Terepjárók, SUV-ok (Nissan, Dacia, Peugeot, Cruiserek, Roverek, Rangerek stb stb stb)?
#3-as vagyok
Imádom egyébként ezt a vakon BMW-s parasztozást, de elég szépen mellé nyúltál, ugyanis soha nem volt, és nem is lesz BMW-m. Se Audim, se Mercim. Na jó, bevallom ha megnyerném a lottót, egy R8 V10 plus becsúszna valahogy a garázsba.
De nem kell zsörtölődni a száraz tényeken, nem a Daciát utálom, hanem általánosságban a SUVokat. De próbálok objektiv lenni, hogy segitsem a kérdezőt. De a Dustert védeni anyaghasználat terén olyan mint egy 7 literes V8-at a fogyasztásáért védeni.
Egyébként azt, hogy a kátyúkat jobban szelik ezek az autók, meg hogy lehet bele pakolni, majdnem mindről el lehet mondani, ettől még a Duster még mindig a SUV-ok legalját fogja képviselni. (kátyúkról meg padkákról annyit, hogy ballonos gumival egy jobb futóművű szedán/kombi ugyanugy kényelmes)
"Az előző, Dustert fikázó hozzászóló, gondolom ócska BMW párti. Nos én jobban szeretem, ha nincsenek váratlan kiadásaim, csak egy praktikus és jó autóm."
Mondja az, aki inkább kiad 5+ milliót egy ócska SUV-ért ami gyorsabban veszti az értékét mint a forint. Ja és 5 év után tervezed eladni? Mondd el kérlek mennyit spórolsz 5 évente pár millió értékvesztéssel újra új autót venni? :) Legalább tartanád meg a Dustered minimum 10 évre, de új autót pár évente cserélni nagyobb pénzügyi hülyeség mint egy ócska BMW...
És akkor nem emlitettem a legnagyobb okát amiért nem szeretem a SUV-okat (vagy inkább a tulajokat?), és az a SUV-os mentalitás, a "mindenkit letolok, nagy vagyok, elengednek, félnek tőlem, féljenek is mert mindenkit eltaposok" mentalitás. Újabban a legtöbb balesetben, többek közt abban is amiért egy motoros az életét vesztette, egy SUV sofőr volt a hibás. Kell a biztonság érzet, csak mindenki más retteg, főleg amikor valami vezetni nem tudó balfácán vesz SUV-ot, mert abban nem fél a csúf gonosz többi közlekedőtől.
Ez meg hogy nem nézem versenypályának az utakat, meg hasonló szövegek még nem javitanak a tényen, hogy a Duster a leglomhább ezek közül, és mellé sokat is zabál.
Az hogy te szereted a Dustered, az egy vélemény, az pedig, hogy objektiven nézve más SUV-ok mellett több szempontból elvérzik, az meg egy tény.
#11: Ahha, szóval igazából kb. te annyira csipázod a SUV-okat, mint én a BMW-seket :)
Figyu persze vehettem volna én Suzuki Vitarát is, mert mondják, hogy sokkal strapabíróbb és hosszabb élettartamú az a láncos motor, de egyrészt drágább, másrészt kisebb a kasztni. A hasmagassága és a csomagtartója is. Nekem pedig pont számított ez a két tulajdonság (korábban felsoroltam, hogy miért). Egyébként a Dacia-kra sem szoktak panaszkodni, 10 évig simán elhajtja, aki akarja. Az enyém sima 1,6-os, benzin szívómoci, szóval szerintem sok baj nem lesz vele. Lomha? Hát mihez képest. Ez erősen szubjektív. Az én G Astrámhoz képest nemaz. Ha valakinek mégis lomha lenne és 5 liter alatt akar maradni a fogyasztással, akkor vegye meg az új turbó-dízel mocival. Az elég pörgős. Nekem émelyítő volt, amikor az ezzel a dízel mocival szerelt tesztautóban rátapostam a gázra. Mondhatni tengeribeteg lettem a hirtelen gyorsulástól, szóval biztos jó lesz azoknak, akik szeretnek gyorsulgatni.
Az eladással kapcsolatosan: Elnézve a használt Dacia-kat, kb. 1-1,5 millát ha veszítek az autón 5 év múlva. Pont ezért is választottam újat, mert használtautó kereskedésben 5 milláért adták a fullextrás 6 éves Dacia Dustert 117 ezer kilométerrel ...akkor már megveszem az újat és 5 év múlva eladom 60 ezer kilométerrel, úgy, hogy kb. sorba fognak állni a vevők, hogy ki szopjon le azért, hogy neki adjam el. Fogyasztással kapcsolatosan még annyit, hogy az Opel Astra G eszik vagy 7-8 litert, szóval nem fog nagy meglepetés érni, hogy a Duster átlag fogyasztása vegyesben 7 liter. Szóval részemről azt hiszem egy tudatos és jó döntés volt.
Csak mondom, hogy mi van egyébként ebben a vacak kis Dácsiában, a teljesség igénye nélkül, bruttó 4,5 millióért:
- MEDIA NAV Evolution 7" színes, érintőképernyős multimédia és navigáció teljes Európa térképpel
- Automata klíma
- Szürkület érzékelő fényszóró kapcsolás
- Holttérfigyelő rendszer
- Tempomat
- Parkolóradarok + 4 oldali, 360 fokos kamerarendszer
- Kulcsmentes nyitás/zárás Dacia kártyával.
- Blokkolásgátló vészfékrásegítővel
- Emelkedőn visszagurulásgátló
- Lejtmeneti fékezőrendszer
- Elektromos rásegítésű szervokormány
- 6 légzsák (2-2 első, oldalsó- és függönylégzsák)
- Fűthető oldaltükrök és első ülések
- ISOFIX rögzítési rendszer a hátsó szélső üléseken
- Persze 4 oldali elektromos ablak
- Magasságban is állítható első ülések
...okés, a felhasznált anyagoknál számított az, hogy spórolás legyen, de a Duster 2-nél ki lehet jelenteni, hogy okosan spóroltak. Mint a Skodánál. Mégegyszer mondom, hogy össze sem lehet hasonlítani a régebbi Dacia Duster büdös és ronda belső terével (okés, ez is szubjektív, hogy kinek mi a ronda)
1.4-es astra 7-8 literrel? 6 éves használt Duster 5 millióért amikor a hahu dugig van 2.7-3.5 millió közti 4-5 éves darabokkal? Rosszul lettél az 5 lóerővel gyengébb kis dizel gyorsulásától és azt nevezed pörgősnek? Oké látom átmentünk hazudgálásba meg ökörség nyilvánitásba. Innestől kezdve ez a beszélgetés értelmét vesztette.
ui.: utálhatod a BMW-seket, továbbra se tartozok közéjük
:D :D :D :D Az AAA autóval példálózol???? Komolyan??? Hiresen a legsunyibb legaljasabb kereskedés az egész országban, az internet tele van a sztorikkal hogy vágják át az embert, hogyan bánnak az ügyfeleikkel, meg hogy milyen agyonpolirozott bontószökevényeket árulnak arany áron :D 5 millió egy 6 éves Dusterért, meg is érdemli az a birka aki azt meg fogja venni tőlük, elárulom, valahol 1 millió körül vásárolhatták azt fel, egy naiv tulajtól, mint amilyen te is vagy :) Nem beszélve arról hogy a hahut nem csak az általad démonizált kisebbségi nepperek használják, rengeteg normálisabb kereskedés van fent, mondjuk tőlük se vennék autót, de bármelyik ezerszer jobb mint az AAA autó :) És vannak értelmes magánszemélyek is, csak keresni kell, meg egy kicsit szemfülesnek lenni. (érdekes, én a mostanimmal is boldog vagyok, az előzőmmel is boldog a mostani tulaj)
"Próbáld ki az 1.5-ös turbódízelt, egyből nem fogod itt osztani az észt, csak mert valamikor ültél egy ócska dusterben."
Tetszik ez a magabiztosság :) Vezettem 1.5 DCi-vel szerelt autót, történetesen Renault Cliot, de még abban az aprócska szappandobozban se estem hanyat a menettulajdonságaitól. Hát akkor milyen lehet egy fél méterrel magasabb szögletes nehéz SUVban? Vágod te egyáltalán ezeket az autós alapfogalmakat hogy lóerő, forgatónyomaték, fordulatszám, légellenállás, saját súly, kg/lóerő arány, áttételezés stb? Nem is értem, az erősebbik motorral szerelt Dusterben ülsz, hogy irhatsz ekkora hülyeséget? :D
"Nekem van egy szép és frankó új kocsim, neked meg a sok eszed."
Hát tény hogy kettőnk közül az ész nem te hozzád került, de még az autóban is kételkednék ekkora böszmeségek megfogalmazása után :)
Nekem is van ám frankó autóm, könnyű is, alacsony is, erős is (valóban), ellenben sokat zabál, drága fenntartani és kevés rajta az ajtó ;) De nem fogom reklámozni, mert ez hobbi célra van, nem hétköznapokra. De e mellett munkáim során rengeteg autót volt szerencsém kipróbálni, tudom mire alapozni a véleményem, nem az enyémhez képest mondom a Dusterre hogy lomha, de a már sokadjára emlitett Vitara sokkal autózhatóbb.
Nálad totális képzavar van, azt se tudod miről beszélsz, de az legalább vicces :) Béke
Nem kell aggódnod a pénzügyi helyzetem miatt :) van pénzem új autóra, pusztán hülyeségnek tartom a többmilliós értéktelenedést (mint ahogy le is irtam korábban), nekem nem éri meg azt a többletpénzt az "én fingottam bele először érzés" :) Főleg nem egy Dacia-ba...
Nem tudom miből vontad le ezt a következtetést egyébként, halkan megsúgom hogy a szenvedély autóm sokkal többet ér egy Dacia Dustertől, a csórók leghiresebb új autójától, ami újkorában is csapnivalóbb kreálmány mint a legtöbb európai és japán gyártó 5-10 éves autója. De mégegyszer mondom, ne ebből induljunk ki mert a hobbi és élmény autó kategória teljesen más terület, csak mielőtt azt hinnéd hogy egy 2 milliós Logan vagy egy 5 milliós Duster a világ teteje, csak mert te fingasz bele először, hatalmasat tévedsz. Attól mert új, még egy gusztustalan autó mindkettő :) Dehát neked az eddigi összes megnyilvánulásod tévedés, vagy hazugság, meg kamuzás, lehet nincs is Dustered se, azért olyan fizetésből amit leirtál, az ember azt hinné hogy szellemileg kompetensebb lennél, erre össze vissza irkálsz mindenféle nem következetes baromságot.
Egyébként nem haragszok a világra, beszéltetlek mert jókat nevetek a hülyeségeiden, nem tűnt még fel? :) Az új autó vásárlás ellen se vagyok, de 5 évre venni egy ilyen gyorsan értéktelenedő retket ökörség. Nem fogom tanácsolni a sportautókat hogy talán élj is egy picit mert ahogy elnézem eléggé szegényes a lelkivilágod, inkább csak azt tanácsolom hogy a Dustert (ha tényleg vettél és az nem kamu) tartsd meg legalább 10 évig, és ezt mindennemű rosszindulat nélkül mondom, mert akkor fogja megérni az új autó, ha sokáig megvan.
Amugy nem vagyok a haverod, a kunnyó meg mi a túrót jelent???
Köszönöm a tanácsokat egyébként, de én nagyon boldog vagyok a használt sportautómmal, ami egy régi álom megvalósitása volt :) Párodnak pedig sikeres felkészülést ;)
Na hát legalább nézd meg azt a Dacia.hu -t, ha már azon rugózol, hogy szerinted az 1.6-os benzines motor a nyomatékosabb, nincs kedvem most keresgélni a műszaki adatokat.
Azt mondjuk el kell ismernem, hogy az 1.6 benzines motorral kapcsolatosan még nincs igazi tapasztalatom, lévén van a kocsimban vagy 300 kilométer és 1000 kilométerig nem szabad nyomni neki, mert bejáratós, illetve 3000 kilométer körül éri el a motor a végleges teljesítményét.
Arról azért tovább vitatkozhatnánk, hogy kinek van több esze. Melyik ésszerűbb döntés, megvenni egy ócska, nagymotoros luxusverdát, aminek a javíttatására és a tankolására a gatyád is rámegy, vagy egy elérhető árú és alacsony alacsony költségekkel rendelkező, napi használatra alkalmas ÚJ és GARANCIÁLIS kocsit. Nem a Dacia Duster a top kategória nálam sem, de majd akkor veszek ennél drágább kocsit, ha nettó 2 millát keresek a nettó 800 helyett. Egyelőre épp a házamon kezdtem bele egy nagyobb átalakításba, inkább arra költök a kocsi helyett. Na mindegy, szerintem itt tegyünk pontot a vita végére, mert már meguntam. Olyan gondolkodásbeli különbségek vannak kettőnk között az autók terén, amelyekről végeláthatatlan vitákat lehetne folytatni, akkor sem fognak közeledni az álláspontok. Ez kb. olyan, mint amikor folyton a kapom az Androidosoktól a savazást, mert én iPhone-t vettem. Az is egy tök felesleges vita, meg ez is. Irigykedők mindig is voltak és lesznek, akik azért fikáznak valamit és azért istenítik a saját cuccukat, mert a másikra nincs pénzük és ezzel nyugtatják magukat, hogy jó az, ami nekik van ...aztán persze amikor végre egyszer megveszik a jobb cuccot, akkor meg szemrebbenés nélkül állnak át a másik oldalra. Na de mindegy, ilyen az emberi természet, ez így fog működni, amíg világ a világ.
Na pont ezért nem akartam emliteni hogy sportautóm van. Mert a hozzád hasonló szemében az csak egy ócska nagy dög (ami az én esetemben nem igaz, mert kicsi és könnyű, csak erős ;)). Eleve luxus meg sportautó közt se tudsz különbséget tenni. A luxusautó a Bentley meg a S osztály Merci, az enyém egy Sportautó, élményvezetésre van, nem is járok vele munkába, se boltba, évente pár ezer kilómétert megyek vele, találkozókra, pályanapokra, szerpentinekre járok vele. Ezért nem is ezt hasonlitom a Dusterhez, mert ez nem hétköznapokra van, ez ugyanúgy egy hobbi mint másnak a fotózás, a pecázás, a túrázás, a motorozás, a vadászat stb stb. Csak persze ha autóhoz ér a téma akkor mindegy hogy milyen célra van, akkor is fogyasztás meg fenntartás alapján fogod az enyémhez hasonlitani, de te lehet mész vele évente 20 ezer kilómétert, én meg csak 7-et, akkor nekem a többlettel is sokkal kevesebb az éves üzemanyag költségem, sőt kopó alkatrészek is sokkal ritkábban fogynak. Akkor ki a hülye? :D Nekem nincs hétköznapi autóm, mert nincs szükségünk rá, se nekem, se a páromnak. Nincs gyerekünk, a munkahelyre tömegközlekedéssel járunk, mert azt 100%-ban téritik és különben se nekem kell a dugóban araszolgatnom. Akkor igazából pénzügyileg a saját kis életemben jó döntést hoztam, hogy fölöslegesen nem tartok fent egy hétközni használatra való autót MERT NINCS RÁ SZÜKSÉGEM. Ezért te engem ne nézz le, meg ne nézz hülyének! A hobbi autózást meg egyáltalán ne vedd ide.
Vártam egyébként hogy a dizelnél mikor jössz a jó öreg nyomaték dumával, ebből is ordit hogy közöd nincs az autókhoz. Erre nem mondok semmit, tessék beütni youtube-ra és megnézni mért gyorsabb egy fele akkora nyomatékú benzinmotor ;)
Látom közben kaptál nettó 50 ezer emelést, gratulálok
És ime megjöttünk. Az iPhone-os felsőbbrendűség. Tudod nekem sose volt, se Galaxym se iPhone-om, mivel a legtöbb felhasználó totál nincs tisztába vele mit tud a telefonja, az előző válaszaidből itélve szinte biztos vagyok benne hogy te se használod ki a telefonod potenciáljának 30%-át se. Mert lövésed sincs róla mire képes hozzáértő kezekben. És én se használnám ki, ezért soha nem költöttem még többet 120-130 ezer forinttól telefonra. Az iPhone-t nem akarom fikázni, mert egyrészt rohadtul nem irigylem senkitől azt a drága státuszszimbólumot, másrészt ha nem csak a csúcskategóriába gyártana telefont, lehet ki is próbálnám.
De az hogy van egy iPhone-od meg egy Dustered, téged abba a hitbe ringat hogy mindenki irigyel mert a te cuccod jobb mint a másé, hatalmas tévedés :) Beleültetnélek az enyémhez hasonló erősségű autóba egy profi pilóta mellé hogy vigyen egy kört egy versenypályán, te valószinüleg barnára festenéd a felsőbbrendű nadrágodat, addig nekem a volán mögött fülig ér a vigyorom, az adrenalin szintem az egekben, és olyan élményekre/emlékekre/ismerősökre teszek szert általa, amit egy nyavalyás drága telefon meg egy új drága unalmas lomha doboz se fog tudni pótolni soha ;)
De hagyjuk is inkább, mert átment a dolog személyeskedésbe, holott SUVokról volt szó az elején, ahol én a Vitarához hasonlitottam.
Ez nálam nem felsőbbrendűség. Pusztán csak elégedett vagyok, hogy ésszel választottam és telt rá, mert megkerestem az árát, nem volt sehonnan segítség, hanem tisztán önerőből értem el, amim most van. Látom figyelsz, valóban 750 a bejelentett fizóm (az nettó plusz 50 egyéb juttatás). Te leszóltad azt ami nekem roppant sok örömet okoz, csak mert "fosdácsia" szerinted, én meg felvettem a kesztyűt, szóval necsodálkozz, hogy visszaszúrtam. Sosem állítottam, hogy autószerelő vagyok, szóval ezen kár is lovagolnod újra meg újra. Nem is akarok a mostaninál jobban érteni az autókhoz, én csak használom őket. Ha észrevetted, az eredeti leírást sem egy autószerelő szemszögéből írtam le, hanem mint egy átlag felhasználó. Szerencsére nem is kell ennél jobban értenem hozzá, hisz' ezért vettem az új autót. Ha gond van, akkor beviszem a szervizbe, aztán megcsinálják. Garanciális, szóval nem fogja elvinni túl sok energiámat és pénzemet, szemben egy használt autóval, ahol aztán istenesen lehet cumizni, amíg találsz egy rendes szerelőt (kivéve, ha te magad is egy szerelő vagy).
Egy szó, mint száz: ha megfogadsz egy jótanácsot, legközelebb ne nyomd ezt a szöveget haver, hogy "fosdácsia, szar szuzuki, de a SUV is egy nagy baromság", mert mindig lesz olyan ember, aki elküld anyádba. Top 3 eladott kocsi Magyarországon a Suzuki Vitara, Suzuki SX4 S-Cross és a Dacia Duster, szóval elég sok embert hülyézel le, amikor leszólod a kocsijukat. Én miért nem szólok le szerinted senkit? Igazából pont leszrom, hogy neked vagy bárki másnak milyen kocsija van, tőlem lehet bármi, nekem csak egy a lényeg, hogy ne sodorjon veszélyhelyzetbe senki, csak azért mert azt hiszi, hogy ő az országútak királya. Az ilyeneknek sem szólom le a kocsiját, max. belelépek a szájába, ha balesetet szenvedek miatta ...sőt igazából akkor is, ha szimplán csak veszélyezteti az én & a családom & autóm épségét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!