Az össz kerék meghajtás gyorsul jobban vagy az első kerék meghajtás? Valamint melyiknek milyen a fogyasztása?
Véleményem szerint az első kerekes jobban gyorsul, mivel 2 helyett 4 felé kell elosztani a nyomatékot és az össz kerék eszik többet, mert nagyobb ellenállást kell legyőznie.
Nem vagyok benne biztos azért kérdezem, okoskodó, leszóló válaszokat hanyagoljuk. Köszönöm.
4wd jobban megindul.
Hatso kerekekes jol gyorsul
Elso kerekes haaat. Vicc.
4wd tobbet eszik
Utana rwd
Utana fwd.
Az első kerekes autók vicc kategóriák :D
Nőknek, időseknek, bénáknak tökéletes.
Ezerszer jobb egy hátsó kerekes autót vezetni!
Teljesen azonos modell esetén az összkerékhajtás komoly plusz súlyt jelent, ez mindenképpen befolyásolja a gyorsulást.
Azonban az autó megindulásakor a súlypont hátra tolódik, az első kerék kisebb, míg a hátsó nagyobb erővel nyomódik az útra, így nagyobb nyomatékot is tud átvinni - azaz kevésbé fog elpörögni. Tehát a hátsó- vagy az összkerékhajtás előnyösebb gyorsuláskor.
A fogyasztás - az első pontban említett súlytöbblet miatt, illetve a több megmozgatandó alkatrészből adódó hatásfokvesztés miatt az összkerekesnél kedvezőtlenebb lesz.
Szerintem egyértelmű, hogy az összkerékhajtás a nyerő..
Puszta fizika, hogy ha nem 2, hanem 4 keréken oszlik el az erő akkor kétszer akkora erő kell hogy kipörögjön. Egy komolyabb 4kerekes sportautó feszes futóműve, feszes annyira, hogy gondot ne okozzon a hátra kerülő súly.
Attól, hogy első vagy hátsókerék hajtású inkább a mobilitás a lényeges eltérés, sem mint a gyorsulás, de a hátsó kerekes jobban gyorsul ez tény, de cserébe a kanyarsebesség kisebb.
Amúgy meg hagyjuk már ezt a BMW meg stb szarságot. A kérdés a lényeges nem az hogy milyen vasad van.
Kedves 7-es,persze ha egy Trabant 601-est hasonlítunk össze egy pl. sportBMW-vel,akkor persze a BMW gyorsul jobban,de nem azért mert hátsó kerekes.
De ha mondjuk ezt a BMW-t átépítenék első kerekesre,de semmi máson nem változtatnának,semmivel nem gyorsulna rosszabbul,maximum csak akkor,ha kicsit elkapar a kerék,mivel a súly hátrafelé irányul.
Ha összkerekesre építenék át ugyanezt a kocsit,talán még rosszabb lenne,mivel több a forgó alkatrész.
Szóval ugyanannál a kocsinál nézve semmi köze a gyorsulásnaka hajtott kerekekhez.
"maximum csak akkor,ha kicsit elkapar a kerék,mivel a súly hátrafelé irányul"
Ez a lényeg. Ha minden azonos, tehát az autó súlya, teljesítménye, nyomatéka, a hajtáslánc vesztesége, minden, minden tökegyforma, csak az egyik elöl hajt, a másik hátul, akkor a hátsókerekes fog nyerni. Pont azért, amit írsz: mert elkapar a kerék. Pontosabban hamarabb elkapar. Amelyik hátul hajt, jobban nyomja az aszfaltra a kereket, nagyobb nyomatékot tud átvinni, azaz slendriánul fogalmazva teljesen azonos gázadagolás mellett előbb fog elkaparni az elsőkerekes, mint amelyik hátul hajt.
Extrém eset: nézd meg a tipikus drag-racereket. Az elejük néha annyira elkönnyül, hogy az első kerék fel is emelkedik. Nyilván nem kell mondani, hoyg ebben az esetben hiba hajtaná bármi az első kereket, az nem gyorsítana az autón. Ha nem ennyire tolódik hátra a súly, akkor ugyan nem emelkedik el az első kerék látványosan, de csökken az erő, ami az aszfaltra nyomja - márpedig ennek az erőnek a hiányában csökken a súrlódás is, vagyis kb olyan lesz az első kerék, mintha jégen lenne: se hajtás, se kormányzás, hisz nincs tapadás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!