Hogy kell helyesen visszaváltani?
Nagyon kezdő vagyok, még csak pár km van bennem.
Én úgy szoktam csinálni, hogy mikor visszaakarok váltani akkor enyhén rányomok a fékre, kicsit lassul az autó, majd ezután tövig nyomom a kuplungot és visszaváltok. Néha pedig szoktam közben gázt is adni.
Eddig csak párszor sikerült jól, viszont többségében mindig ugrik egyet az autó, vagy nagy hangja lesz a motornak.
Mi a helyes technika, hogy kell normálisan visszaváltani?
Azt kifelejtettem, hogy amikor benyomom a kuplungot, akkor már leveszem a lábamat a fékről.
Tehát fékkel kicsit lassítok, majd felemelem a lábam a fékről. Ezután bal lábbal tövig a kuplung és váltás. A kuplungot folyamatosan emelem fel, közben meg adom a gázt. Ilyenkor szokott egyet ugrani az autó.
Pl kanyar előtt váltasz vissza:
5-ben mész, nyomod a féket, nézed a fordulatszámmérőt(ha van) vagy figyeled a motor hangját(ha hallod) és ha 1000-1500 körül lesz a fordulatszám, akkor visszaváltasz 3-ba. Gázt hagyjad. Féket is már akkor.
Én így szoktam.
Még csak illegálisan vezetek, apámmal. Ő azt mondta, hogy azért kell a féket nyomni, hogy visszalassuljon a kocsi a választott sebességfokozathoz.
Tehát ha jól értelmezem, akkor azt mondod, hogy visszaváltásnál vegyem le a gázról a lábamat, majd tövig a kuplung és visszaváltás, majd a kuplungot lassan engedjem fel és mikor meg már teljesen visszaengedtem, akkor nyomhatom a gázt?
Bár nekem motorom van, a lényeg ugyanaz, amúgyis konzultáltam egy autót is vezető emberrel...
A kuplung és a gáz szépen egyszerre megy, ellentétes irányban, akkor sima lesz, majd belejössz, gondolom, nekem sem volt sima az elején, nyilván.
De a fékezést nem értem. Fékezni akkor kell, ha erőteljes lassulásra van szükséged. Sima váltáshoz nem kell fékezni. Még csak az sem igaz, hogy ha kisebb fokozatba váltasz, akkor lassabban kell menned, nekem rengetegszer van az ellentettje, mivel nem erős a járgányom és előzéshez le kell váltanom. Igen, sokkal jobban fog pörögni, de nincs mit tenni, így érem el a célom. Ugyanez van erősebb emelkedőn gyorsításkor. Az autónk pedig kisautó, teljesen ugyanez a szitu mindkét esetben.
Ha ezek nincsenek, úgy is leválthatsz, hogy hagyod lassulni az autót és akkor váltasz, amikor már kell, de csinálhatod dinamikusabban, fékezéssel is, csak ne tanuld meg, hogy váltás előtt kell, mert nem kell. Mi kvázi sosem fékezünk váltás előtt. Igaz, lehetőleg máskor sem, hipermiler család, a fék az egy nagyon ritkán szükséges rossz :D De feleslegesen mástól is furcsállom.
Azért ez erősen autó függő!!!!
Céges benzines kisköbcentis autón nem kell gázt nyomni visszaváltáskor kuplungfelengedés előtt.
Saját nagyköbcentis dízel autómon ha nem nyomok gázt miközben engedem fel a kuplungot akkor olyat bólint az autó, hogy csak na!
Az attól függ, hogy mi a célod a visszaváltással? Ha csak lassulni akarsz a motorfékkel, akkor egyáltalán nem kell féket nyomni, csak leveszed a gázról a lábadat, kuplungot be és egyet visszaváltasz. Ha túl gyorsan haladnál, akkor fogásponton esetleg megfogod kuplunggal és lassan engeded fel (kb. mint amikor 1-esben indulsz), hogy az erős motorfék ne ugrassza meg az autót a nagy fordulatszám miatt.
Ha azért akarsz visszaváltani, mert lelassultál (pl. körforgalom előtt), akkor azért ugrik meg az autó utána, mert rossz fokozatba teszed (valószínűleg egyel alacsonyabba, mint a fékezés utáni sebesség kívánná) és befog a motorfék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!