Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Citroen Saxo 1,5 Dízel fenntar...

Citroen Saxo 1,5 Dízel fenntartható ennyiből? (többi lent)

Figyelt kérdés

Akkor jöjjön egy kis számítás.

4-500 ezer Ft-ot szánok éves szinten fenntartásra. Ebbe beleszámolom a következőket: olajcsere, üzemanyag, kötelező biztosítás, esetleges szerviz.


Adott egy Citroen Saxo 1,5 Dízel. Nincs turbó, nincs kettőstömegű lendkerék, nincs szétrohadva, 2000 után gyártott.

Köztudott, hogy iszonyat módon vezetve is a legrosszabb indulattal 5,5 liternél semmiképp se több a fogyasztás. Igazából a 4,5 is reális, de én szándékosan 5,5-tel számolok, a legrosszabbat feltételezve.

10 ezer km-t számolok, de lehet, csak kevesebbet megyek vele. (Ne jöjjetek azzal, hogy ekkora távra nem való autó, meg nem dízel, mert ez kimondottan olyan dízel, amit se a városi, se a rövid távok nem nyírnak ki, nem úgy, mint a mait, viszont olyan helyekre kéne, meg olyan időpontokba, amikor tömegközlekedés nem megoldható, meg amúgy is egy autó sose árt)

Szóval 5,5 liter fogyasztás, 10 000 km táv, és 450 Ft gázolaj árral számolva.


10000/100*5,5*450=247500 Ft Ennyi az üzemanyag éves szinten úgy, hogy gázolajat is direkt magas áron számoltam (amekkora nem nagyon szokott lenni) és a fogyasztásra is rátettem, de igazából akár 200 000 Ft-ból is simán kijönne, de számoljunk csak azzal, ami kijött.


Marad 500 000 Ft- 247 500 Ft= 252 500 Ft. Ebből kellene a kötelezőt fizetnem, ami az én esetemben viszonylag friss jogsival fogalmam sincs mennyi, nem kalkuláltam, de mondjuk éves szinten 120 ezertől csak nem több.


132 500 Ft. Ez ami a tankolás és a kötelező után marad. Ennyiből úgy gondolom egy ilyen autón az éves olajcserét, kopó alkatrészeket és esetleg egy éves nagyobb meghibásodást simán állni tudnék, tekintettel arra, hogy a legnagyobb összegű hibalehetőség ezen az autón, amely előfordulhat, a hátsó híd felújítása, amit 90-ezerért max megcsinálnak, és évekig nincs baj.


Ha megúsznám az évet komolyabb problémák nélkül, természetesen a fennmaradt összeget félretenném, hogy majd, amikor műszaki+gumiabroncs kell, arra is legyen.


Szerintetek is bevállalható ez így? Komoly kockázatot ennyi ráfordítható összeg mellett nem nagyon látok, nyilván, ha totálkárosra töröm más a helyzet, de ezt tegyük félre. Valamint mondom, direkt nagyobb számokkal számoltam, hogy a legrosszabb esetet vegyem alapul, valójában a gázolaj se szokott 450-en lenni, és a fogyasztás is inkább 4,5 - 5 liter körül alakul.



2018. dec. 25. 14:52
 1/2 anonim ***** válasza:
Jól számoltál, fenntartható.
2018. dec. 25. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 bamboochatheone ***** válasza:
Simán fenntartható. Jó választás. :)
2018. dec. 26. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!