Megéri biztonságos kocsit venni?
Beugrott egy reklám, amin a top 20 legbiztonságosabb autót mutatták (pl. Volvo S90). Pár meg is tetszett a toplistából.
Addig oké, hogy biztonságos, de nem tudom, hogy megbízható-e vagy nem-e lesz gond vele viszonylag hamar.
Tavasszal emlékszem volt egy eset itt magyarországon amikor a srácok hergelték egymást hogy "nem megy annyival az audi". Aztán ment annyival, neki egy régi tipusú swiftnek. Utobbiban a család meghalt, autó felsimehetetlenre tekeredett. Viszont a srácok karcolás nélkül megúszták, sőt az audin is javítható károk jelentkeztek csak.
Sose felejtsd el hogy nem egyedül vagy az úton. Lehet te biztonságosan vezetsz, de mindig van olyan nyomorék akinek "Nem adta ki"
"aztán egy délelőtt egy számára védett kereszteződésen akart áthaladni, de egy telefonáló teherautósofőr a tíz tonnájával fékezés nélkül oldalba nyomta pont a bal első ajtónál...sajnos a szomszédom ott azonnal leadta a szerelést...a tíztonnás oldalütközés ellen nincs védelem."
Tavaly volt szerencsém látni egy balesetet, ahol egy Fabiaba durrantott bele egy nyerges szerelvény oldalról . Igaz a sofőrt ki kellett vágni, de túlélte.
Nyilván akkor egy Volvoban ahol a SIPS alap már 28 éve, ott 10 tonnától meghalnak... Mondjuk ha nincs bekötve az öv akkor biztosan - igaz akkor Volvo nélkül is.
Az összes új modern autó biztonságosnak nevezhető, a szigorodó elvárások miatt a biztonság már nem egy olyan feláras extra, mint 25-30 évvel ez előtt.
Tesómmal erről beszélgettünk.Biztonságos autó kell,na de ez relatív.
Ha azok a románok a kisbuszban az új Volvo terepjáróban ültek volna akkor is szörnyet halnak.
Nem egy Lamborghini-s történet van ahol 300 felett elszállnak,az autó felismerhetetlenségig összetörve,de kiszállnak vagy legalábbis túlélik benne.
Ha a fa bemegy a szélvédőn szembe,te bevagy kötve szerinted sikerül lebújnod,elhúzni a tested?
Az 5 csillag hiába 5 csillag nem mindegy milyen kialakítású,milyen anyagból van az autó,légzsákok merről mennyi,terepjáró,lapos sport autó,vagy esetleg egy bazi nagy homokszállító teherautóval jársz ami még ráadásul teli is van homokkal,aztán úgy tolod az úton végig a szembe jövő autóst,vagy te mész bele oldalról hogy szét van trancsírozódva?
Biztonságos autó kell az biztos!
Egy autónak egyszer kell hogy biztonságos legyen.
Azt neked és senki másnak kell eldöntenie, hogy mennyire akarod kockáztatni a saját és a szeretteid egészségét.
Nekem 8 légzsák van a 2 ajtós kocsimban és pont emiatt kifejezetten nyugodt vagyok (Tudom ez magában még nem elég), amikor két légzsákos volt akkor gyakran átfutott az agyamon, hogy ez nem túl sok.
Alapjában véve a csillag pedig számít, ha a bent ülők biztonságát vesszük csak figyelembe.
Nyilván egy szemből, hangsebességgel érkező atomtengeralattjárótól még a 10 csillagos sem fog megvédeni, ahogy a dinoszauruszokat kipusztító meteortól sem :)
Azért valahol meg kell húzni egy ütközésienergia határt, amit még reális és lehet rá tesztelni. Ez jelenleg a tesztelt autó mozgási energiájának felel meg valami 64km/h sebességig. A törtésteszteken szereplő vasbeton akadály mozgási energiája nulla, gyűrődése 0, így lehet vizsgálni az autó sérülését E=mvv/2-ig.
Mivel az ugyanolyan sebességgel közlekedő túlsúlyos billencs m tényezője legalább 30-szor akkora, mint egy átlag személyautó erre nem is lehet (teljesen) felkészíteni egy autót, mivel gyakorlatilag egy 4 kerekű bunkert kellene építeni és egy Swift is 2 tonna lenne.
A billencs súlytöbblete és 25-ször nagyobb mozgási energiája miatt olyan volt a román eset, mintha a T4-et tesztelted volna az NCAP-nél 100% frontális átfedéssel 320km/h-val. Erre esélytelen járművet fejleszteni.
Irreális igényekre nem lehet elérhető áron tömeggyártott reális választ adni.
Viszont kevésbé súlyos esetekben a modern autókban a túlélési esélyek megtöbbszöröződtek a régiekhez képest. Tesón most törte gazdasági totálkárra a TT-jét és egy karcolás nélkül kiszállt, ahogy a vétkes másik sofőr is a Ford KA-ból ( átrobogott a srác a piroson, öcsém meg bal első ajtón durrantotta a zöldhullámon 50-nel ).
A Volvo által kidolgozott profi oldalütközés védelem (sips) nagyon nagy újítás volt anno, mára ezt az elvet minden gyártó alkalmazza az autóinál és ha nincsenek extrém tényezők akkor akár combosabb oldalütközés után is ki lehet szállni a kocsiból. Az ütközés elnyelő zónák is annyit fejlődtek, hogy míg régen a fákon darabokra szakadtak az autók, most már van esély élő embereket kivágni belőlük.
A biztonságnál viszont felmerülhetnek érdekes kérdések is, pl két "tank" közül melyik a jobb megoldás? A Q7 vagy az XC90? Alapból mindkettő nagy, mindkettő biztonságos de az alábbi videó alapján melyikben ülnél szívesebben?
https://www.youtube.com/watch?v=shydexEjZ4I
Más elvek mentén kialakított energiaelvezetés és gyűrődőzónák más képet mutatnak azonos csillaggal rendelkező autóknál. Ebben a tesztben a Volvo megoldása szerintem jobban teljesít, kisebb az utasokat érő terhelés. Ettől jobb autó? Legfeljebb másabb.
Fontosak ezek a biztonsági fejlesztések, "normális" esetek közt nagyon nagyon sokkal megnövelik a túlélési esélyeinket. Extrém esetekre meg nem nagyon lehet autót építeni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!