LADA 2105 típusba 1.7-es NIVA motorcsere?
Hobbi szinten használatos versenyautó(szerű) Ladámba szeretnék 1.7-es Niva blokkot rakni. Min kell módosítani, hogy a csere sikeres legyen? Illetve mit ajánlotok, maradjon az eredeti 4 sebességes váltó? (mert egy ismerősöm említett olyat, hogy az 5 sebességes nem a legmegbízhatóbb konstrukció)
Ez egy komoly kérdés, tehát kérlek benneteket, komolyan is válaszoljatok.
A kocsi nem közúti közlekedésre van használva.
DE ez nem azt jelenti, hogy kókány disznóólban tákolt sárban fetrengő igénytelen játszós autó! (utálom a normális állapotú autókat szétbarmoló egyéneket...)
Persze nem szándékozom gyorsulási versenyt nyerni vele. Ez egy projektautó lesz. Elsősorban a végsebesség növelése a cél(némi plusz motortuninggal fűszerezve)
Köszönöm, hogy elolvastad.
"ami minőségi az biztonságos"
Tételezzük föl, hogy elviszed egy mesteremberhez, aki a legjobb/legigényesebb/legszebb csövezést képes produkálni kis hazánkban. Legyártja, belehegeszti, és tényleg a leg-leg-leg.
Na de ez csak a cső, ettől még nem lesz jó futóműved, sem szuper motorod, hibátlan váltód, stb.....
Az egy szép idea, hogy tól-ig mindenből a legjobbat szeretnéd megvenni. Ám ez nem lesz olcsó.
Aztán ezeket a lomokat profi szinten szeretnéd összepakoltatni.
Na az sem lesz olcsó.
Vagy inkább úgy mondanám, hogy összességében eszméletlenül nagy összeg lesz!
Szerintem írd össze az alkatrészeket és az elképzelt munkákat, aztán pár helyen érdeklődj a beszerzési árakról és a munkadíjakról.
Meg fogsz lepődni...... :/
Amit D.Brasco megfogalmazott, az egy több évtizede visszatérő kérdés.
Legenda szinten elterjedt, hogy a ladákat nagyon jól lehet faragni, mivel bővelkedik fölösleges anyaggal.És tényleg, ha azt vesszük, egy minőségien tuningolt lada fényévekkel többet tud, mint ami a gyártósorról lejött. Viszont ennek az eléréshez, iszonyú sokat kell vele dolgozni, és még többet kell rákölteni.
Ugyanakkor el kell fogadni, hogy egy német autó sokkal nyomatékosabb, egy olasz sokkal pörgősebb, vagy egy japi sokkal könnyebb. Igaz, a több erő, a magasabb fordulat, és kisebb súly, mind kihozható egy ladából is, bár sosem fogja ezeket utolérni, mert a többiek már így -az említett előnyökkel - jönnek ki a gyárból. Szóval, sok munkával és sok pénzzel jutsz el oda, amivel a konkurencia alapból rendelkezik.
Nálunk évekig az volt a csáberő, hogy a ladát olcsón megvehetted, na meg az, hogy aki képes volt leszerelni egy hátsó dobot, az rögtön tuningmesternek érezte magát.
Ám ezek az idők -már régen- elmúltak, hiszen egy több mint 30 éves elavult technikáról beszélünk. Ezt kellene tudomásul venni, amikor az ember egy lada építésébe kezd.
Nem azt mondom, hogy értelmetlen, mert ha a Kérdező örömöt talál benne, akkor csinálja.
De ne álmodozzon arról, hogy valaha is versenyképes lesz.......
Ahogy eddig is említettem, nem szándékozom a 10 évvel fiatalabb tuningolt BMW-kel és társaival versenybe szállni, ugyanis Ladával lehetetlen ( pl. a Lada szériamotor már alapból kisköbcentis).
Ez csak a saját hobbim, örömöm, mert hát "Őrület ez!"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!