Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az össz kerék meghajtás...

Az össz kerék meghajtás gyorsul jobban vagy az első kerék meghajtás? Valamint melyiknek milyen a fogyasztása?

Figyelt kérdés

Véleményem szerint az első kerekes jobban gyorsul, mivel 2 helyett 4 felé kell elosztani a nyomatékot és az össz kerék eszik többet, mert nagyobb ellenállást kell legyőznie.


Nem vagyok benne biztos azért kérdezem, okoskodó, leszóló válaszokat hanyagoljuk. Köszönöm.



2018. okt. 7. 12:08
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
Mivel a kérdés az volt, melyik gyorsul jobban, feltételezem, a gyorsulás alatt nem azt érti a kérdező, amit a kilencven éves nagyapám a Skoda 105-tel kapcsolatban.
2018. okt. 7. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Helyből indulásnál messze a 4x4, azonbelül is az állandó (pl Torsenes quattro Audik) a legjobbak. Száraz aszfalton még padlógáz + kuplungról leugrós módszerrel sem kapar el. Ezután következik a hátsókerék, utolsó helyen pedig az elsőkerekes autók. Elsőkerékkel 200 ló felett már nem lehet rendesen elindulni helyből, vagy elkapar, vagy az ESP elveszi a lovak 70%-át.
2018. okt. 7. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim válasza:

Elsőkerék hajtás:


Kezdő sofőröknek,időseknek és nőknek való.Ez nyers volt de így van. Vagy olyanoknak akiket teljesen hidegen hagy az egész. Télen nem úgy csúszik mint egy hátsó kerekes. Ez a legkompaktabb és ebből adódóan a legolcsóbb kivitel is. Nem véletlenül van 10-ből 9 autóban ez. Gyorsulásban viszont a legrosszabb mivel hirtelen megindulásnál az autó orra megemelkedik és ezáltal csökken a rájuk ható tapadás. Ki fog kaparni. Driftelni sem lehet velük ha valakit érdekelne. (Rendes driftre gondolok és nem nedves úton kézifékezésekre és főleg nem powerslide-ra.)


Szerintem 140-nél több lóerő felesleges egy elsőkerekesbe mivel csak annál jobban fog kaparni. Persze itt a súly is közrejátszik.



Hátsókerék


Gyorsulásban,Driftelésben a legjobb,nem véletlenül ilyennel vannak/voltak ellátva a sport és versenyautók. Ehhez már kell egy kicsivel több tapasztalat is. Télen “nehezebb” vezetni.

Kb egy harminc évest…A mai modern autókban már annyi elektronika van,hogy teljesen élhető autók még télen is. Ráadásul komfortosabb is a hajtása.Ez már tud adni vezetési élményt is.Főleg nagy sebességnél jön ki az előnye. A nagy alatt nagyot értek. A BMW nem véletlenül van megemlítve,hisz az az egyetlen hátsókerekes sportosra hangolt “elérhetőbb” Prémium autó. Tök mindegy hogy csak egy 20d, egy 2.0 tdi Audival vagy VW-vel szemben jobban fog gyorsulni. Mert hátsókerekes. Szimpla fizika.



Összkerékhajtás


Igazából biztonságosabb és rajtnál jobban megindul,viszont többet eszik a plusz súly miatt is,ráadásul hallottam már nem egy embertől hogy nagy sebességnél kevésbé előnyös az összkerék,választ viszont nem kaptam.

2022. jún. 19. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!