Miért csak a balesethelyzet megteremtőjét büntetik meg?
Az a tapasztalatom hogy sokszor egyedül a balesethelyzet megteremtőjét kiáltják ki a baleset okozójának, ami a sok esetben egyáltalán nem helyes.
Példa I.:
Parkolóból kitolató 'A' autónak nekiment egy az úton haladó 'B' autó. Amikor a tolatást A megkezdte akkor B még legalább 100 méterre volt tőle. A szépen tolat ki, B ezt észrevette, mikor kb. 50 méter volt közöttük B ráfeküdt a dudára, A megállt úgy félig kilógva az útra, B meg fékezés nélkül belerongyolt. Simán le tudott volna fékezni vagy kikerülni a szembe sávot használva. Ezt a balesetet élőben láttam, többen ott is maradtunk mint szemtanúk és mind ugyan ezt mondtuk. A végítélet: A lett egyedül a hibás mert úgy kezdte meg a parkolóból a kiállást hogy nem győződött meg hogy a feltételek megfelelők voltak-e hozzá.
Példa II.:
'A' autó a kereszteződésbe túlságosan "kidugta az orrát". Látta hogy balról jön egy másik 'B 'autós, 100-150 méterre lehetett tőle. Úgy ítélte meg A a helyzetet hogy nem tolat vissza (lejtős út volt, visszagurulni nem lehetett volna, csak tolatni), B simán ki tudja majd kerülni mert jobbról nem jön senki. B szép lassan odaért, majd ugyanolyan lendülettel elvitte az A autó elejét. Rendőr ki lett hívva után, mert nem értettek egyet. B állítása szerint A akkor gurult ki a kereszteződésbe mikor ő már nem tudta elkerülni az ütközést. Szemtanúk itt is voltak, 2-en csak a csattanásra figyeltek fel, 1 valaki meg látta az egészet és A-val értett egyet, szerinte is elkerülhető lett volna az egész. A végítélet: csak A lett a hibás.
Példa III.:
'A' autós belekezdett egy előzésbe városon belül. Mikor már teljesen átsorolt a másik (szembe) sávba akkor látta hogy szemből jön 'B' autós és már nem fogja tudni befejezni az előzést, ezért vészfékezéssel megállt abban a sávba. Közben B közeledett feléje majd egy minimális lassítással (helyszínelők szerint 30 km/h-s sebességgel) belerohant az úton álló A autósba. Az érdekesség hogy volt fedélzeti kamera az A autóban amit figyelembe is vettek. A felvételen lehetett látni hogy B autós jóval később kezd el fékezni és akkor is csak alig lassult tehát nem vészfékezett. Ebben az esetben is A lett egyedül a hunyó, B cselekedetével elvileg nem volt semmi probléma.
Csak én nem értek egyet ezekkel az ítélethozásokkal? Mert az oké, hogy minden esetben A teremtette meg a balesethelyzetet, de ha B jól cselekszik akkor simán elkerülhetők lettek volna.
Természetesen a három példában A és B nem ugyan az a személy, csak így jelöltem mert így gondoltam egyszerűbb lesz.
Mert kit kene buntetni ? Kitolat elem valaki ha nem tudok megallni mindegy milyen okbol akkor miert en vagyok a hibas ?
Miert kell nekem megallni azonnal ha a masiknak nem is kell korbeneznie ?
"előzéskor mindig az előző jármű a hunyó"
ez nem igaz.
ellenpélda 1: elkezdek egy 3 járműből álló konvojt előzni, úgy, hogy biztosan betudnám fejezni az előzést. a konvoj elso jarműve gondol egyet, bebaxa az indexet és befordul balra, én meg jól telibe vágom. ki lesz a hibás?
ellenpélda 2: főúton előzök, mellékutról kikanyarodik saját magának jobbra a szembesávba egy kocsi, pont engem talál el. ki lesz a hibás?
A kiérkező rendőr megmondja a véleményét, szerinte ki a hibás. Ha ezt elfogadják a felek, akkor papír kitölt, esetleg egy kis bünti meg megy a rendőrtől mert ki lett hívva.
De a rendőr nem tévedhetetlen, főleg ha nem is helyszínel.
Ha nem értesz egyet, akkor nem fogadod el és per lesz belőle, ahol már bíróság dönt, ott születhet számodra kedvezőbb ítélet. Csak győzzed kivárni.
#14-es:
1.
a)3 járműből álló konvojt nem tudsz szabályosan megelőzni. előzni mindig 1 járművet előzünk
b) ha befordul balra, akkor te kereszteződésben előztél. szerinted szabad ?
2. a kereszteződés típusától, kihelyezett tábláktól és KRESZ 34.§ 8. bekezdésben leírtaktól függően vagy az, aki nem adata meg az elsőbbséget a védett főútvonalon haladónak, vagy az, aki szabálytalanul előzött.
ma 13:11
mutasd meg a kreszben, hol irnak ezekrol. ergo hol irja, hogy csak 1 jarmuvet elozhetek, hogy keresztezodesben nem lehet, es most tekintsuk el azoktol az esetektol, ahol tabla jelzi a tilalmat, vagy zarovonal. ha haladok egy fouton es elozok miert kene visszahuzodnom ket jarmu koze, ha azok egymas seggebe maszva mennek pl 60-nal.
Ha már be voltam képes írni helyetted a google-be, hogy előzés meg KRESZ, akkor légy szíves ne nekem magyarázd, hogy az nem úgy van, meg semmi értelme, meg nem életszerű, meg te nem úgy értelmezed, mert se rendőr nem vagyok, sem kíváncsi rá.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!