Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a Hell and toe technika...

Mi a Hell and toe technika lényege? És hogy kell helyesen végrehajtani?

Figyelt kérdés
2018. márc. 29. 23:14
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Hell and toe? :DDD


Az heel and toe, te.


Az a lényege, hogy visszaváltáskor a fékkel együtt adsz egy kis gázt is, így nem fog rántani váltáskor.

2018. márc. 29. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Ugyan úgy írtam én is, nem? :DD
2018. márc. 29. 23:41
 3/10 A kérdező kommentje:
Ja, jó igazad van :D
2018. márc. 29. 23:42
 4/10 anonim ***** válasza:

hell = pokol

heel = sarok

:D


Egyébként azért heel and toe a neve, mert a sarkaddal (heel) nyomod a féket, a lábujjaddal (toe) meg a gázt.

2018. márc. 29. 23:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
0%
Ha 30-40 éves autóval nyomod, akkor van értelme. Egyébként fölösleges.
2018. márc. 30. 01:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Mondjuk tegyük fel, h éles kanyar előtt leváltasz 4ből 3ba. A 3aahoz ugyanazon sebesség mellett magasabb fordulat tartozik: mielőtt az alsóbb fokozatba betenned, a 4 és 3 közt a fordulatot egy kis gázra koppintással megemeled. Így a motor az alsóbb sebességfokozatot már emelt fordulaton kapja, nem a váltó gyorsítja fel.

E művelet közben meg végig tudsz fékezni.


Hol van értelme: versenypályán időt nyersz, forgalomban pedig úgy is tudsz szép puhan váltani, ha épp sietsz.

2018. márc. 30. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

#4: Fordítva. De ez elméleti mert sarokkal nem lehet egyik pedált sem nyomni. A gázpedál általában lejjebb van mint a fék ezért elvileg azt sarokkal nyomjuk. De én még nem vezettem olyan autót ahol sarokkal elértem a gázt.


Hétköznapi autók többségével ezt egyébként nem lehet megcsinálni, mert akkora szintkülönbség van a gáz és a fék között hogy normál emberi láb nem képes egyszerre a két pedált megfelelően elérni. A BMW-knél viszont általában pont úgy állnak a pedálok fékezés közben hogy a fékről át lehet érni a gázra.


Ezen a videón nagyon jól látszik a technika, bár emberünk nagyon lassan csinálja az egészet, nem is igazán vagy így értelme, de jól lekövethető a mozgássor, így az alapok hamarabb megérthetők.


https://www.youtube.com/watch?v=ugP6KP8il2E&t=146s

2018. márc. 30. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Versenyzők alkalmazzák ezt a technikát, a lényege, hogy a fordulatszám nem esik vissza fékezés közben. Napi használatban fölösleges, mert van bőven idő lassítás után fordulatszámot sebességhez igazítani.
2018. márc. 30. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Na akkor nézzük a valós okot a használatára: Lassításkor gyakran vissza is kell váltani. Ha simán csak fékezünk és úgy dobjuk vissza a váltót majd engedjük fel a kuplungot akkor a hajtott kerekeket megfogja a motorfék, tehát azok akár meg is csúszhatnak. Ez nem kívánatos dolog, pontosabban általában nem az, mert az autó elveszítheti a stabilitását. Hátsókerék hajtású autóknál kitörhet az autó fara, különösen kanyarodás közben. Azért történik ez mert a visszaváltás alatt leesik a motor fordulatszáma, ráadásul a rövidebb áttételű sebességfokozat nagyobb motorfordulatszámot kívánna mint ahonnan visszaváltottunk. Tehát a kuplung felengedésekor a motornak fel kell pörögnie ahhoz hogy fix kapcsolat jöjjön létre a hajtásláncban. Gázadás nélkül ez a felpörgetés csak a kerekek általi hajtással oldható meg, viszont ez erősen fékezi a kerekeket. Ezt a motorfelpörgetést lehet megoldani a gázfröccsel amit fékezés közben csak úgy tudunk biztosítani ha egy lábbal két pedált kezelünk egyszerre, a féket és a gázt. Ennek a versenysportban óriási jelentősége van, mert így egy időben lehet letudni a fékezést és a visszaváltást, tehát időt spórol a folyamatok összekapcsolása. Utcán is lehet alkalmazni, teszik is a sportosabb lelkületű autós kollégák, de érdemes ezt akkor megtenni amikor már viszonylag flottul megy a dolog, mert a bizonytalankodás balesetet is előidézhet.

Ez tehát egy sok gyakorlást igénylő vezetési technika, mindent ki kell tapasztalni a tanulása közben, pl hogy mekkora gázt kell adni, milyen gyorsan veszi a gázt a motor, mekkora lassulásra van szükség, stb. Ja és nagyjából csak a benzines motorokkal lehet érdemben megcsinálni, mert a dízelek gázreakciója egészen más. Azoknál jóval nagyobbat kell nyomni a gázpedálon hogy rendesen felpörögjön a motor, ugyanakkor sokkal gyorsabban leesik a fordulatszám a gáz elengedésekor.

2018. márc. 30. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Az utcai közlekedésben van idő normál módon váltani, viszont a fékezés és váltás közt lesz egy szakasz, mikor az autó gurul, majd újra gyorsul/lassul. Vagy 2-3mp-ig taposod a kuplungot, vagy érezhető lesz a visszaváltás. Azt biztosan el lehet mondani, h egyik eset sem szép, az elsővel pedig a kuplungszerkezetet is feleslegesen terheled.

Én azt mondom, h érdemes megtanulni ezt a technikát városi vezetéshez is.

Sokat hozzá tud tenni a kellemes vezetési/utazási élményhez.

2018. márc. 30. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!