Benzin motoros autóba gáz meghajtás beszerelése. Ajánlanátok?
Ha 7-9et fogyaszt az autód akkor gázból fog 8-10-et. Egy komoly gázszerviz (nem jóskapista a farakás mögött) nem végez félmunkát, ezért ilyet kell keresni a beszereléshez és a beállításhoz. Akkor semmilyen kár nem keletkezik a motorban. Sok helyen 200ra adnak ajánlatot, de érdemesebb elmenni 230-250ig és egy jó Zavoli rendszert választani. Kompakt egyszerű és nagyon tanulékony a vezérlője.
Hátránya hogy a pótkeréktartályokat gyakran kell tankolni, vagy pedig elvész egy nagy darab a csomitartóból. A tankolása sokkal lassabb mert csak a kutas végezheti el, valamint a kompresszornak idő kell feltolni a 12bar-t.
Az is hátrány hogy sok szerviz nem szivesen nyúl ezekután az autódhoz, mert nincs engedélyük lpg-s autó javítására. A gázszerviz meg nem fog egy típusspecifikus hibát megjavítani (ABS hiba például).
Plusz kiadás lesz 15.000km-enként a gázszűrő cseréje, és ezt nem lehet halogatni mert drasztikusan megnő a fogyasztás ha eltömődik. 5-6 év után be fog figyelni egy reduktor felújítás, 10 év után meg a tartályt kell újravizsgáztatni, 20 év után meg kötelező csere.
Műszakiztatni viheted bárhova, csak előtte gázbiztonsági szemlét kell csináltatnod 5000ft-ért egy gázszervizben. A kapott bizonylattal meg mehetsz műszakira.
Azt ajánlom, hogy csak akkor szereltess be gázt az autóba, ha hosszabb időre megakarod tartani. Annak nincs értelme, hogy a megtérülést követően néhány hónap múlva eladod.
Első remekül összefoglalta, én annyit tennék még hozzá, hogy régen sem lehetett csak olyan tartályt újra vizsgáztatni 10 év után, aminek a gyártója adott ki ehhez megfelelő okmányokat (szinte senki), de tudtommal most már nem lehet egyáltalán meghosszabbítani, mindenképp cserélni kell.
Viszont az igazsághoz hozzátartozik, hogy LPG annak éri meg aki használja is a kocsit, nem csak nézi a kertbe. Aki meg használja (pl. esetedben évi 30e+ km) annak aztán halál mindegy, hogy 10 év után mi lesz a tartállyal, mert a kocsi már a kanyarban sincs 3-400e km után, rég a bontósok darabolják.
Mi 15 éve járunk LPG-vel, sosem volt semmi gond vele. A gázszűrőt kell cserélni minden olajcserénél, ami annyiból áll, hogy széthúzod a gumicsövet, kidobod a szűrőt, rátolod az újat és viszontlátás. 800-2500 ft között van egy szűrő és általában 2 db van belőle. Ezen kívül nekünk még soha semmihez nem kellett nyúlni (reduktorokhoz sem)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!