Mi az előnye-hátránya az egyhengeres és a kéthengeres motornak?
Például BMW G310R vs Yamaha MT-03 összehasonlításban. Lökettérfogatban közel azonosak (BMW 313, Yamaha 320), de a Yamaha 8 lóval több. A BMW egyhengeres míg a Yamaha kettő.
A használatban sokat számít hogy egy motor egy vagy kettő hengeres? Az igaz hogy hasonló lökettérfogatnál a kéthengeres alacsony fordulaton lomhább viszont éppen ezért kezelhetőbb például városban?





Az említett két motornál nem a hengerszám a lenyeg, elég más kávéház a kettő, hiaba van viszonylag közel a teljesítmény.
Az egy henger általánosságban az alsó fordulatszám tartományban tud nyomatekosabb lenni barmi masnál, miközben 3000 alatt nem feltétlen érzi jól magát, tehat jelen esetben sehol nem fog jobban menni a BMW mint az MT.
Mindkettő remek moci az A2 kategóriában.
Ha egy kicsit feljebb mennénk, a 600-650-ben, akkor meg azt látnánk, h0gy pl GS 650 vs mondjuk Kawa ER 6, hogy megintcsak a sor 2 sokkal erősebb, és több a nyomaték is benne, igaz kicsit magasabb fordulaton, viszont hozza az 1 hengeres GS650 nyomatékát kb minden





Ezért mondanám azt, hogy az 1 vs 2 hengerben kipróbálás, tapasztalás után lehet csak eredményt hirdetni, mivel 4t-ben a hasonló hengerűrtartalmú sor2/v2 altalában erősebb és nyomatékosabb, nem is eszik feltétlen többet, kicsit magasabb vegsebesség is van. Vibráció mindkettőnél lesz, de jellemzően az egy hengeresnél jelentősebb.
Ennek ellenére megvan az 1hengeresek hívőtábora is, nem véletlenül! (könnyebb, egyszerűbb, olcsóbb karbantartani, meg a flesh, aki erre gerjed)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!