nagysagrendekkel, mert igy a szervizkoltsegek minimalisak. De leven evente 3-4-szer megyek vele 2000 km koruli kulfoldi utakra igy legalabb mindig nyugodt vagyok.
Attó függ mire kell.
Hobbiautónak, vagy csak néha hétvégente kihozni egy 35 éves jó állapotú OT-s Zsigulit is simán megvennék.
Napi használatra, de mondjuk csak rövidebb távokra, városba olyan 15 évesig vennék. Ennél öregebb autók is lehetnek nagyon jó állapotban, de kb ilyen korú autónál már vannak mai extrák, figyeltek már az ergonómiára, biztonság szempontjából is már jók, van legalább ABS és minimum 2 légzsák, a váz is már nagy szilárdságú acél, gyűrődőzónákkal.
Folyamatos hosszútéávú autópályás ingázásokra, csak mai autót vennék. Ez alatt azt értem, hogy legfeljebb 6-7 évest. Ezeknél még jobb a kényelem, biztonság és talán a fiatal kora miatt általában kevesebb dolog fáradhat el bennük. Városban max továbbmegyek bussza, aztán este szólok valamelyik havernak, hogy vontasson el. Ez mondjuk vasárnap este otthonról 300km-re a puszta közepén a leállósávban kicsit problémásabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!