Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hasonló teljesítményben, de...

Hasonló teljesítményben, de eltérő köbcentiben miben más egy egyhengeres és egy kéthengeres motor vezetési érzése?

Figyelt kérdés
Első motornak Yamaha MT03-ast néztem ki, vagy valami hasonlót, még nem fix, viszont, azt néztem, hogy a régebbit még egyhangeres 660cm3-s motorral szerelték, mellé 45 lóerő, míg az újabbak meg 321cm3-s kéthengeres 42 LE-s blokkal. Én inkább hajlok a kéthengeres felé, mert gondolom annak simább a járása, csak gondolom annyira nem nyomatékos mint a nagyobb köbcentis elődje.

2022. júl. 17. 13:06
 1/4 anonim ***** válasza:
MT03 sosem volt 660cc, hiszen a 03 pont a 300 cc-t jelenti a nevében.
2022. júl. 17. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Én is ezt hittem, de a 2008 előtto hírdetések nem ezt mondják. Ennyi tulajdons tévedne? Gondolom a forgalmiból írták ki az adatokat.

[link]

2022. júl. 17. 13:43
 3/4 anonim ***** válasza:

Jól mondod, kérdező, 2006-2014 között 659 köbcenti volt, 2016 óta 321 köbcenti. Amúgy bonyolultat kérdezel, alapvetően a szelepek száma és az elrendezés sem mindegy, pl. a V2-es, 75 lóerős Suzuki SV650 alacsonyabb fordulaton jobban húz, mint az én sornégyes, 95 lóerős Hondám. Az biztos, a hengerek száma érezhető a gázreakcióban, egy sorkettes motoron kis sebességű manővernél egészen apró gázadás, gázelengedés jobban meglódít/visszaránt, mint egy sornégyesen, simábban reagál a több henger. (Ezt vezetéstechnikai tréningeken meg jogsizás közben tapasztaltam meg.) Van ismerősöm, aki az egyhengeresekre esküszik, nekem hangra és érzésre kell a négy henger vagy a V elrendezés.


Amúgy nemcsak ez a különbség, a régi/új Yamaha MT-03 más fazonú, ülésmagasság, kormánymagasság eltér, szóval ez is szempont, mi a kényelmes. Általánosságban elmondható viszont a hengerek számára visszatérve, hogy több henger esetén magasabb fordulaton nagyobb a teljesítmény, sokkal nyomatékosabb, mint a kéthengeres ugyanakkora köbcenti, a kéthengeres viszont alacsony fordulaton jobban leadja a nyomatékot. Szóval városban dinamikusabb leszel a kéthengeressel, amikor kilősz a pirosnál (cserébe picit technikásabbak a rutinvizsgához hasonló manőverek), túrán viszont a négyhengeres a nyerő.

2022. júl. 22. 18:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 A kérdező kommentje:
Köszi a választ! Lehetőleg minnél simább járású motort szeretnék, így inkább a kéthengeres felé hajlok, csak ugye a rég MT meg egyhengeres, nagyobb köbcenti és talán annyira forgatni sem kell.
2022. júl. 22. 19:51

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!