Kell-e félni a kicsi turbo motoroktól?
Már a legtöbb gyártó 1.0-as turbo motort tesz nagyobb autókba is.
Pl Octavia, Toledo, focus, vitara stb.
Egyrészt korábban ezeket el nem lehetett vna képzelni ilyen kis motorokkal - oké ez már turbo motor - másrészt nem fog hamar tönkre menni?
Azoknál tönkremegy minden, aki a beállt motorú merci dzsipáját nézegető autómentőstől megkérdezte, mi a baj mester úr?--hát nincs benne olaj, száraz a motor..
-az is kell bele? a pasim azt mondta, hogy ebbe csak benzin kell, és semmi más...ez hat henger, három liter volt..
az ezres japán turbósoknál nem véletlenül írják elő a gyártók a SAE 0W20-at, API SN minőségben..ha tízezrenként cseréled, akkor örök életű a motor(is)
Annyira nem kell, de idén én is, meg a kollégám is inkább a még megmaradt nem turbós szívós motort vettük új kocsinál.
Amíg árulnak inkább olyat vennék.
És 2 féle márka Skoda és Kia.
Turbósnál a szívóshoz képest különösebben sokkal nagyobb figyelmet kell szentelni az olajra.
Nekünk a dízel meg a benzines is turbós (oké az egyik 2.2 a másik 1.6 szóval nem pici motor). Az olajra,olajcserére nagyon kell figyelni és hideg motornál nem ész nélkül pörgetni ,meg pálya/hegymenet után nem kapásból leállítani.
Nekem is kis turbós benzines autóm van, egy 1,2-es Peugeot PureTech. Nem félek tőle.
Ha mégis tönkremegy majd benne a turbó, akkor legfeljebb veszek belőle egy újat. Tudod miért nem lesz drága?
Mert éves szinten 100-150.000 db(!!!, nem elírás) ilyen motorral szerelt autót adnak el, ahogy más konszernek is.
Ez pedig azzal jár, hogy pár éve múlva egy ilyen turbót 80-100.000Ft-ért meg lehet majd venni adott esetben, vagyis nem kell többszázezres kiadásra számítani.
6-os vagyok
A problémákhoz még annyit
A dízel turbóst 86000-ért újították fel,ha nagy a gubanc akkor ha jól rémlik 130 környékén tudtak volna egy felújítottat adni, a vadi új gyári vagy után gyártott nem tudom mennyi lett volna (240ezer km után úgy éreztük illene erre költeni és jó volt a megérzésünk,mert volt már bőven holtjátéka).
A benzines turbósnak nem volt gondos gazdája. 112000ft volt a felújítás és azért nagy mák volt,mert lebegett a nem lehet felújítani felhő egy pici repedés miatt. Felújított abszolút nem volt nekik,egyetlen opció gyári új lett volna 340ezerért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!