Fillérb*szó autók: ki melyiket választaná és miért?
Szükségmegoldásként kéne egy autó ami elég ha 2-3 évet kibír, gombokból fenntartható és keveset fogyaszt. Mindenképp kisautó kell, csak hozzon be a munkahelyre (60km) meg vigyen haza. Minden másra van egy nagyobb-értékesebb autó, csak szeretném kímélni a munkábajárástól és az ottani szabadtéri parkolástól.
A jelöltek:
A jó öreg Swift, bár ez áll a szivemhez a legkevésbé, de mit mondhatnék, a garasoskodás bajnoka: Mennyire kockázatos 2-300 környékén egy swift? Lehet nem porrárohadtakat kifogni? 1.3 mennyivel eszik többet mint az ezres?
Citroen Saxo / Peugeot 106: 1.5 szívódezső vagy benzin, mennyire megbízhatók, és milyenek lehetnek 2-300-ért? Kasztni hogy bírta az idő múlását?
Opel Corsa B: Isuzu dízel lenne a tuti, de 300 körülig lehet normálisat kifogni? Autó többi része milyen lehet ennyi idősen?
Egyéb javaslat?
Twingo 1.2 58ló(D7F).....egy igazi filléres igavonó,még városban is max 6-6.5literes fogyasztassal!Különösebb tipushiba nélkül!Nyilvan a rozsdára figyelj
Punto II 1.2 60ló(188A4000).......a masik filléres rohangálós gép!6-7literrel varosban is elvan!city szervo meg hengerfejtömites baja szokott lenni de azok is olcson orvosolhatoak!
300-ert twingobol biztosan lesz hasznalhato darab,puntobol inkabb az alsó fele lesz a kinalatnak
2-300 körül MINDEN nagyon kockázatos, azért ennyi az ára. Iszonyatosan mázlistának kell lenned, hogy kifogj egy olyat ami keveset fogyaszt és gombokból fenntartható, szóval szerintem erre inkább ne számolj. Persze lehet hogy megütödd a lottó ötöst, de kicsi az esélyed.
Ha három évig akarsz vele munkába járni napi 120km-t, akkor (mondjuk 210 munkanap/évvel számolva) = 75000km-t akarsz MÉG beletenni az autóba. Az azért elég sok egy valószínűleg már amúgy is leharcolt autónál.
Swiftekből láttam már olyat ami tényleg nemdohányzó, idős garázsban tartott svájci orvos házaspár templomba járó autója volt, de nagyon ki kell fogni.
ßazmeg te közmunkás vagy,hogy számolgatod az 1.0-és az 1.3 közti fogyasztáskülönbséget?
Fsznak kell autózni minden csóringernek már el sem lehet férni az utakon én 600 fölé emelném a benzint hogy kitakarodjanak ezek a veszélyes hulladékok végre az utakról
Én most adtam el a 21 éves 1.0-s swiftemet 170-ezerért. Nem volt rommá rohadva, a többi ilyen korúhoz képest nagyon jó állapotban volt.
Költségekben szerintem verhetetlen. 6 évig volt nálam, alig kellett rá költeni (pedig ha baja volt, mindig meg lett csinálva).
Valóban nem nő az ember szívéhez, de a lehető legésszerűbb választás a régi swift.
#3-as, írta a kerdező, hogy mire kell (60 km munkábajarós autónak)
Egyébként meg mit zavar az téged (vagy bárkit, ezt sose értettem), hogy aki szeretne autózni es megteheti, az autózik? Ja, hogy ""miattuk"" (te azt csak hiszed, hogy miattuk) dugóban ülsz? Hát akkor találjál te alternatív útvonalakat! Szerinted nem biztonságos egy 20 eves autó? Ezert kell 2 evente műszakira cipelni...
3-as. Inkább az ilyen parasztokat kellene eltakarítani az
utakról. :)
Egyébként érdemes még régebbi kis szívódízeleket is lesni.
Citroen Saxo például az 1,5-ös kisdízellel.
Corsa B, van itthon is, pont ilyenre, teszi a dolgát évek óta komolyabb probléma nélkül.
Viszont biztos, hogy 600.000-ért néznék Astra G-t, Golf IV-t, Polo-t stb. Minden nap benne ülsz, klíma, több légzsák, jobb komfort, gyorsabb, jobb futómű stb stb. Megéri.
Köszönöm a tippeket, utána olvasok a javaslatoknak.
Kedves #3-as: A magyar átlagfizetéstől jóval többet keresők vagyunk mindketten párommal, felvágásból nem akartam leírni se ezt, se azt hogy a másik jármű egy nagyon féltett és értékes sportautó (amit nyilván nem fogok munkábajárásra használni). Munkába sem minden nap járok, havi szinten kb 6-10 alkalommal kéne megtenni ezt a távot. Páromnak is minimálisan lenne rá szüksége. Ezért én nem fogok (a legtöbb ostoba magyarral ellentétben) egy lerúgott német import hulladékot venni (320D és társai), csak hogy többnek látszódjak. A garasoskodás oka mégpedig az, hogy 2-3 éves időkereten belül szeretnénk költözni kertesházba, és elsősorban arra próbálunk meg minél többet gyűjteni, majd ha az megvan, akkor szeretnénk egy értelmes tágasabb, racionálisabb autót venni (ami talán családalapításhoz is megfelel majd).
Az 1.0 és 1.3 közti fogyasztásra azért kérdeztem rá, mert ismerősnek 1.0 van és ő nagyon mondja hogy az 1.3 sokkal többet eszik, amiben én kételkedek, és pusztán kíváncsi voltam.
Remélem sikerült minden benned kavargó nehéz kérdésre választ adnom, és legközelebb hasznosabb lesz a válaszod ettől az alpári tuskó semmirevaló megnyilvánulástól.
Azt hiszem mindenkinek megindokoltam, hogy miért ezt a kategóriát nézegetem. Golfra nincs szükségem, 600-ért amúgy sincs jó 4-es. Ezekből a kisautókból rengeteg van 300 környékén, ezért voltam kíváncsi a véleményekre, de majd a többi javaslatból kiindulva nézek majd drágábbakat is összehasonlítás képpen.
Saxo az tetszik egyébként, még formára is kis pofás, erről neten egy negatívumot találtam, a hátsó futómű 30 ezrenként felújításra szorul, egyébként jókat írtak róla. (pug 106 ugyanez)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!