Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért csak a balesethelyzet...

Miért csak a balesethelyzet megteremtőjét büntetik meg?

Figyelt kérdés

Az a tapasztalatom hogy sokszor egyedül a balesethelyzet megteremtőjét kiáltják ki a baleset okozójának, ami a sok esetben egyáltalán nem helyes.


Példa I.:

Parkolóból kitolató 'A' autónak nekiment egy az úton haladó 'B' autó. Amikor a tolatást A megkezdte akkor B még legalább 100 méterre volt tőle. A szépen tolat ki, B ezt észrevette, mikor kb. 50 méter volt közöttük B ráfeküdt a dudára, A megállt úgy félig kilógva az útra, B meg fékezés nélkül belerongyolt. Simán le tudott volna fékezni vagy kikerülni a szembe sávot használva. Ezt a balesetet élőben láttam, többen ott is maradtunk mint szemtanúk és mind ugyan ezt mondtuk. A végítélet: A lett egyedül a hibás mert úgy kezdte meg a parkolóból a kiállást hogy nem győződött meg hogy a feltételek megfelelők voltak-e hozzá.


Példa II.:

'A' autó a kereszteződésbe túlságosan "kidugta az orrát". Látta hogy balról jön egy másik 'B 'autós, 100-150 méterre lehetett tőle. Úgy ítélte meg A a helyzetet hogy nem tolat vissza (lejtős út volt, visszagurulni nem lehetett volna, csak tolatni), B simán ki tudja majd kerülni mert jobbról nem jön senki. B szép lassan odaért, majd ugyanolyan lendülettel elvitte az A autó elejét. Rendőr ki lett hívva után, mert nem értettek egyet. B állítása szerint A akkor gurult ki a kereszteződésbe mikor ő már nem tudta elkerülni az ütközést. Szemtanúk itt is voltak, 2-en csak a csattanásra figyeltek fel, 1 valaki meg látta az egészet és A-val értett egyet, szerinte is elkerülhető lett volna az egész. A végítélet: csak A lett a hibás.


Példa III.:

'A' autós belekezdett egy előzésbe városon belül. Mikor már teljesen átsorolt a másik (szembe) sávba akkor látta hogy szemből jön 'B' autós és már nem fogja tudni befejezni az előzést, ezért vészfékezéssel megállt abban a sávba. Közben B közeledett feléje majd egy minimális lassítással (helyszínelők szerint 30 km/h-s sebességgel) belerohant az úton álló A autósba. Az érdekesség hogy volt fedélzeti kamera az A autóban amit figyelembe is vettek. A felvételen lehetett látni hogy B autós jóval később kezd el fékezni és akkor is csak alig lassult tehát nem vészfékezett. Ebben az esetben is A lett egyedül a hunyó, B cselekedetével elvileg nem volt semmi probléma.


Csak én nem értek egyet ezekkel az ítélethozásokkal? Mert az oké, hogy minden esetben A teremtette meg a balesethelyzetet, de ha B jól cselekszik akkor simán elkerülhetők lettek volna.

Természetesen a három példában A és B nem ugyan az a személy, csak így jelöltem mert így gondoltam egyszerűbb lesz.



2018. szept. 23. 19:37
1 2
 1/20 anonim ***** válasza:
0%
Jó kérdés, márcsak azért is, mert nem feltétlenül A autós volt a balesethelyzet megteremtője. De ha ez tényleg mindig igy van, ahogy irod, akkor ott súlyos problémák vannak! Az, hogy valakinek elsőbbsége kellene legyen, még nem jogositja fel semmire, elsőbbsége annak van, akinek megadják!
2018. szept. 23. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/20 anonim ***** válasza:
78%
Azért, mert nem mindenki olyan ragyogóan tökéletes igazságügyi műszaki szakértő, hogy a szemtanúk vallomása és a fedélzeti kamera képei alapján egyértelműen el tudta volna dönteni, hogy az adott helyzetekben azér' a vétlen ótós is megtehetett vón' ezt-azt. Mint ahogy nem mindenki olyan hibátlan sofőr, hogy ezek a megoldások vészhelyzetben is eszükbe jussanak és végre is hajtsák őket hibátlanul. De örülök neki, hogy te tökéletes vagy, ha mindenki elérné a te szintedet, egyből megszűnnének a balesetek.
2018. szept. 23. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/20 anonim ***** válasza:
32%

a tolatás az előzéssel azonos veszélyességű cselekmény..

tolatáskor, ha a kilátást bármi zavarja, segítő személyt kell felkérni...

előzéskor mindig az előző jármű a hunyó...(nem sorolom a miérteket)


azontúl a távolságok...például a (legalább)száz méter, az baromi sok


aztán...száz-százötven méterre lehetett...


hegyen lakom, nap, mint nap előfordul ilyen előzés, hogy feltűnik egy szemből sietősen jövő..akkor nem állok meg, hanem besorolok az előzött mögé..


persze ezek kivédéséhez nem árt némi rutin, és jó műszaki állapotú jármű...


a fenti eseteket ki lehetett volna védeni...de mivel nem én vezettem, ezért csak beszélek össze-vissza.

2018. szept. 23. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/20 anonim ***** válasza:

"előzéskor mindig az előző jármű a hunyó"


Hát sorold már akkor a miérteket, mert ez igy elég hülyeségnek hangzik. Mintha más közlekedő nem lehetne figyelmetlen vagy szabálytalan, csak aki előz.

2018. szept. 23. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/20 anonim ***** válasza:
Mind a három esetben a helyes személy lett büntetve. Neki volt elsőbbsége, ha nem lett volna ott a másik nem történt volna semmi.
2018. szept. 23. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/20 anonim ***** válasza:
Nekem egy családtagomat büntették már meg azért, mert ugyan egyértelműen a másik fél szabálytalan előzése okozta a balesetet, de ő viszont "nem tett meg mindent a baleset elkerülése érdekében", magyarul nem ment le az útról az árokba.
2018. szept. 23. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/20 anonim ***** válasza:
9%

Nekem pont ellenkező tapasztalatom volt.

Egy balra levő ferde parkolóból, furgon takarásából nagyon gyorsan kitolató autó miatt hatalmasat fékezett, és jobbra rántotta a kormányt egy másik autó, ám a mögötte jövő mopedes srác már nem tudott megállni, és széttörte utóbbinak a lökhárítóját.

A balesetet szerintem a tolató ostoba manővere okozta, és ő a csattanást hallva visszasunnyogott a kiindulási pozíciójába.

Ottmaradtam tanúnak, mert nem tetszett, hogy a baj bekövetkezte után valaki jobb pozícióba gurul az autójával.

A rendőr ugyan engem is kikérdezett, de amikor megtudta, hogy a parkolóból kitolató autó nem sérült, még a rendszámát sem írta fel, egy intéssel elengedte, és kizárólag a mopedes felelősségét firtatta, hiszen az egyszerű eset volt, a követési távolság be nem tartása.

Szerintem meg a balesetet a hirtelen kitolatás idézte elő, az igazságérzetemnek a megosztott felelősség megállapítása tetszett volna.

Nagyon nem tetszett ez a hozzáállás.

2018. szept. 23. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/20 anonim ***** válasza:
66%
Városban teljesen normális és hétköznapi, hogy 150 méterre előtted ott terem az úton egy gyalogos vagy akármi. Erre számitani kell. Aki ezt nem tudja kezelni és időben megállni, az ne vezessen. Nem csak kocsit, hanem biciklit se.
2018. szept. 23. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/20 anonim ***** válasza:

Tavaly a feleségemnek szemből jött egy 2x1 sávos úton az autó. Éppen felhajtott a felüljáróra, mikor hirtelen kivágott szemből. Ő fékezett, de mivel egy picit esett az eső, ő megcsúszott, és összetörte a kocsit. Beverte a fejét, az öv pedig nagyon megrántotta.

3x hívott fel, mert nem emlékezett rá.



Azt elhitte, a rendőr, hogy a 60 kg-s nő félkézzel lehúzta 1,5 tonnás kocsit az út szélére, úgy, hogy a két első kerékre ráhajlott a lemez, vagyis gurulni se lehetett vele. Azt viszont nem, hogy egy másik autós miatt történt a baleset.

Nem véletlenül vannak a rendőr viccek.

2018. szept. 23. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/20 anonim ***** válasza:

"tolatáskor, ha a kilátást bármi zavarja, segítő személyt kell felkérni..."

Rendkívül életszerű, pont mint ez: [link]

2018. szept. 23. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!