Hogyan ne bénázzak ennyire az autóvezetés közben? Normális, hogy máris megutáltam a vezetést néhány óra tanulás alatt?
Üdv,
most tanulok vezetni, (2x2 órán vagyok túl rutinpályán, ebből rögtön egy órán belül rettenetesen megfájdult a fejem és görcsben voltam)
Az oktató rendes, de nekem meg csak kerékpárral van rutinom.(igaz, több ezer km évente, régóta).
Az elmélet megy, de a gyakorlatban tök béna vagyok, meg az autó semmiféle értelmes visszajelzést nem ad.
Azt a hülye kormányt 5-ször lehet teljesen körbeforgatni, és némi holtjátéka és súrlódása is van (ellentétben a bringával). Fogalmam sincs, éppen mikor van egyenesben, mert még a kerekek állását sem látom. A kormány se megy vissza magától középre ha elengedem, se ellenerőt nem fejt ki visszajelzésképpen.
Csak gurulás közben a haladás irányából derül ki a kormány állása. De ha nincs hely vagy nem akarok rossz felé gurulni, mivan?
Komolyan, tolatva parkolásnál sikerült fordítva kormányoznom, fogalmam sincs arról hogy milyen íven fogunk menni, és mennyire kell elforgassam a kormányt (sok vagy kevés, rögtön az első félórában nyomtam egy satuféket mert nem arra ment az autó amerre én gondoltam volna hogy kormányoztam.)
Ott ülök egy méregdrága, zárt bádogdobozban aminek holttere van (nem látom a járdaszegélyt meg ami a csomagtartó mögött van), semmit sem hallok (bringán hallom ha jönnek mögöttem)
Ráadásul, ha levizsgázok, a forgalomban még másik emberek élete és vagyona is múlik rajta, meg nem szeretnék majd céges autót sem összetörni valami bénázással(mert évekig tartana megtéríteni / ledolgozni a kárt. A főnök nyaggat mindenkit ainek nincs jogsija, hogy szerezze meg. De nekem nem hiányzik ekkora anyagi felelősség a nyakamba.). És saját autót se akarok, mert az A-ból B-be eljutás legdrágább módja (amortizáció, benzin, biztosítás, szervízek, vagy 60-80 ezer havi átlagban egyes számítások szerint.) Milyen felelősségbiztosítás van (ha létezik ilyen?) arra, ha más valaki kölcsönvett autójával bénázik el valamit az ember?
Én is végig bénáztam, a mai napig nem szeretek vezetni. Saját autóval 1-1,5 hónap vezetés után még mindig van, hogy bénán váltok, nem váltok időben vissza, katasztrofális a pedálkezelésem. Általában akkor mikor fáradt vagyok a munka után.
Vagy eleinte örültem ha haza jutottam meg be munkába. Nem tudtam mikor merre kell menni, új útvonalakon a mai napig megilletődöm. De ahol már többször jártam ott sokkal magabiztosabban vezetek. Tudom mikor melyik sávba helyezkedjek, mikor mennyire kell nyomni, mikor vált a lámpa. Vagy csak kisebb utakon honnan léphetnek-jöhetnek elém, merről kell kiemelten figyelni.
Vagy eleinte simán elindultam világítás nélkül aztán a szembe jövő autónál jutott eszembe, hogy "lámpa". Vagy övet nem kapcsoltam, egyebek. A vicc az, hogy napi szinten látok másokat is így. Volt, hogy autópályán éjszaka ment előttem valaki full sötéten. Vagy városban ült a kivilágítatlan autóban az egész család.
Vagy mások is vannak akik próbálnak parkolgatni aztán pár perc és feladják. De még magam is beállok, aztán kitolatok, korrigálok, ha nem jó még egyet korrigálok. De hát ez van, kezd egyre jobban menni.
Első egy-két vezezés után én se éreztem ezt még. Kereszteződésnél elkezdtem idő előtt tekerni a kormányt, oktató nyúlt bele. Aztán a folyamatos gyakorlás révén megtanultam, mikor merre halad az autó. Ma már szűk helyeken is elmanőverezek pár év vezetési tapasztalattal. Meg lehet ezt szokni. Persze eleinte furcsa, hogy nem látod a kerekeket, hogy a karosszéria takarja a kilátás egy részét, és az hogy a sebességed is magasabb mint egy bringán. De idővel megszokod ezeket. Persze, hogy más mint egy bicikli. Azt önerőből hajtod, itt meg egy gépet kell irányítanod. Nem ugyanaz a kettő. De ahogy a biciklizést is megtanultad, úgy ezt is meg lehet. Visszaemlékszem gyerekkoromra, amikor pótkerekekkel felszerelt biciklin tanultam. Nem kevés idő volt, mire leszedték a pótkereket. Utána pedig hányszor estem el, mire megtanultam egyensúlyozni normálisan. Aztán fiatal tinédzserként egy robogóval csapattam. Megint más dimenzió. Emlékszem, ott is volt hogy akkorát taknyáltam a betonon, hogy mindenem felhorzsoltam, pedig csak egy sima kanyart kellett volna bevennem. Aztán az is ment.
Aztán jött az autó, és problémák kanyarodással, kuplunggal, váltóval, mindennel. Az első óra után úgy jöttem haza, hogy én ezt sosem fogom megtanulni. Aztán volt olyan óra, ami után úgy, hogy én soha nem akarok manuális autót, mert nem tudok váltani. Azóta eltelt némi idő. Ma már simán vezetek, bármilyen időjárási körülmények között bármekkora forgalomban. Manuális autóval.
A vezetés egyfajta készség. Meg kell tanulni, el kell sajátítani. Az elején lehet, hogy nehéz, de kellő gyakorlással simán menni fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!