Kell-e félni a kicsi turbo motoroktól?
Már a legtöbb gyártó 1.0-as turbo motort tesz nagyobb autókba is.
Pl Octavia, Toledo, focus, vitara stb.
Egyrészt korábban ezeket el nem lehetett vna képzelni ilyen kis motorokkal - oké ez már turbo motor - másrészt nem fog hamar tönkre menni?
én nem látom értelmüket,még az 1.2-esnek sem,vagy talán annak akkor ha nagyon könnyű karosszériát kap,pl egy 1.2-es golf 7 már elfogadható 1175kg ha jól emlékszem.
de az 1 literes motor 1,2-1,3 tonnás autókba hülyeség.
nekem 1.4 tfsi van és nagyon érzékeny a súlyra.
ha már rajtam kívül beül 240kg-nyi utas akkor lomha nagyon és sokat eszik 120km/h felett.
ha bele gondolsz hogy kap az a kis motor alapból 1.2tonnás autót,meg bele ül mondjuk 5 db átlagosan 65kilós utas máris 1525kg plusz még ha csomag is van.
a haját le eszi a tulajnak az a kis motor amit megszenved.
úgy hogy én nem látom értelmét ezeknek a pici motoroknak mert katalógus szerint biztos jó,katalógus alapján lehet 10s alatt gyorsul 100-ra meg 5litert eszik százon csak majd a valóság nagyon nem ez lesz.
Mindennek van alja, szerintem ezek az 1.4turbók megközelítőleg arany középutak.
Az előttem szólóval annyira nem értek egyet, nekem céges octaviaban a gyengébbik 1.4tsi van, pályán 3 személlyel eszik 5,5litert, jó nem versenyautó se nem erőgép arra ott van az RS akinek az kell.
"nekem 1.4 tfsi van és nagyon érzékeny a súlyra.
ha már rajtam kívül beül 240kg-nyi utas akkor lomha nagyon és sokat eszik 120km/h felett."
Nemrég adtam el a 2.0 szívó kombi Mondeot - 145lóerő. 130 az is lomha volt, 150 felett meg.. (egyszer lemértem, már nem emlékszem de valami bődületesen sok idő kellett 130-ról 190re :D )
A 140-160 lovas kis turbómotorok nem arra vannak kitalálva, hogy autópályán krúzoljunk 4 személlyel. Oda már az én twin-turbo sor6-om kell :D
John_McClane
eszem ágában sincs krúzolni vele,sima sebesség tartásról beszéltem,én nem az a fajta sofőr vagyok aki le fel jár 110-140 közt hanem tartom a 125-130at végig,csak ha muszáj akkor lassítok vagy gyorsítok.
Most épp ezt veri a sajtó a fejünkbe, hogy jó.
A dizellel ez volt 15-20 évvel ezelött, most pedig ördögtől való, ugye?
A gyártók a normák miatt tesznek 1,0-t az autókba, nem mert eddig nem tudtak volna.
Egy normális motor nem 3 henger+turbó, de sajnos a jövöben hasonló kombók leszenk.
Hat egy 1.0 turbot dragabb gyartani mint egy 1.6 szivot.
De kit erdekel ha ezt mondja ki a szabaly akkor ez van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!