Mekkora az a fizetés, amiből már fenntartható egy autó?
Gondolol egy G Astrara, vagy egy Suzuki Swift, Toyota Corolla VE Golf IV-V stb. alacsony szervizigényű, viszonylag megbízható szívóbenzines autóra.
Vegyük azt, hogy friss jogsis az illető, tehát a kötelező több, évente max 20 ezer km-t menne vele. Ilyen paraméterekkel mekkora fizetésből tudnék fenntartani egy autót, hogy mellette kajára és rezsire maradjon?
Ezt így nem lehet megmondani.
Neked kell meghatározni mennyit tudsz havonta autóra költeni. Te tudod milyen életszínvonalon, milyen életvitelt élsz.
Az én tapasztalatomat leírom:
Friss jogsival vettem autót. 500 ezer volt az autó átiratással. Nem egy luxus járgány. Majd 20 éves. Kötelező első évben 130 ezer. Adó 11 ezer. Szervíz 160 ezer. Vizsga 40 ezer. És még nem mentem sehova.
Ehez kalkuláld be a többi éves költséged és mérd hozzá ahoz mennyit keresel egy évben. Rögtön tudod hogy kijön-e.
Biztosításra számolj évi 100-at, nekem ebből kijön a Casco is, ha azt nem kötsz akkor kb a fele. 20 e Km általában az olajcserére javasolt idő, évi 1 olajcsere és egyéb szűrőcsere ez-az az olyan 50-100 e Ft.
A 20e Km a sok, ha kiszámolod akkor
20.000/100 km= 200
100km 6,5l vegyes fogyasztással
200*6,5*380=~ 500 eFT üzemanyagban.
Legyen 100 eFt a szervíz, 100 eFt a biztosítás, 20 eFt folyadékokra erre arra, plusz 500 eFt üzemanyagra. Gumitól és vezetési stílustól függően kellhet még 1-2-3-4 évente új gumi, fékbetét, etc, szóval az általános 100 eFt szervízhez vegyél hozzá 100 eFt-ot évente amit félre raksz. Ezt felkerekítjük 850 eFt-ra, ami havi 70eFt.
Ennél olcsóbb lesz a fenntartása, ha megtanulsz olajat cserélni, olcsón tankolsz, fékbetétet cserélni, vehetsz felnit és gumit is használtan stb. De havi 50 simán elmehet ha a 20 eKm-t tartod és nem vezetsz "okosan". Marha drága az üzemanyag és a kopó alkatrészek.
Nekem ilyen szívó benzines autóm van, két éve csak tankolom no szervíz. Most lesz neki a szervize, fékbetétek, szenzorok közül 2 lesz cserélve mert hibakódot ad, pár cső, folyadékok cseréje. Örülök ha megáll 200 ezer alatt. Valószínűleg neked se lesz havi 50 vagy afölött, de ha teheted akkor tegyél félre pár tízezret havonta hogy ne érjen meglepetés.
Amikor megveszed akkor úgyis el kellene vinned szervízbe (jobb esetben előtte is felméretni a gépet :)), és ott elég sokat kell majd rá költened első nekifutásra (vezérműszíj, pár apróság, folyadékok cseréje). Utána az első év "lazább" lesz.
Vagy teszel rá, hajtod olyan állapotban ahogy van. Ezért nehéz megmondani mivel számolj :) Ha nagyon nem akarsz rá költeni akkor swift, olajcsere max, és hajrá havi 20ból tankolod és go :D
Évi 20ezer kilométer nem kevés, de nem is kizárt, a magyar átlag évi 10ezer körül autózik.
20ezer kilométer évente két olajcserét jelent, plusz az üzemanyag költség, ami nagyjából számolható, akár hónapos lebontásban is.
A kötelező biztosítás összege kalkulátorral kiszámolható.
Amiben komoly eltérések lehetnek, hogy a vásárlás után mennyit kell még költeni az autóra, hogy az üzembiztosnak mondható legyen, illetve később a szervizekre.
Azt csak te tudod kiszámolni, hogy havi szinten mennyi jutna az autóra, milyen egyéb kiadások előzik meg a fontossági sorrendben.
A számládon legyen legalább 100-200ezer forint, szükség esetére, ha autót tartasz, jó esetben nem lesz rá szükség, a költségeket csak te tudod kimatekozni.
Az egyik ember havi 100ezer-ből fenntart egy olcsó autót, a másiknak meg 200ezer is kevés.
1.4 astra g 90 le, átlag 7-8at eszik ovatossan hajtva (haveromnak 9-10et dinamikusan), számoljunk 7.5elx380ft benzin x 200= 570000, 9.5 nél már 722000
1.9 tdi 90 le, átlag5.5 x 431 x 200 = 474000
Ez 6 nál többet csak városba tudsz vele megetetni, és nyomhatod neki. Fillérekből javithato, turbo kb 100000, befecskendező garn 25000..., nincs kettőstömegű.
1.9 pd már inkább 5.8-6.4 között eszik. Maxhoz már nagyon "gyilkolni" kell. A kopo cuccok a szervizekjel átlag 140000ből megvannak ezt egy benzinesre is rá kell költeni...
1.6 16v golf négyem nekem 9.5 evet átlagba pedig ovatossan mentem vele.
Nemakarlak rábeszélni a dieselre de neked nagyon is megérheti.
De egy ilyennel évi 100-250000et sporolsz. Ha 250et kell egy tdire költeni abba már új turbó, 4 uj csúcs, hengerfej felujítás is belefér. Utánna meg min150000 km ig nincs vele gond de inkább 200-250000
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!