Terepjárók, SUV-ok (Nissan, Dacia, Peugeot, Cruiserek, Roverek, Rangerek stb stb stb)?
Hát kérdező terepjárókról tudok nyilatkozni, mert sok féle-fajta megfordult a kezem alatt. De javarészt arra használom ami benne van a nevében.
Nekem amik beváltak a mitsubishik a toyoták és a nissan egy két modelje, land roverből csak a defender ér valamit.
Jelenleg egy otthon egy pajerot a cégnél egy defendert és egy nívát koptatok.
Na! Azért tegyünk különbséget terepjáró és SUV, vagy másnéven, "városi terepjáró" közt. Hányok ettől a fogalomtól. Melyik város épült murvás hegyoldalra meg hegyi ösvényekre? Szerintem városba fölösleges és értelmetlen ez a sok mai "SUV" néven elhiresült megemelt hasmagasságú kisautó. Merthogy azok. 1-2 talán nem ragad bele az első pocsolyába egy hegyi ösvényen, de a legtöbbjük nem ér semmit terepen. Az ilyen Renault Captur, Suzuki Vitara és társai. Amit az előző válasziró irt igaz a rendes terepjárókra, azok céleszközök, az ember nem veszi meg őket 2 zsugor ásványviz hetente való hazaszállitására a 3 km-erre lévő tescobol. Vadászok, mezőőrök, gazdák és egyéb agrár területekkel foglalkozó embereknek való (és ott is érvényesülnek ezek az autók).
Nekem (azon felül hogy sokat olvasok az autóipart érintő témákról) 2 autóval van valamennyi tapasztalatom. Az egyik a Dacia Duster a másik a Suzuki Vitara.
A Vitarával kezdeném, mert arról jobb véleményem van (volt). 1.6-os szivóval nagyon jól használható autó, terepre az se való, de szerintem az utóbbi évek Suzuki termékeiből az egyetlen kimagasló termék, amit bármelyik nem prémium európai gyártó mellé mernék tenni, és nem csak hogy megállná a helyét, de oda is pörkölne 1-2 konkurensnek, felszereltségben, dizájnban, anyaghasználatban, minőségben, megbizhatóságban meg főleg. Például a Dusternek. A legnagyobb bajom vele, hogy az 1.6-os szivomotort kidobták belőle, mostmár csak 1.0 és 1.4 közvetlen befecskendezéses turbómotorral kapható, aminek csúnya vége lesz ha a legtöbben tescozni járnak majd vele meg a gyereket hazahordani a suliból napi 3-6 kilóméteren. De az az autó is hazudik, alig nagyobb a csomagtere mint egy Golfnak, helykinálatban meg semmivel se több, nincs 1200 kiló se, de anyuka magasan ül, örül neki mert vezetni egyébként nem tud rendesen, és fals biztonságban érzi magát, csak hogy a Vitara attól mert magas, még nem lesz egy X5 vagy egy Q7. De le a kalappal a Suzuki előtt, ha derékbajom lenne, csak ezt lennék hajlandó megvenni a SUVok közül.
Duster:
Egy undoritoan olcsó, sokat zabáló, komolytalan fröccsöntöt valami az egész. Borzalom. Az ajtaja valahol a szupermarketek gyerekeknek készitett játékautós bevásárló kocsijainak minőségével vetekszik, ellenben f*s a légellenállási tényezője, 1.6-al lomha, és 7 alá lehetetlen levinni a fogyasztását. Az eco mód kapcsoló totál fölösleges bele mert ugyanannyit fog enni cserébe még lomhább lesz. A váltója újkorában is recseg, a kapcsolási érzet borzalmas. A Vitarát ehhez képest álom vezetni. 2 pozitivuma van a Dusternek, összkerékkel elég jó tereptulajdonságokkal rendelkezik a kategóriájához képest, és eléggé egyszerű formatervének köszönhetően, jó a geometriája ahhoz hogy legyen benne hely, csomagtere is elég nagy.
Általánosságban viszont a SUV-ok pro kontra érvei:
pro:
- magas üléspozició, idős sofőröknek, gerinc illetve derékbajosoknak előnyös
- jobb kilátás a kiváncsiskodóknak
kontra:
- drágább gumiméret
- "városi terepjáró"-ként sokan városba vennék, de a legtöbb gyártó a városi használatra totál alkalmatlan downsized turbómotorjaival kinálja, amit egy vagyon lesz szervizelni, márpedig meg fog dögleni mindegyik a hidegen való nyektetéstől.
- többletfogyasztás a forma miatt generált légellenállásból
- fals extra biztonságérzet
- magas csomagtértálca, ami egyben hátrány azoknak, akiknek az üléspozició kiméli a derekát...
- terepre alkalmatlan a legtöbbje
Én személyszerint ilyen városi megemelt magasságú hülyeséget nem vennék, ha arra lenne szükségem akkor az előttem emlitettek közül néznék egyet, de én nem vadászok, illetve nem vagyok se földesúr, se állattenyésztő.
Ja elnézést, sportosságot elfelejtettem emliteni. Tudom már miért. Mert egy SUV SOHA nem lesz sportos :)
Azért én csak vettem egy Dacia Dustert. Miért is, ha városban használom?
1. Rengeteg a kátyú, a Dusterben nem érzem ezeket.
2. A munkahelyem előtt csak magas útpatkán keresztül tudok beállni a parkolóba.
3. Lehet bele pakolni, ha bevásárolok, illetve elfér hátul egy jó nagy kutyaketrec, így elvihetem kirándulni a kutyát is.
Egyébként meg a 2017-es Duster 2 nagyon is jó kis kocsi. Össze sem lehet hasonlítani az előző változattal. Az előző, Dustert fikázó hozzászóló, gondolom ócska BMW párti. Nos én jobban szeretem, ha nincsenek váratlan kiadásaim, csak egy praktikus és jó autóm.
Kicsit kevesebb mint 5 millióba fájt átiratással, 5 év garanciával és ingyen kötelező szervízzel (beleértve az ingyenes alkatrész cserét) a legmagasabb felszereltséggel és az összes kérhető extràval (okés bőrülést és vonóhorgot nem kértem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!