Mit gondoltok arról ha valaki nagyon gyorsan vezet?
Ha mondjuk 100 helyett 180-200 km/h is megy. Ezek a sofőrök mind csak éretlen, felelőtlen kölykök, akiknek fogalmuk sincs róla, hogy mit is csinálnak vagy van köztük rutinos, tapasztalt sofőr is?
Mert azért nem mindegy. Bármilyen veszélyes is, ha már választani kell inkább ülök be egy ralibajnokságban vezető pilóta mellé mintsem egy 20 éves, elsőéves sofőr mellé aki a megengedettnél sokkal gyorsabban vezet.
Ha meghalljátok, hogy ő mondjuk ez vagy az, akkor máris hajlamosak vagytok legyinteni és azt mondani, hogy neki el lehet nézni mert tudja mit csinál?
"Aki csak pár éve vezet, hogy lehetne tapasztalt sofőr? Szerintem az a tapasztalt, aki minimum pár százezer kilométert vezetett már. A többi csak tapasztaltnak hiszi magát."
Még az sem! Akit tényleg érdekel a téma, el kell menni vezetéstechnikai tréningekre. Én pl járok ilyenekre. Aki a rántópadon, a tükörjeget szimuláló vizes műgyanta felületen 10-ből minimum 9-szer magabiztosan összeszedi a megpördülő kocsit, arra azt mondom, hogy valamicskét tudogat. Nem olyan egyszerű ám, mint amilyennek elsőre látszik. (Írom ezt úgy, hogy mögöttem is van 18 év vezetés, kb 400.000km, úgy hogy még koccanásom sem volt.) De még ez sem jogosítja föl az illetőt, hogy 100%-kal túllépje a sebességhatárt. A közúton vannak gyakorlatlanok, vad, bármilyen váratlan meglepetést okozó körülmény. A zárt tanpályán nagyjából tudod, hogy mikor mi fog történni, a közúton nem.
Azt, hogy egy felelőtlen barom.
Sietni nem siethet, vagy ha mégis, akkor nincs annyi esze, hogy felmérje, evvel csak pár percet nyer.
Az esetek nagy %-ban ezek komplexusokkal küzdő egyének, akik az úton, a menő autóikban látják az önkifejezést, versengő fajták, mindenképpen antiszoc. egyedek.
Ha annyira adrenalinhiánya van, menjen vidámparkba, menjen ejtőernyőzni, avval senki mást nem öl meg, önmagán kívül.
Az emberek jórésze még mindig azért közlekedik az utakon, mert elintéznivalója van, és szeretne épségben elérni A-ból B-be.
A rantopadon lazan megy mert fel vagy keszulve ra.
De nincs a gyorshajtasra a kozlekedes tobvi resztvevoje felkeszlve. Kesz. Ezert 10-20% gyorshajtas beleferhet de tobb nem.
"Ezert 10-20% gyorshajtas beleferhet de tobb nem"
Igen? Bízhatunk ebben? Vagy mondd azt, hogy tartsuk be a kódexet, oké, ez a szabály, de azt ne mondd, hogy mennyi fér bele, mert akkor más mást fog mondani mi fér bele. Szerintem 50% vagy több is belefér, bár nyilván helyzete válogatja.
Őszinte leszek, én régen nagyon nyomtam a gázt, de most sem szoktam le teljesen róla.
Alapvetően nagyon megfontolt ember vagyok, még a közlekedésben is. Utálom, mikor leszorítanak engem, vagy mást, ha nem adják meg az elsőbbséget, ha nem veszik figyelembe a bicikliseket és a gyalogosokat. Mégis széles és gyér forgalmú főúton hajlamos vagyok 160 felé menni, meg faluban is 100 körül.
2 dolog miatt alakult ez ki: egyrészt kóros autómániás vagyok, abból a fajtából, aki szeret vezetni és kell az adrenalin, másrészt erdélyi vagyok, és a románok között szocializálódtam, ahol teljesen elfogadott, hogy 150-el végigveretünk mindenhol.
Nagyon sokat megyek hegyekben is, Erdélyben, kanyarokban is imádom a határokat keresgélni. Tudom hogy furcsa ez így, de lehet felelősségteljesen is gyorshajtani. Úgy, hogy rendben van az autód, jók a fékek, gumik, ja és tudod hogy mit csinálsz, bízol magadban, és csak ismert utakon nyomod a gázt. Mondok egy példát, én az a fajta vagyok, hogy küldöm 100-al a faluban, de ha meglátom az ovisokat az útszélén, 30-ra is lelassítok akár.
Amúgy 18 éves korom óta így megyek. Most 33 éves vagyok, fogjuk rá, hogy érett, meg úgy gondolom elég tapasztalt sofőr (minimum 850 ezer levezetett km). Egyetlen egy balesetem volt, ott pont nem is mentem gyorsabban, mint kellett volna, ráadásul nem is én voltam a vétkes.
Rengeteg ember ült már mellettem. Sok pozitív visszajelzést kaptam már, hogy "te aztán tudod nyomni a gázt, mégis nyugodtan ülök melletted". Viszont van, hogy én átülök egy sebességhatárokat betartó sofőr mellé, és jobban félek mellette, mint a notórius gyorshajtó haverom mellett.
Fölösleges a rutinpályás/műjeges sztorikat belekeverni, ugyanis nincs valóságalapja! Ha meg akarod tudni, milyen érzés a kérgesre fagyott lefagyott havon autózni, akkor azon kell menni. Nem "nááájlonnal" borított vizes aszfalton, ahol ha elrontod, még 20-30 méter száraz talajon meg tudod fogni.
Amúgy is max 40-50 km-es "túlhajszolt" tempónál zajlik az egész akció.
Szóval ezek a rutin-gyakorlatok jópofa dolgok, de a valósághoz semmi közük.
És ahol nincs kockázat -a jelölt max. egy jót röhög a kicsúszáson- ott soha nem fogsz semmit megtanulni.
"Fölösleges a rutinpályás/műjeges sztorikat belekeverni, ugyanis nincs valóságalapja...
Hát én nem biztatnék senkit, hogy közúton szokásos sebességgel csúszkáljon és próbálgassa az autójának és a saját képességeinek a határát! Jó nagy felelőtlenség lenne. Ha valaki mégis megteszi, csak nagyon-nagyon remélem, hogy minél távolabb tőlem.
A zárt pálya, aszfaltozott bukótér, nem 200km/h-s tempó nyárigumival a kvázi tükörjégen nem csak viccből van. De gondolom itt a nagy "szakértő" csak legyint, neki ezek nem számítanak...
Attól függ ki vezet gyorsan és hol.
Ismerni kell az autót, a gumikat, a sofőr tudását, nem mindegy hogy hol vezet gyorsan, stb. Rengeteg hely van ahol indokolatlan a sebességkorlátozás és veszélytelenül akár 100%ban is átléphető a korlátozás, de rengeteg hely van ahol a megengedett sebességnél is lassabban indokolt haladni. Nem az a jó sofőr aki tudja tolni, nem is az aki betartja a szabályokat és erre veri a mellét, hanem aki tudja hogy mit és hol lehet.
Húha, jó sok érdekes és értelmes választ kaptam.
Mindre nem tudok kitérni, viszont ezek alapján alkothatunk egy értelmes képet arról, hogy mi az igazság valójában.
Annyit megjegyeznék, hogy én is erdélyi vagyok (nem székelyföldi vagyis nincsenek hegyek errefelé) és látom, hogy a román sofőrök java elég tempósan vezet. Azt megjegyezném, hogy nálunk nem olyan keskeny, gyakran kátyús utak vannak, hanem széles jó minőségű, különösen itt a határmenti régióban (Arad, Temes, Bihar, Szatmár megye stb). Ha a sofőr ismeri az utakat, és ha a körülmények engedik valamint ha az autó is jó, merem állítani, hogy kivétel nélkül mindenki 100km/h fölött közlekedik. Egyáltalán nem ritka a 150-160 sem, és osztanom kell Hakapeszi véleményét, miszerint sok esetben tényleg simán vállalható. Ha valaki mégis elkottáz egy előzést három autó is elfér egymás mellett. Természetesen vannak frontális ütközések, de legtöbbször sikerül elkerülni őket ha mindenki résen van.
Véleményem szerint a legtöbb felnőtt ember, aki rendelkezik jogosítvánnyal ismeri magát és a képességeit annyira, hogy tudja mennyit enged meg magának. Ahogy a 4-es válaszoló mondta, ő egyszerűen nem hajt gyorsan. Míg van aki hidegvérrel engedi 100 fölé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!