Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mekkora fizetés kell egy...

Mekkora fizetés kell egy prémium autó fenntartásához?

Figyelt kérdés
Egy Audi A6, egy 5-ös BMW, vagy egy E osztályos Mercihez. Nagyon sokat látni belőle az utakon, ahhlz képest, hogy egy viszonylag szegény orszag vagyunk. Még itt, ahol én lakom, és viszonylag nagy a munkanélküliség, itt is sokan ilyen, vagy ettől is drágább autókkal járnak. Van olyan vállalkozó, akinek három is van. Egy ilyen autó fenntartásához körülbelül mekkora fizetés kell, ha mondjuk gyereke is van valakinek, meg enni is szeretne azért, plusz rezsit fizetni (ha úgy számolok, hogy saját lakasa, haza van)?

2018. nov. 13. 20:55
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Ha uj akkor ertekvesztest is erdemes szamolni igy havi 2-500e ft elszalad egy uj kocsira.


5-6 evesen meg nincs sok baja havi 100-300eleg ertekvesztessel.


Utana ki tudja

2018. nov. 13. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Ha mondjuk örököltél és az örökséged egy 10+ milliós autóra szórod el, akkor az elején a gari (és jobb esetben az ingyen kötelező szervíz és alkatrész csere program) miatt nem kerül semmibe, csak tankolnod kell, meg a biztosítást fizezni rá (közelező+casco - habár ez sem olcsó). Ha használtat veszel, akkor viszont úgy leszel biztonságban, ha havi 300-at le tudsz rakni (kollégám most kapott a BMW-jére egy millás szervízajánlatot és még nem is olyan nagy hibáról van szó). Én nettó 800-at keresek, de nekem elég volt egy olcsóbb új autó, lényeg, hogy elvigyen A-ból B-be kényelmesen, nem kell presztizsautó, nincs kicsi farkam, illetve sokkal jobb dolgokra is el tudom költeni a pénzem.
2018. nov. 13. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim válasza:
62%

Ne vedd készpénznek amiket írnak, mert még a legmegbízhatatlanabb autó sem romlik el havonta. Azzal egyetértek, hogy legyen tartalékban egy fix összeg, amit nem sajnálsz kiadni rá. Egy drágább prémiumautó esetén ez legyen mondjuk egymillió, egy kicsit idősebb, közepesen drága prémiumnál félmillió, egy régi, olcsóbb darabnál ennek is a fele. A legrégebbi, legelterjedtebb 20 éves, vagy idősebb kiadású prémiumokra már elég egy százas, vagy kevesebb, mert ha ezeknél adódik egy nagyobb összegű javítás, akkor már jobban megéri betolni egy bontóba és venni helyette egy másikat.

Vagy vegyél rólam példát. Nettó 10 milliót keresek és mindig taxi visz. Azanyámúristenit dekirályvagyok!

2018. nov. 13. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
15%
Én havi nettó másfél millát keresek, de nekem csak egy 10 éves Golfom van, mert úgy vagyok vele, hogy nem fogok elköltebi havi 100.000-et egy prémium már kás kocsira. Ez is elvisz ahová kell, szóval minek.
2018. nov. 13. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
80%
Én meg olajbáró vagyok.
2018. nov. 14. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

Prémium autókat jellemzően nem fizetésből tartják fent.

Ha valakinek magán tulajdonban van akkor az valószínűleg kő gazdag és ha akarja évente vagy gyakrabban is lecserélheti. De ez csak egy kicsiny szelete a teljes palettának.

A legjellzőbb, hogy a munkáltató adja a kis/közép/felsővezető munkavállalónak béren kívüli juttatásként vagy maga az autóhasználó adja magának a vállalkozásán keresztül. Ilyenkor szinte kizárólag lizing/tartósbérlet a konstrukció, hogy minél több költséget le lehessen írni az adóból. A prémium kocsik havi bérleti díja 6 számjegyű, jellemzően száz és háromszáz ezer forint közötti. Persze akad drágább is a luxus szegmens felé.

Tehát ha valaki ilyen drága havi bérletű kocsit

"kap" akkor a fizetése/havi jövedelme sem csekély, jellemzően közelíti vagy meghaladja a hét számjegyet. Igazságtalanságnak tűnk emelett, hogy a fizetésből semennyit sem kell álltalában a kocsira költeni, hiszen a bérlet minden fenntartási költséget tartalmaz és szinte mindig elszámolható/jár valamennyi (bőven elégséges) üzemanyag is a cég jóvolából.


Tehát ha valaki úgy gondolja, hogy majd fizetésből tart fenn egy prémium kocsit, akkor a szavakat szigorúan véve nem fog neki összejönni.

2018. nov. 14. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 A kérdező kommentje:

Akkor az létezik, hogy a prémium autót használók több mint fele mondjuk tartósan bérli az autót, és valójában nem az övé, csak az gondolja ezt, aki látja, hogy mindig az adott autóval jár?

Én pl ismerek olyan személyt, akinek tudom, hogy havi nettó 300 ezer Ft a fizuja, és A4-es Audija van. Másfelől viszont azt is szokták mondani, hogy egy ilyen autónak főleg használtan a vételára a legalacsonyabb költsége, attól minden más csak többe fog kerülni rajta, ha fenn is akarja tartani valaki.


Melyik éri meg jobban? Ha mondjuk keres nettó félmilliót valaki havonta, akkor legyen egy saját prémium autója, vagy 250 ezerért mondjuk béreljen egyet, és még marad másik 250 ezer forintja, amiből vígan megél?

2018. nov. 14. 08:46
 8/13 anonim ***** válasza:

Nekem volt. Céges használatra vettem magamnak. Használtat vettem, de azok közül a legjobb állapotút, a legdrágábbak ársávjából. Ritkán volt vele probléma, de akkor volt költsége (100 ezres nagyságrend, de ezzel nem volt gondom). Nem emiatt adtam el végül, hanem főleg azért, mert az utolsó években már nagyon keveset használtam (a vállalkozásom távmunka). Feleslegessé vált. Sajnáltam, hogy csak álljon.

Két okból vettem. Az egyik, hogy jobb minőséget akartam. Az addigi átlagosabb autóimban olyan idegesítő, néha veszélyes műszaki megoldások voltak, hogy azokat gyakornokokkal terveztethették. A másik, hogy szerettem volna egy kicsit egyedibbet. A műszaki minőség hozta a várt színvonalat, de már népszenvedély lett, hogy boldog boldogtalan német prémium autót hozatott magának külföldről.

2018. nov. 14. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:

Félreértetted kérdező: azt akarram írni, hogy bérlés esetén sem az autó használóját terheli a bérleti költség, azaz akik ilyennel furikáznak, nem a saját zsebükre teszik.

A felhozott példa pedig életszerűtlen, nem tudok elképzelni olyan gyakori életszitut, hogy érett financiális gondolkodás mellett valaki a fél millás fizetésének felét kocsira költse.

Az én háztartásomban 10% megy az autóra, de ezt is sokallom.

2018. nov. 14. 13:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Igazából nagyon sokat el tud vinni egy középkategóriájú autó is. Ha csak évi 15000 km-t megy valaki, már akkor félmilió fölött van csak a tankolás egy kevesebbet fogyasztó benzines autónál is, és még akkor olajcsere, plusz egy G Astranal sem árt, ha 150-200 ezer Ft évente félre van téve esetleges meghibásodások szervizelésére. A kötelezőről nem is beszélve. Szóval, ha azt vesszük, igazából a garantált bérminimum sem feltétlen elég még egy Opel Astra fenntartására sem.
2018. nov. 14. 13:47
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!