Hogyan ne bénázzak ennyire az autóvezetés közben? Normális, hogy máris megutáltam a vezetést néhány óra tanulás alatt?
Üdv,
most tanulok vezetni, (2x2 órán vagyok túl rutinpályán, ebből rögtön egy órán belül rettenetesen megfájdult a fejem és görcsben voltam)
Az oktató rendes, de nekem meg csak kerékpárral van rutinom.(igaz, több ezer km évente, régóta).
Az elmélet megy, de a gyakorlatban tök béna vagyok, meg az autó semmiféle értelmes visszajelzést nem ad.
Azt a hülye kormányt 5-ször lehet teljesen körbeforgatni, és némi holtjátéka és súrlódása is van (ellentétben a bringával). Fogalmam sincs, éppen mikor van egyenesben, mert még a kerekek állását sem látom. A kormány se megy vissza magától középre ha elengedem, se ellenerőt nem fejt ki visszajelzésképpen.
Csak gurulás közben a haladás irányából derül ki a kormány állása. De ha nincs hely vagy nem akarok rossz felé gurulni, mivan?
Komolyan, tolatva parkolásnál sikerült fordítva kormányoznom, fogalmam sincs arról hogy milyen íven fogunk menni, és mennyire kell elforgassam a kormányt (sok vagy kevés, rögtön az első félórában nyomtam egy satuféket mert nem arra ment az autó amerre én gondoltam volna hogy kormányoztam.)
Ott ülök egy méregdrága, zárt bádogdobozban aminek holttere van (nem látom a járdaszegélyt meg ami a csomagtartó mögött van), semmit sem hallok (bringán hallom ha jönnek mögöttem)
Ráadásul, ha levizsgázok, a forgalomban még másik emberek élete és vagyona is múlik rajta, meg nem szeretnék majd céges autót sem összetörni valami bénázással(mert évekig tartana megtéríteni / ledolgozni a kárt. A főnök nyaggat mindenkit ainek nincs jogsija, hogy szerezze meg. De nekem nem hiányzik ekkora anyagi felelősség a nyakamba.). És saját autót se akarok, mert az A-ból B-be eljutás legdrágább módja (amortizáció, benzin, biztosítás, szervízek, vagy 60-80 ezer havi átlagban egyes számítások szerint.) Milyen felelősségbiztosítás van (ha létezik ilyen?) arra, ha más valaki kölcsönvett autójával bénázik el valamit az ember?
A vezetés tanulásnak pontosan az a lényege, hogy megtanuld kezelni az autót, és arra egyetlen módszer létezik: a gyakorlás.
Szaktalan, és furcsa, hogy a kormány állásából ránézve nem tudod, merre fog menni az autó, de ez teljesen természetes, majd idővel megtanulod.
Ez most még a különböző manőverezési feladatoknál zavaró, de meg lehet tanulni, és többek között ezért is kell lassan mozdítani az autót, mert a mozgásából tudod, hogy merre tart, nem a kormány helyzetéből...
Biciklin is meg kellett tanulni, hogy mások a paraméteri, mint amikor gyalogosan közlekedsz, lényegében nem másabb az autó sem, csak méretéből, erejéből adódóan sokkal veszélyesebb - ezért kell felügyelet alatt tanulni a vezetést, és nem fog menni 2x2 óra után, sőt 30 óra után sem, de aki úgy áll hozzá, hogy "úgysem fog menni", az a saját helyzetét nehezíti azzal a hozzáállással.
Szükség esetén 50-60 órát is gyakorolni kell oktató mellett, addig, amíg el nem éri azt a szintet a tanuló, hogy utána egyedül is képes lesz tovább tanulni (mert nem az oktató mellett fog megtanulni mindent)
Hagyd az egészet.
Muszály jogsit szerezned?
1. a kormány állása akkor mond valamit, amíg nics többször körbeforgatva, amikor kis ívben történő kanyarodás kell. A "teteje" fent van, azt hiszem hogy egyenesben van, közben meg tekerni kell rajta még egyet például, ez a bajom. Fejből meg kellene jegyezzem hányat tekertem rajta?
Az is a bajom, hogy nem nagyon lehet elég lassan menni. a kuplung csúsztatással elért néhány km/h-val is túl gyors minden egy totál kezdőnek.
2 . muszály jogsit szereznem, mert azt mondták.
És ez így van, ahogy az első válaszoló írja.
Nekem egy év rendszeres vezetés kellett hozzá (egymagamban), hogy parkolásnál már gondolkodás nélkül tudjam, mikor van egyenesben az autó és a pofám se égjen mások előtt, hogy tizedjére sem sikerül beállni az amúgy rohadt nagy helyre. Most ha be is szorítanak a parkolóhelyre, akkor is ki tudok állni, és nem remeg kezem-lábam a stressztől, mint eleinte. És az nem igaz, hogy az autó nem ad visszajelzést. Csak meg kell szoknod a hangját, a mozgását, meg ott a műszerfal is. Én mostanában már kifejezetten várom a számomra még új, nem begyakorolt helyzeteket, hogy utána azokban se érezzem elveszve magam. Ha meg el is bénázok olykor dolgokat, akkor sem dől össze a világ, mert ha ésszel és odafigyelve vezet az ember, akkor önhibájából nem valószínű, hogy összetöri az autót.
Szerintem jobban járnál, ha pozitívan állnál az autóvezetéshez, mert egyrészt hasznos, másrészt meg ennyivel képzettebb és ügyesebb leszel.
Egyszerű a megoldás...ülj át automata kocsira, azon levizsgázol, majd ráérsz a továbbiakon töprengeni.
Amúgy is az elektromosban sincs váltó, sőt, lehet, hogy veszel egx automatát.
...feleslegesen kínozod magad, válaszd a könnyebb, stresszmentes lehetőséget.
A stressz az alattomos gyilkos...kerüld.
Azt írod kedves kérdező, hogy nem tudod mikor van egyenesben a kormány...ez bizony súlyos mulasztásra vall...ugyanis elindulás előtt, mielőtt beülnél a táltos paripába, körbe kell járnod az autót, és szemrevételezni..kerekek, karosszéria állapota, lámpák, stb..ekkor akaratlanul is láthatod, hogy az első kerekek egyenesben vannak-e..
amúgy, ha elfelejtettem, hogy hogy is álltam meg a parkolóban, és előtte nem vizslattam a kereket, akkor óvatosan indulok...ebből kiderül merre van az arra..
Automata, vagy manuális, kormányozni mindkettőt kell, és csak gyakorlással lehet megtanulni, nem elég ránézni a kormányra, hogy egyenesben állnak-e a kerekek.
Két gyakorlás után teljesen normálisak ezek a problémák, sőt lesznek még cifrábbak is hamarosan, pl sávtartás balra kanyarodáskor, pláne ha jó nagy a kereszteződés, és párhuzamos közlekedés van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!