A Dacia azért ilyen olcsó, mert gyakorlatilag nincsenek fejlesztési költségek?
Persze, nem rossz autó a Duster, ennyi pénzért megéri megvenni.
A képeket elnézve látszik,hogy sokat dolgoztak rajta.Az első generációs Dusterek elég csúnyák voltak, ez már csinosabb.
A kérdés, hogy mitől ilyen olcsó?
Szerintem azért, mert nincsenek fejlesztési költségek.
A cikkben említett példány egy közepesen felszerelt 14 évvel ezelőtt gyártott Renault szintjén hozza.
Ugyanis, akkor vezették be a kulcs nélküli indítást, a közepesen felszerelt Méganeokban már volt automata klíma is.
Utóbbiakat a Dacia csak most kapta meg és nem hiszem, hogy új technikáról lenne szó.
Gondolom olyan oka is lehet neki, mint a VW konszernnél.
A Volkswagen azóta csinál minőségibb autókat, mióta ott van neki a Skoda, Seat.Előtte olyan volt, mint az Opel.
De, megfigyelhető,hogy a Renault is komolyabb autókat csinál, mióta megvan neki a Dacia.
Ezek az olcsóbb márkák egyfajta viszonyítási alapot adnak az anyavállalatnak.
Jól látod: az egyik ok tényleg a fejlesztési költségek alacsony szintje. Van fejlesztés, de az igazán drága technika nem a Daciánál van, ők akkor kapják meg, mikor az anyavállalatnál már kitermelte az árát.
A másik indok az egyszerűbb megoldások használata. Ha visszaemlékszel a Logan műszerfalára, bizony eléggé elmaradottnak tűnt a maga idején. Egyetlen darabból fröccsöntött, olcsó műanyagpanel - mondjuk legalább nem zörgött. A 2000-es évek közepén egy Renault-ban ilyentől hátast dobott volna a vevő, mert "némá, milyen igénytelen", de a Dacia ezt meg tudta úszni olcsón. Egyetlen fröccsöntőszerszám (a beszállítónál), olcsó ABS vagy mit tudom én, milyen alapanyag (ez is a beszállítónál), egyetlen darab logisztikája és beépítése - sokat lehet ezzel faragni egy többrészes, többkomponensű darabhoz képest. És ez csak egy volt a Dacia sok-sok költséghatékony megoldásából.
Szerintem a minőség sem olyan, így ezen még tudnak spórolni.
Személy szerint én nem vennék dácsiát ettől függetlenül sem, hogy egy Duster-szerű jó lenne a háznál.
Mostanság sikerült beleülni egy-két dárcsiba, és olyan kényelmetlen, hogy majdnem bőgve szálltunk ki! A "olcsó felszereltségűek" oltári nagy fapadok.
Szóval igen, csodák nincsenek. Ennyi pénzért új autótól többet nem lehet várni.
Szerintem a Renault saját olcsó, fapados Thaliája sokkal másabb, jobb, volt. (Újban nincsenek ezek már gondolom.)
Ha összesítve nézzük a Suzukikkal együtt, amennyivel azok drágábbak annyival jobbak is minden tekintetben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!