Mekkora az a fizetés, amiből már fenntartható egy autó?
Gondolol egy G Astrara, vagy egy Suzuki Swift, Toyota Corolla VE Golf IV-V stb. alacsony szervizigényű, viszonylag megbízható szívóbenzines autóra.
Vegyük azt, hogy friss jogsis az illető, tehát a kötelező több, évente max 20 ezer km-t menne vele. Ilyen paraméterekkel mekkora fizetésből tudnék fenntartani egy autót, hogy mellette kajára és rezsire maradjon?
A benzinköltséged adott, az általad leírt évi futásmennyiséggel számolva. Faragni tudsz belőle, ha okosan vezetsz.
Köteleződ ki tudod számolni melynek összege nagyban függ attól, hogy vidéken vagy városban laksz. Szóval nem biztos hogy 100 vagy 100 feletti összeget kellene fizetned.
Az autó szervízköltsége pedig az előéletétől függ. Vásárláskor tök mindegy mit mondd a tulaj a vezérlést, olajat mindenképp érdemes cserélni. Futómű, fék állapotát pedig meg tudod állapítani, hogy csereérett-e. A családban pl van egy vectra 2 éves korától, most 17 éves. Szervízköltsége gyakorlatilag nulla, csak kopóalkatrészek cserélődnek.
Sokan nagyon elrugaszkodtak itt a költségeket illetően. Az általad említett és hasonló korú autók alkatrésze árai nem vészesek. Plána, hogy gyakorlatilag mindenkinek van már legalább egy ismerőse, aki az alkatrészeket ~40%kal tudja megvásárolni.
1. olajcsere: Ha évi 20e-t mész, és nemcsak városban nem kell 2 olajcserével számolnod, bőven elég húszezrenkét. A régi swiftbe, G astrába pl bőven jó a 10/40-es olaj. Mennyi az olaj? 5-6E Ft., Olajszűrő? 2EFt még levegőszűrővel is megvan 10E-ből évente ha otthon kicseréled. Úgy láttam írták, hogy 100 évente az olajcsere meg szűrőcsere. Nevetséges.
2. Fékek: Cseréled évi 20000 km-rel számolva talán 5 évente a betéteket. A tárcsákat még ritkábban. Swiftre kerül talán 30-40 E-be a komplett csere, munkadíjjal 50E. Még nálad van az autó talán csak egyszer cserélsz.
3. Gumik: Ezt is cseréled 5 évente.
Szóval eléggé elrugaszkodott költségekkel számoltak itt egyesek.
Viszont ha eleve egy hulladékot veszel azon mindig tönkremegy valami és akkor költhetsz rá.
Nekem nem Astrám van, de 40k egy olajcsere, évi kétszer kéne papíron :) Én 20-30 ezret megyek évente, és inkább előbb cserélek mint későn. Lehet pazarlás ;)
A lényeg az, hogy "visszahozzon" valamit az autó ezekből a költségekből. Munkába járás, kiküldetések, stb. Ha csak a tescoba megy meg dolgozni akkor úgysem lesz 20 ezer km meg, akár másfél évente is lehet olajat cserélni. Ha utazgat, hosszú távokat megy, 20ezer KM fölött évente akkor nyugodtan cserélhet kétszer.
500-700 ezres benzinköltségnél miért mindenki a szervízen spórolna... Mi annó nem mentünk mindenhova kocsival amikor spórolni akartunk akkor még oda sem ahova jó lett volna :P
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!