Bmw e46 318i 105kw 2 ezres benzin 2003-as vélemények?





Az M50 , M52, M54 motorkódok , a hathengeresek motorkódja.Az E46ban M54 van és M52 van.
A szelepszárszimering kb 100e ft-s tétel a kiskunhalasi Erste Hand cégnél (öket ajánlom, érdemes hozzájuk felmérésre elvinni vásárlás elött, ha nincs mesze).
Az én fogyasztásomat hagyjuk, nekem 3.0 benzin van (8,5-12l kb).Szerintem a 318i városban megeszi a 9 litert is, vezetési stilustól függöen.
A futómü ellenörzéshez - mivel elsö autó - érdemes elvinni szervizbe, emeljék fel, rángassák meg a szilenteket, stb. Ilyenkor legalább látod az alját, rozsdát, olajat(difinél is hátul) keress.










A Chevy fenntartása töredéke lesz egy E46 fentartásának. Cserébe a töredékét is nyújtja. Nem csak kilowattabn meg lóerőben, hanem mindenben: kényelemben, felhasznált anyagokban , hang és zajszigetelésben, úttartásban stb.. Ég és föld a két autó.
Ha úgy gondolod, hogy hosszú távon nem fogsz belerokkanni a fenntartásba akkor vedd meg nyugodtan a BMW-t.





Annyira nem gyakori. Azon múlik hogy előző tulaj hogy kezelte az autót. Ha rosszúl akkor az első évben bejöhet 100-200 ezer szervíz. Főleg a lakatolás ami húzós. Az se mindegy ki csinálja. Nekem egyik lakatos 240-et mondott rá, úgy hogy "nem lesz már olyan mint volt, gyári emelőt el lehet felejteni", majd másik lakatos 60-ért patentra megvarázsolta hogy azóta is megy saját emelőjével is.
Viszont ha jó autót fogsz ki, vagy helyrehozatod és VIGYÁZOL RÁ, akkor onnan elmegy sokáig.
Én azt mondom hogy az első egy év a vízválasztó hogy mennyibe is került valójában a kocsi.




















A legfontosabb, hogy ha megvetted, első dolgok között legyen a hűtőrendszer kicserélése:
Kiegyenlítőtartály, alsó-felső hűtőcsöve, és vízpumpa csere.
Ez anyagárban is egy minimum 30ezer ft-os művelet, de mindenképp megéri, mivel a ritka rossz minőségű hűtőközeg a BMW e46-ok nagy típushibája.
Inkább költsd rá ezt a pénzt úgy is hogy most látszólag semmi baja, minthogy 3-4 hetente trélereztesd mert elrobbant valamelyik komponens, vagy rosszabb esetben megfőzd a motort, mert akkor nagy eséllyel feltépik a hengerfejcsavarok a blokk csavarfuratait+ el is deformálódhatnak.
Van még pár típushiba(olajszivárgás a rossz tömítések miatt), amiknek érdemes utánanézned, ha ezeket megtanultad és úgy döntesz hogy így is bírni fogod anyagilag, akkor mindenképp megéri megvenni egy E46-ost mert remek kocsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!