Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi történt a Zaporozsecekkel,...

Mi történt a Zaporozsecekkel, hogy már sehol nincsenek?

Figyelt kérdés
Állítólag a szoci időkben sok volt belőlük. Tudom, hogy nem a minőség netovábbja volt, de mégis hová lettek? Elporladtak szó szerint? Látni utcán már egyáltalán nem látni belőlük. A többi szoci autóból azért még látni néhányat. Hirdetés is 2, max 3 szokott lenni, de azok sem túl jó állapotúak.

2018. szept. 6. 20:02
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
51%
Bontóba vagy a MÉH-be kerültek mert ma már közutakra szinte égő lenne kimenni olyanokkal. Például egy Ladával még ki lehet ezért néhány van is belőlük. Gyűjtőknél még előfordulhat Zaporozsec bár inkább csak Oroszországban.
2018. szept. 6. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Ahogy írtad is: elporladtak. Az egykori KGST-autók kivétel nélkül botrányosan rohadtak - mentségükre szóljon, hogy a nyugati gyártók is valamikor a '90-es években jöttek csak rá, hogy kell olyan bódét gyártani, ami valamennyire ellenáll a korróziónak.

No, szóval a rozsda sokat megevett. Illetve sikerült alaposan széttaposni őket. A V4-es, léghűtéses motorocska nem volt valami tartós konstrukció, cserében viszont nagyon hitvány anyagokból, borzalmas minőségben készült - még a szokásos KGST-színvonalat is messze alulmúlta. Tetszik vagy sem, a keleti blokkban csak a csehszlovákok és a keletnémetek tudtak önerőből járművet fejleszteni, a többi országban csak akkor készült használható autó vagy motor, ha valahonnan meg tudtak venni egy értelmes licencet. Na, a Zaporozsec nem licenc alapján készült, hanem a derék kozákok próbáltak önerőből fejleszteni. Elég sz*r lett a végeredmény, így az ukrán szörnyecskék elég hamar pusztultak, már a 2000-es évek elejére olyan állapotba jutott nagy részük, hogy semmi értelme sem volt megtartani őket.

Ja, és ki ne felejtsem: eleve kevés Zaporozsec érkezett hozzánk. A klasszikus keleti autókból sokkal több jött, tehát eleve kisebb létszámról indult meg a fogyás.

2018. szept. 6. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

A "zapó" csak úgy üzemelt rendesen, ha ésszerűtlenül sok babusgatással karban volt tartva..például a matektanárnőm másodmagával Ankaráig ment vele(és vissza) hiba nélkül..

Aztán hetekig pátyolgatták, hogy újabb hosszú útra mehessenek..


talán pozitívum, hogy olyan benzinkályha fűtötte, ami hihetetlen meleget tudott produkálni(ha fel nem robbant)


úgy tudom, az első pár ezer példány( ráncfelvarrás előtt)harckocsi-indító motorral készült, de ezek nagyon sok gondozást igényeltek..aztán "ráncfelvarrták"..


nagy kaland volt..egy perc néma csendet megérdemel az emléke...ha ma lenne egy ilyenem, én lennék az utak királya(ha üzemképes lenne)


ja, a váltója természetesen pont fordítottan működött, mint a zsigulié..(jobbra lent az egyes, balra fent a hátramenet)

2018. szept. 6. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Mindössze 54 db maradt forgalomban Magyarországon. Ezek kb. mind gyűjtőknél vannak.
2018. szept. 6. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
Egyet láttam 2 hete az ukrán határhoz közel, valószínűleg UA volt. Nagyon néztem, mert tényleg rendkívül kevés van már belőlük.
2018. szept. 6. 22:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Apámnak volt ilyen fostalicskája. Még újonnan vette. Istenem mekkora szar volt. Már pár évesen rohadt, kényelmetlen volt, hangos. A fogyasztás akkor nem számított, így nem is mértük, a mai szemmel nézve egy igazi rettenet.
2018. szept. 6. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

"nem a minőség netovábbja volt"

Meg is válaszoltad a kérdésed. A silány keleti kínálatnak is az alja, pár elvetemült veterános, gyűjtőn kívül aki tehette rég megszabadult tőle

2018. szept. 7. 07:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 D. Brasco ***** válasza:
A zaporozsecben volt egy kis nyugati!A forma....ugyanis tulajdon keppen egy az egyben lenyulták az nsu prinz formáját!Azon kivül minden keleti benne a szó legrosszabb értelmében!
2018. szept. 7. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
Az olyan autók eltűntek már, mint a Ford Sierra, 80-as és 100-as Audik, Opel Kadettek, meg egy csomó régebbi, de jól használható autó. Nemhogy az ilyen hulladékok, mint az Zaporozsec....
2018. szept. 7. 10:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Annyira hitvány volt hogy például a Merkúr nem is adta meg rá a műszaki biztonsági megfelelősségű tanúsítványt csak átalakításokkal. Ezért aztán nem sok jutott be az országba.
2019. aug. 4. 05:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!