Hasonló teljesítményben, de eltérő köbcentiben miben más egy egyhengeres és egy kéthengeres motor vezetési érzése?
Én is ezt hittem, de a 2008 előtto hírdetések nem ezt mondják. Ennyi tulajdons tévedne? Gondolom a forgalmiból írták ki az adatokat.
Jól mondod, kérdező, 2006-2014 között 659 köbcenti volt, 2016 óta 321 köbcenti. Amúgy bonyolultat kérdezel, alapvetően a szelepek száma és az elrendezés sem mindegy, pl. a V2-es, 75 lóerős Suzuki SV650 alacsonyabb fordulaton jobban húz, mint az én sornégyes, 95 lóerős Hondám. Az biztos, a hengerek száma érezhető a gázreakcióban, egy sorkettes motoron kis sebességű manővernél egészen apró gázadás, gázelengedés jobban meglódít/visszaránt, mint egy sornégyesen, simábban reagál a több henger. (Ezt vezetéstechnikai tréningeken meg jogsizás közben tapasztaltam meg.) Van ismerősöm, aki az egyhengeresekre esküszik, nekem hangra és érzésre kell a négy henger vagy a V elrendezés.
Amúgy nemcsak ez a különbség, a régi/új Yamaha MT-03 más fazonú, ülésmagasság, kormánymagasság eltér, szóval ez is szempont, mi a kényelmes. Általánosságban elmondható viszont a hengerek számára visszatérve, hogy több henger esetén magasabb fordulaton nagyobb a teljesítmény, sokkal nyomatékosabb, mint a kéthengeres ugyanakkora köbcenti, a kéthengeres viszont alacsony fordulaton jobban leadja a nyomatékot. Szóval városban dinamikusabb leszel a kéthengeressel, amikor kilősz a pirosnál (cserébe picit technikásabbak a rutinvizsgához hasonló manőverek), túrán viszont a négyhengeres a nyerő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!