Miért kezdte el minden gyártó erőltetni a turbó motort?
Azért a szívó dízelről se feledkezz meg :P
Mai napig 190-es szívó dízel mercivel járok (2,5 literes)
Kegyetlen igénytelen, egyáltalán nem megy rosszul, szervízt kb 25 éve látott, ami apró hibái előjönnek azt otthon megjavítja az ember :)
De egyébként igen, a szigorodó euro normák miatt kell a turbó.
Bár ha nem mennének rá ennyire az erőre akkor simán lehetne még szívó benzinest gyártani.
Korábban is volt már próbálkozás ilyen téren (pl.: FIAT Uno).
Elkezdődött kb. 2002-től egy cm3-méretcsökkentési láz (gondolom gazdasági okok végett) <pl.: HTP motor>, amit valahogyan kompenzálni kellett, hogy a teljesítmény ezáltal ne csökkenjen. Így jött be a turbó (kb. 2006 körül TSI motor).
6-os
Igen, ez igaz, de nagyon ritkán használod ki mondjuk mind a 250 lóerőt. De azért jó, hogy bármikor rendelkezésedre áll az az erő. Azonban mikor nem használod ki, majdnem ugyanannyi a fogyasztása, mint egy 100 lovas szívónak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!