Honnan tudom eldönteni egy 1600 cm3-s motorú autóról, hogy bírja-e német autópályán a tartós 160-at?
Jelenlegi 1400cm3-s motorú autómat tervezném lecserélni 1600-asra, mert a gyakori német autópályázshoz ez az 1400-as motor már nem a legjobb, tartós 160-nal nem lehet vele menni, plusz a gyorsulása, indulósebessége sem a legjobb. (A német autópályán nincs sebességkorlátozás ugyebár.)
De honnan tudom eldönteni egy adott 1600cm3-s motorról hogy tényleg nem durran szét, ha nyomom neki 160-nal 600km-en kersztül?
Például egy 1600-as Skoda vagy Seat esetében...?
Ha tartósan szeretnél egy autót használni, csak ritkán hajtód túl a felénél, annak, ami bele van írva.
Ismerős hajtottá rommá így az Audiját. Mindig 200-220-al ment a pályán. Egy év alatt három turbócsővet cseréltek neki. A 3. nál a turbó is megzuhant.
Egy 2 literes autóval szépen el lehet menni 130 körül, előzésnél fel tudsz gyorsítani többre is. Ja és dízelt vegyél.
1.:
Normális német autópályán ha nincs nagy forgalom 160-nal még lehet menni komolyabb gond nélkül egy oylan autóval amit erre (is) találtak ki (amienk emgvan hozzá a stabilitása ereje stb), főleg éjszaka amikor még egy lélek nincs az úton.
Éjszaka vannak akik 200-250-nel is nyomják, de azt már alírom én is hogy komplett őrültség. A 160 az még nem 200-250.
3.:
Dízelt a tengernyi korlátozás Németországban már nem akarok venni....ciki lenne ha esetleg veszek egy 2 millás autót azt véletlenül 4 év múlva meg kitiltanak vele a városból a diesel miatt, vagy alakíthatom át a motort további 2 millából...
3.:
A hatsebességes váltó már garantálná a max fordulatszám 2/3-ánák a stabil, tartós 160at?
1.6 os van. benzines turbós. 6.ba 160nál kb 3500as fordulaton volt. Hosszú távon nem mentem így,mert a 40km amin próbáltam hát....a jó sok üzemanyagtól ment jól :D
2.2es turbós egyterű dízelünk viszont relatív,de nagyon jól fogyasztott így
Csak kíváncsiságból kérdezem: ha van kenése, hűtése a motornak és a leszabályzási fordulatszámon belül vagyok, de gyorsan megyek vele, mi fog történni? Elkopik, vagy szétesik, vagy mi baja lesz?
Ezt a "2/3-os szabályt" most én is megnéztem az autómon, olyan 185km/h-nak megfelelő sebesség lenne. Igaz ez dízel és mivel Magyarországon élek, ilyen gyorsan úgysem mennék vele. Így csak elméleti a kérdésem.
Csak a helyzet érzékeltetése miatt írom:
Jövő héten elvileg le kell ugranom Drezdából Nürnberg mellé. Kb 300 km. Autópálya mellett lakom.
Ha hajnali 4-kor elindulok kimegyek a pályára 160-170-nel nyomom neki, aztán Nürnberg-nél lemegyek a pályáról, beténfergek a lakott területre és reggel 7-re lekésőbb ott vagyok "háznál".
De ha nem vagyok elég gyors (vagy nem kelek elég korán...) és belemegyek a reggeli "német típusó" 6 kilométeres dugóba, akkor meg nem érek oda soha az életben. Még ha 400 lóerős Ferrarival megyek akkor sem.
Dugóban még az sem tud haladni.
Na erre kell nekem a stabil 160-al nyugodtan működő autó.
És akkor az oylan esetleges alkalmakat amikor nem Nürnbergbe kell leugrani 300 km-re, hanem mondjuk Saarbrückenbe 600 km-re azt még eg se említettem...
600 km autopályán egyhuzamban azért már becsületes, oda már kell az 1600-as motor. Minimum...
Mi az optimális fordulatszám általános használat esetén?
Volkswagen - Papp László: Az optimális motorfordulatszám attól függ, mennyire kíméli az ember az autóját. Ha nagyon hajtja, akkor rövidebb életű lesz. A modern takarékos autóknak hosszú a váltóáttételezésük, szinte minden sebességnél lehet kímélő, alacsonyabb fordulatszámot eredményező áttételt kapcsolni. De vigyázat! Ilyenkor a padlógáz ugyanúgy ártalmas, mint a magas fordulatszám lenne!
Toyota - Krajcsovits Sándor: Általában a gyártó írja elő az optimális fordulatszámot. A kapcsolásra figyelmeztető rendszerek, ha a motorvezérlőhöz kapcsolódnak, akkor figyelembe veszik az üzemi körülményeket.
BMW - Dabóczi Balázs: Az élettartamtesztek azt mutatják, hogy az alacsony fordulatszámon történő üzemelés nem árt a motornak, a gyakori túlpörgetés gyorsabb kopást eredményez.
Kelemen György autószerelő: Aki figyel a motorhangra és az autó viselkedésére, általában ráérez az optimális fordulatszám-tartományra. Egyébként benzinesnél kétezres fordulat fölött, de négyezer alatt érdemes tartani. A régebbi szívódízelek bírják az alacsony, 1500 alatti fordulatszámot, de a turbódízeleknél ez legyen a minimumérték.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!