Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Európában mért nincsenek...

Európában mért nincsenek ilyen kamionok?

Figyelt kérdés

[link]


[link]



2017. dec. 30. 20:37
 1/10 anonim ***** válasza:
Van csak ritka,valoszinuleg mert igy feleslegessen hoszab es ezzel egyut nehezebb is a jarmu. [link] [link]
2017. dec. 30. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A jó édes ***** válasza:
Hát főleg azért, mert az európai gyártók kartelleznek és megveszik a szabályozást kilóra, ami miatt felesleges bármiféle termékdiverzifikálás. De kisebb részben azért is, mert nem férnének el, kisebb a távolság és vontatandó tömeg is. Elvétve egyébként találni egyet-kettőt jól menő kisvállalkozóknál, aki brahiból hozat magának egyet, de nagy tételben nem versenyképes a beszerzése - kicsinálnák a belterjes gyártók, ahogy az ázsiaiakat sem nagyon engedik betörni a haszonjármű piacra.
2017. dec. 30. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

Van euróbabán belőle, sőt még Magyarországon is, csak ritka.

Nem kamionozok így konkrétan válaszolni se tudok, de gondolom azért mert a hossza miatt nehezebb szűk helyeken manőverezni vele.

2017. dec. 30. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
92%

Európában a szerelvény teljes hossza korlátozott, azon belül kell a lehető legnagyobb rakteret kialakítani. Ezért célszerű a buldogfülkés konstrukció, mert rövidebb a vontató, az engedélyezett hosszból több jut a rakománynak.

Nem kell egyből összeesküvést belelátni a dologba.

2017. dec. 30. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
82%

Az egyik legfontosabb oka, hogy az amerikai kamionok nem terjedtek el nálunk: az a megengedett legnagyobb szerelvény hossz. Nálunk ez sokkal kevesebb, mint ott. A normál kamionok mondjuk 80%-a max hosszban fut,ilyen vontatóval csökkenne a raktér.


Vannak olyan félpótkocsik, amik jelentősen rövidebbek ( néhány tartály, konténeralváz,billencs stb) oda jók lennének itt viszont másik három ok miatt nem terjedtek el :

-drágák

-a környezetvédelmi normáinknak általában nem megfelelőek

-teljesen más feltételeknek készülnek ezek az autók amik itt nem előnyösek.

Pl: Amerikában a kamionok áttételezése 100-120km/h közötti utazóra van belőve, nálunk 85-90-re. Egy sok falus országúti szakaszon egy ilyennel leszívod magad.

Másrészt a nagy vízen túl másak a műszaki előírások ott sok minden nem kell ami itt alap. Pl: bizonyos esetekben ott nem szükséges a kormányzott tengelyt fékkel felszerelni! Nem nagyon van ABS meg a többi elektronika.

Európában új autóként ebben a kategóriában már csak Euro6-os környezetvédelmi besorolású autót lehet forgalomba helyezni, kötelező a sáfelhagyás jelző ( LGS ) és az ütközésre figyelmeztető rendszer ( CWS ) és az ABS. Ilyeneket ott nem is lehet rendelni sok modellhez még extraként sem :D


A másik fontos dolog: ott nagyjából minden laprugós. Nálunk meg az extrém területektől eltekintve minden hajtott tengely légrugózású így útkímélő.


A dupla hajtott tengelyes megoldás magával hozza a többletfogyasztást ( bár érdekes módon ezeknek más az aerodinamikája, 100-115km/h-s tempóban teljesen elfogadható fogyasztást produkálnak ).


További érdekesség, hogy bár rövidebb pótkocsikkal itt is jók lennének, ezzel a tengelytávval borzasztó nagy a fordulási sugaruk, így a mieinkhez képest néha szívás lenne egy két szűkebb körforgalomban vagy belvárosban.


Bár már a gyár 12 éve abbahagyta a "csőrös" Scaniák gyártását, egy holland cég mai napig végzi az átépítéseket új autókból is. Ott lehet úgy optimalizálni a vontatókat, hogy egy hajtott + egy emelhető/kormányzott tengely legyen hátul így a fogyasztás és a fordulási sugár is jobb illetve ezek mindenben megfelelnek az európai előírásoknak.


Az árról meg csak annyit, hogy egy új amerikai Volvo VNL-ért több mint 150 000 dollárt kérnek, de egy jól felszerelt Kenworth sem áll meg 145 000 $ alatt. Ezek azért jóval drágábbak, mint az európai átlag vontatók.

2017. dec. 30. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Nem is baj hogy nincsenek, szerintem kutyarondák.
2017. dec. 31. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Mert itt nincs hely, ez nem Amerika.
2017. dec. 31. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Honnan jött ez, hogy rosszabbak a környezetvédelmi előírások és nincs annyi felszerelés hozzá? Legfeljebb a régebbiekhez, ahogy az itthoniaknál is. A környezetvédelmi előírásaik pont, hogy szigorúbbak, mindig is szigorúbbak voltak ott. A felszerelés pedig gép korától függő, hány ABS nélküli teher járkál manapság itthon is? 20 éves Man-ek tömkelege amiben semmi elektronika nincs, és semmi szűrés a kipufogóban. Ugyanúgy egy 20 éves Kenworthban is... Nem tudom honnan sikerül ezeket az infókat összevakarni...
2017. dec. 31. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Részben azért, mert korlátozva van a szerelvény hosszúsága, másrészt pedig leginkább Angliában és Olaszországban egy ilyennel nem igazán tudnál bekanyarodni egy szűk utcába, sokszor még az európai kamiononnal is izzasztó lehet egy-egy ilyen manőver.
2017. dec. 31. 10:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

"Honnan jött ez, hogy rosszabbak a környezetvédelmi előírások és nincs annyi felszerelés hozzá? Legfeljebb a régebbiekhez, ahogy az itthoniaknál is. A környezetvédelmi előírásaik pont, hogy szigorúbbak, mindig is szigorúbbak voltak ott."


[link]


[link]


"A felszerelés pedig gép korától függő, hány ABS nélküli teher járkál manapság itthon is?"

Nemzetközi forgalomban? Egy sem.

Belföldi forgalomban? Az útdíj nálunk euro II-től kedvező és euro III-tól a legalacsonyabb. Euro 3-ból mindegyik ABS-es,az euro II-esek nagy része is.


Persze, most már a szép új amcsi autókba is rendelhető minden, de ez sem volt mindig így. Ma már alapból van fék a kormányzott tengelyen, de 10 éve még nem volt. A T680nál az ABS-en kívül az összes nálunk kötelező baleset megelőzési tartozék még mindig csak extra - nyilván ha itt nem tették volna kötelezővé akkor itt is csak extra lenne :D


"20 éves Man-ek tömkelege amiben semmi elektronika nincs, és semmi szűrés a kipufogóban."

1997-ben már Euro II volt, volt szűrés akkor is a kipufogóban, de az ilyenek többsége már belföldön is kihalt az utakról :)

2017. dec. 31. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!